Fotocredit:
BMW
BMW a dezvăluit aseară noul M5, sedanul supersportiv construit pe baza noii generații Seria 5 oferind în premieră un sistem de tracțiune integrală M xDrive, dar și o mulțime de noutăți ce vin a-l face și mai spectaculos.
Astfel, poate cea mai importantă noutate adusă de noul BMW M5 este sistemul special de tracțiune M xDrive, acesta putând fi configurat de către șofer într-o varietate impresionantă de moduri. Fiind capabil să distribuie cuplul motor în proporții de până la 100% între punțile față/spate, M xDrive permite așadar posibilitatea de a se merge cu noul M5 și în modul 2WD (cu tracțiune spate). Celelalte moduri de rulare sunt rezultatul unor combinații inteligente între starea sistemului DSC (DSC on, MDM sau DSC off) și modul în care este setat M xDrive (4WD sau 4WD Sport).
Și cum multiplele setări ale sistemului M xDrive ar fi nimic fără un motor care să livreze putere și cuplu în sistem, noul M5 are sub capotă un V8 TwinPower Turbo de 4.4 litri, derivat din generația sa precedentă și capabil să furnizeze acum 600 de CP și 750 Nm cuplu motor maxim (cu 70 de Nm mai mult față de vechiul M5). Puterea maximă este livrată între 5.600 și 6.700 rpm, în timp ce vârful de cuplu este pus la dispoziția șoferului încă de la 1.800 rpm.
Cuplul motor este livrat la roți cu ajutorul unei cutii automate M Steptronic cu opt trepte, capabile să-și adapteze stilul de funcționare după caracterul șoferului grație tehnologiei Drivelogic.
Astfel motorizat, noul BMW M5 poate sprinta de la 0 la 100 de km/h în 3.4 secunde, fiind capabil să ajungă la 200 de km/h (cu start de pe loc) în doar 11.1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h, prag ce poate fi depășit însă dacă se alege pachetul opțional M Driver (caz în care M5 poate rula cu cel mult 305 km/h).
Suspensiile noului BMW M5 au fost concepute special de către inginerii diviziei M GmbH, fiind capabile să ofere maximul de tracțiune și confort pentru utilizarea cotidiană a mașinii, dar și performanțe și stabilitate ieșite din comun atunci când sedanul bavarez este dus pe circuit.
Setările acesteia sunt armonizate cu cele ale motorului și sistemului de direcție, rezultatul final fiind transpus prin câteva moduri de rulare presetate sau ce pot fi gândite de șofer și ulterior alese prin intermediul celor două butoane M1 și M2 plasate "strategic" pe volan și evidențiate printr-un roșu strident.
Performanțele dinamice oferite de partea mecanică a mașinii sunt susținute de modificările aerodinamice aduce exteriorului, inginerii și designerii BMW M schimbând în consecință formele barelor față/spate pentru a asigura apăsare aerodinamică și o mai bună ventilație pentru motor și frâne. Sistemul de evacuare include patru țevi de eșapament, oferind celui aflat la volan și posibilitatea reglării acusticii prin intermediul unor clapete mecanice.
Un alt capitol la care s-a lucrat intens în dezvoltarea noului M5 este și acela al scăderii greutății, cele "doar" aproximativ 1.8 tone trecute în dreptul masei totale fiind rezultatul utilizării aluminiului (din care este fabricată capota) sau a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (pentru plafon sau evacuare). Frânele M compozite reduc și mai mult masa, iar opțiunea de configurare cu frâne carbon ceramice mai poate tăia greutatea lui M5 cu alte 23 de kilograme.
La interior nu lipsesc elemente ce personalizează aparte M5 de restul gamei BMW Seria 5, remarcându-se scaunele M îmbrăcate în piele, butonul de pornire vopsit în roșu sau designul aparte al schimbătorului cutiei M Steptronic. Opțional se pot comanda scaune M multifuncționale de tip scoică ce oferă un suport lateral cu mult mai bun.
Noul BMW M5 va putea fi comandat începând chiar cu luna septembrie, primele livrări urmând a fi făcute la începutul lui 2018. BMW a pregătit și ediția specială de lansare M5 First Edition, disponibilă în doar 400 de exemplare și care oferă o nuanță de culoare exclusivistă (BMW Individual Frozen Dark Red ).
În curând vom afla și prețurile valabile pentru configurarea noul M5 în România.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: