Teste

Test Drive BMW 320d xDrive Touring

Fotocredit: 

Auto-TestDrive / George Ghiţă
 
BMW a aniversat anul trecut 30 de ani de la lansarea primei generații Seria 3. Din 1975 și până astăzi s-au vândut în toată lumea aproape 15 milioane de exemplare. Generații de iubitori ai siglei alb-albastre s-au bucurat să aibă în garaj un Seria 3, copiii ce se jucau pe bancheta din spate a modelelor din anii ‘70-’80 fiind acum la rândul lor mândri posesori de BMW Seria 3. Seria 3 întruchipează la ora actuală esența BMW practic, ducând în spate grosul vânzărilor anuale.
 
Din 1988 cei care doreau mai mult spațiu au putut cumpăra și varianta Touring. Variantă pe care am avut-o și noi în test, în versiunea 320d xDrive cu facelift – aplicat în 2015.
 
1. Prezentare generală
 
În primăvara lui 2015 BMW aplica un refresh întregii sale familii Seria 3, modificările ținând atât de estetică, dar și de gama de motorizări. Schimbările de design au fost însă minore, un necunoscător reușind cu greu să întrezărească diferențele față de pre-facelift. Familia de motoare TwinPower Turbo cuprinde nouă propulsoare – trei pe benzină și șase diesel – toate updatate tehnic. Noutatea absolută este reprezentată de introducerea în configurator a noului motor pe benzină turbo în trei cilindri, de 1.5 litri și care dezvoltă 136 de CP. La ele se adaugă pe versiunea Seria 3 Sedan modelul plug-in hybrid 330e, dar și super-sportiva M3.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (01)
 
Cei care doresc un BMW Seria 3 Touring au de ales între variantele 318i (136 CP), 320i (184 CP), 330i (252 CP), 316d (116 CP), 318d (150 CP), 320d EfficientDynamics Edition (163 CP), 320d (190 CP), 325d (218 CP) și 330d (258 CP). Tracțiunea integrală xDrive poate fi aleasă pe versiunile 320i, 330i, 318d, 320d și 330d. Cel mai ieftin BMW Seria 3 Touring este 318i, care costă 32.340 de euro, în versiunea de bază. Toate prețurile și detaliile legate de opționale le puteți vedea aici.
 
Mașina din testul nostru a fost un 320d xDrive Touring – având sub capotă un motor diesel TwinPower Turbo ce dezvoltă 190 CP și 400 de Nm cuplu maxim, cuplat la o cutie de viteze automată Steptronic cu opt trepte - și echipat cu pachetele de performanță și estetică M Sport.
 
O notă aparte a fost dată și de culoarea specifică M, Albastru Estoril.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Eram familiarizați cu prestațiile dinamice ale motorului diesel 2.0 190 de CP, atunci când am testat noul X4 xDrive20d, așa că am vrut să vedem cum se comportă pus pe un Seria 3. Senzațiile la accelerare sunt aceleași, 320d nefiind o mașină cu care să “rupi asfaltul” în materie de reprize. Fișa tehnică indică o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 7.6 secunde și o viteză maximă de 222 de km/h.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (02)
 
Dacă ne uităm la concurență, Audi oferă noul A4 Avant 2.0 TDI 190 CP și cutie S tronic ce accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde, iar Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC 168 CP și cutie automată 7G-TRONIC PLUS face același sprint în 7.6 secunde. Valori comparabile, așadar.
 
Dinamica pe șosea este însă una excepțională, Seria 3 chiar și în versiunea Touring fiind o mașină a naibii de stabilă și responsivă. Știe în orice moment ce vrei de la ea și răspunde instant la orice mișcare a volanului. Șasiul adaptiv și frânele M Sport completează comportamentul dinamic, iar poziția la volan și scaunele sport dau câteodată mult prea mult curaj șoferului. “A se utiliza cu simțul răspunderii”, așadar…
 
Cu toate că trenul de rulare purta semnătura M Sport, “deranjul” produs de suspensii pasagerilor la trecerea peste denivelări e minim, la fel și zgomotul pătruns la interior.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (09)
 
Tracțiunea integrală xDrive își aduce un aport decisiv la toată această imagine, fiind o opțiune pe care o recomandăm fără nicio urmă de reținere. O altă recomandare din partea noastră este legată de cutia automată sport Steptronic, despre care am mai vorbit și cu alte ocazii – pe scurt, este fantastică și se face iubită de orice fan înrăit al cutiilor de viteze manuale.
 
Consumul  oficial declarat de BMW pentru 320d xDrive Touring este de 5.8 l/100km în oraș și 4.4 l/100km extraurban. Valori pe care n-o sa le puteți obține niciodată în viața de zi cu zi. Consumul pe care l-am obținut noi în cei aproape 600 de km “alergați” pe traseul București-Tușnad și retur a fost de 5.9 l/100 km. În București consumul se învârtea undeva în jurul valorii de 10 l/100km, nefiind însă prea relevant din cauza distanețelor foarte mici parcurse în oraș.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (03)
 
Dacă tot ne-am uitat în curtea concurenței, Audi vorbește de 4.9 urban și 3.8 extraurban, în timp ce la Mercedes-Benz valorile sunt de 5.6, respectiv 4.1 pentru consumul urban și extraurban.
 
Ca o paranteză, poate o să se pună vreodată cu adevărat și problema diferențelor dintre consumurile oficiale și cele din traficul real, așa cum tot zilele astea se discută aprins despre rezultatele emisiilor de noxe din laborator și din viața de zi cu zi.
 
3. Confort interior și siguranță
 
BMW a fost mereu un reper în materie de ergonomie a interiorului, dar și în privința calității materialelor. Seria 3 nu face excepție, iar după ce te sui la volan și-ți setezi pozițiile volanului și a scaunului ai impresia că ai mai mers cu mașina asta câteva luni bune înainte. Toate comenzile și butoanele sunt fix acolo unde ai nevoie de ele, iar sistemul iDrive este de departe cel mai mare atu al BMW asupra concurenței.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (04)
 
Pachetul M Sport cu scaune sport îmbrăcate în Alcantara și volanul cu design specific fac viața la bordul mașinii mult mai colorată, și la propriu și la figurat. Asta dacă ne uităm la inserțiile albastre de pe tapițerie, dar și de pe planșa de bord și uși. Calitatea materialelor vorbește “limba” BMW, puține fiind elementele la care ai putea comenta ceva. Plasticele din partea inferioară a consolei centrale sunt un astfel de mic “defect”.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (06)
 
Tot la interior ar mai fi un element la care vrem să ne referim – este incredibilă senzația de spațiu pe care o ai indiferent dacă ești la volan sau esti pasager în față sau în spate, cu toate că la prima vedere Seria 3 pare mai înghesuit în habitaclu decât noul C-Class, spre exemplu. Cei ce călătoresc la bordul unui Seria 3 Touring au la dispoziție întotdeauna spațiul acela suficient ce te face să nu ceri vreodată mai mult.  Nu face excepție nici portbagajul, care chiar dacă nu se poate bate cu ce oferă SKODA Superb face față destul de bine la o excursie de câteva zile și alte câteva sute de kilometri, în patru persoane. Valoarea lui în litri – 496.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (05)
 
În materie de zgomote și rafinament în timpul rulării, motorul se aude foarte puțin până la 100/110 km/h, viteză care odată depășită aduce mai multă gălăgie la interior atât din partea dieselului, dar și din partea anvelopelor. Însă departe de a fi ceva deranjant.
 
Dacă vorbim de siguranță, BMW Seria 3 a primit în 2012 cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP. Nu a fost testat însă și după noile standarde introduse de organizația independentă belgiană.
 
4. Buget/Prețuri
 
După cum spuneam la începutul articolului, cel mai ieftin BMW Seria 3 Touring costă 32.340 de euro, TVA inclus, în versiunea 318i, motor pe benzină în trei cilindri, 136 CP. Modelul testat de noi pornea ca și preț de la 42.160 de euro, TVA inclus, ajungând la un preț final de 63.611 euro.
 
Chiar dacă pare foarte mare, nu are rost să discutăm de suma în sine, din două motive – BMW Seria 3 joacă în liga premium, iar lista de opționale din fișa mașinii este interminabilă. Numai pachetul estetic M Sport costă 5.518 euro, iar cutia sport Steptronic alți 2.473 de euro, TVA inclus.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (07)
 
Putem doar să comparăm cu Audi și Mercedes-Benz, care oferă modelele similare de la 44.050 de euro, respectiv 45.600 euro, TVA inclus. Valorile sunt sensibil egale, dacă adăugam la prețul de start al BMW-ului cutia Steptronic.
 
Garanţia oferită de BMW pentru pentru 320d xDrive Touring este de 5 ani sau 100.000 kilometri, în cadrul pachetului BMW Service Inclusive.
 
5. Concluzii
 
BMW Seria 3 continuă să rămână o legendă vie în lumea auto, bavarezii reușind cu fiecare generație nou lansată să fie un reper în materie. Fie că vorbim de dinamică, calitate sau posibilități de configurare.
 
Test BMW 320d xDrive Touring (08)
 
BMW Seria 3 Touring oferă exact aceleași trăiri ca într-un Sedan, plusând cu atu-urile venite din partea portbagajului mai mare ca volum și mai ușor de accesat prin construcție.
 
Iar după noi, BMW 320d xDrive Touring este breakul perfect pentru un tânăr între 30 și 45 de ani, amator de vacanțe, fie alături de nevastă și de cei doi copii, fie alături de prietenii cu care încă mai copilărește.
 
BMW 320d xDrive Touring
 
Puncte pozitive:
· Dinamica excepțională oferită de motor și de trenul de rulare
· Motorul suficient de puternic și economic
· Calitatea fabricației și a asamblării
 
Puncte negative:
· Volumul destul de mic al portbagajului
· Prețul dotărilor opționale
 

Date tehnice BMW 320d xDrive Touring

Motor: Diesel 2.0 TwinPower Turbo
Cilindree: 1.995 cmc
Putere: 190 CP, la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm, între 1.750 şi 2.500 rpm
0-100 km/h: 7.6 s
Viteză maximă: 222 km/h
Volum portbagaj: 496 litri
Preţ model testat: 63.611 euro, TVA inclus

 

Nota generală: 

8

Comportament rutier: 

8

Interior: 

8

Motorizare: 

7

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
 
Despre autor
 
Bogdan Belciug - "Mușcat" de boala automobilului încă de pe băncile liceului, am pus în anul 2012 bazele a ceea ce este astăzi "Auto-TestDrive" - un site dedicat în care adun zi de zi toate noutățile importante din domeniu
Conținut Auto-TestDrive recomandat: