Fotocredit:
Volkswagen
Volkswagen va onora Festivalul Worthersee cu un concept botezat Design Vision GTI, un super-car bazat pe platforma noului Golf GTI, care are sub capotă o "herghelie" de 503 CP.
Motorul care furnizează o asemenea putere este un V6 TSI de 3.0 litri bi-turbo, al cărui cuplu maxim atinge valoarea de 560 de Nm, între 4.000 şi 6.000 de rpm. Puterea este transmisă către toate cele patru roţi prin intermediul unei transmisii DSG. Aceste caracteristici asigură conceptului Design Vision GTI o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde şi o viteză maximă de 300 de km/h.
Evident că aceste cifre de performanţă cer şi un sistem de frânare pe măsură, aşa că inginerii de la VW au montat discuri de frână ceramice (380 de mm pe faţă şi 356 de mm pe spate) şi jante pe 20 de inch "încălţate" cu anvelope 235/35 pe faţă şi 275/30 pe spate. Jantele urmează ultima linie de design denumită Austin, derivată din mult mai cunoscutele jante Denver, montate pe Golf GTI.
La capitolul design exterior este evidentă legătura strânsă cu noul Golf GTI, de la care conceptul Design Vision GTI preia elemente cheie, cum ar fi grila frontală sau spoilerul ce include grilele laterale, la fel ca şi linia laterală.
Măsurând 4.25 metri lungime, Design Vision GTI este cu 15 mm mai scurt decât Golf GTI, fiind în acelaşi timp mult mai jos, fiind cu 57 de mm mai "scund" decât fratele GTI.
La interior regăsim elemente specifice brandului GTI, cu un volan echipat cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză, ce mai cuprinde şi butoanele pentru schimbarea modurilor de de condus (Street, Sport sau Track). Consola centrală este minimizată la maxim şi pe ea regăsim controlul climatizării sau butoanele pentru dezactivarea ESP-ului sau declanşarea sistemului de stingere a incendiilor. În partea de sus găsim totuşi un display TFT pe care sunt afişate principalele informaţii utile pentru cel ce se află la volan.
Scaunele sport îmbrăcate în Alcantara şi piele Nappa punctează şi ele la capitolul sportivitate, alături de inserţiile din carbon sau "mânerele" de deschidere a portierelor, care sunt de fapt nişte panglici roşii, asemănătoare cu cele găsite la modelele din Cupa Porsche. Centurile de siguranţă au prinderi în patru puncte.
Conceptul Design Vision GTI are toate şansele să fie produs în serie, însă doar ca maşină pentru competiţiile de pe circuit.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: