Fotocredit:
Volkswagen
Volkswagen încearcă să facă față loviturilor primite în urma scandalului Dieselgate, dorind să se concentreze pe mărirea portofoliului de SUV-uri și crossovere. Prin urmare, Salonul Auto de la Beijing a găzduit astăzi premiera mondială a conceptului T-Prime GTE, SUV hibrid ce prefigurează viitoarea generație Touareg.
Volkswagen T-Prime GTE este construit pe platforma modulară MLB, soluție ce permite dezvoltarea automobilelor de mari dimensiuni cu motoare și cutii de viteze montate longitudinal. În consecință, T-Prime GTE măsoară peste cinci metri lungime (5.070 mm mai exact), fiind cu circa 17 cm mai lung decât actualul Touareg și aproape 2 metri lățime. La interior oferă patru locuri individuale, bancheta spate fiind înlocuită cu două scaune cât se poate de confortabile.
La exterior conceptul T-Prime GTE denotă masivitate și prin elementele de design, grila frontală cromată întretăindu-și liniile cu elementele optice ale farurilor, pentru un impact vizual cât mai pronunțat. Luminile de zi cu LED, de forma literei C, sunt găzduite de bara față, în timp ce în partea din spate blocurile optice sunt modelate estetic de o serie de elemente interioare de mici dimensiuni, efectul vizual fiind impresionant.
La interior designerii Volkswagen au eliminat aproape în totalitate butoanele fizice, interacțiunea dintre șofer sau pasageri și mașină făcându-se exclusiv prin intermediul ecranelor tactile și al suprafețelor sensibile la atingere. Singurele butoane clasice au rămas pe volan. Imensul ecran din partea centrală a planșei de bord este completat de un altul ce ține locul clasicelor ceasuri de bord, soluțiile folosite pe T-Prime GTE urmând a fi folosite de către Volkswagen pe mașinile de serie începând chiar cu anul 2017, după spusele constructorului german.
Pentru propulsie Volkswage a optat pentru o soluție plug-in hibridă compusă dintr-un motor TSI de 2.0 litri care dezvoltă 248 de CP și o unitate electrică ce furnizează 134 de CP, valorile totale oferite fiind de 381 de CP și 700 Nm cuplu maxim. Bateria Li-Ion ce alimentează motorul electric are o capacitate de 14.1 kWh, putând asigura o rulare în modul full electric de până la 50 de km. Bateria se poate încărca 100% în opt ore, de la un încărcator de 3.6 kW sau în circa două ore și jumătate de la o stație rapidă de 7.2 kW.
Consumul mediu în modul combinat este de 2.7 l/100km, VW T-Prime GTE putând accelera în același mod de rulare, de la 0 la 100 de km/h, în doar 6.0 secunde. Viteza maximă se oprește la 224 de km/h.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: