Știri

Volkswagen anunţă o avalanşă de inovaţii pentru viitoarele maşini ale sale

Fotocredit: 

Volkswagen
Volkswagen - inovatii tehnologice 2014-2018
Volkswagen şi-a propus să devină până în 2018 cel mai durabil producător de automobile din lume prin reducerea consumului de apă şi energie necesare în fabricile sale sau prin reducerea emisiilor de gaze nocive şi a  deşeurilor cu 25%.
 
Tot în acest scop în centrele de dezvoltare Volkswagen aflate pe întreg globul au fost puse la punct tehnologii inovative care vor fi înglobate în viitoarele generaţii de automobile aparţinând grupului VW AG.
 
1. Tehnologia "Mild Hybrid" - cea care permite recuperarea energiei pe timpul frânării, energie care poate fi ulterior utilizată pentru obţinerea unui consum de combustibil cât mai scăzut.
 
2. Stop-Start 2.0 atunci când maşina este oprită la semafor şi oprirea motorului atunci când se merge cu o viteză constantă pe autostradă, atunci când şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie sau în momentul în care viteza autovehiculului scade sub 7 km/h. Acest mod de oprire a motorului va scădea consumul semnificativ atunci când şoferul adoptă un mod de condus bazat pe anticipaţie.
 
3. Motorul 2.0 TDI bi-turbo de 240 de CP. Noul VW Passat poate fi comandat cu acest propulsor sub capotă, consumul mediu declarat fiind de doar 5.3 l/100km. O versiune şi mai performantă a acestui motor poate furniza 272 de CP, prin folosirea unui compresor suplimentar acţionat electric şi a unui mai bun management al sistemului de injecţie.
 
4. O nouă cutie de viteze automată DSG cu 10 trepte, care va putea fi folosită pe motoare cu un cuplu motor de până la 550 de Nm. Numărul mai mare de rapoarte în cutie va facilita utilizarea într-un mod mult mai optim posibilităţile motorului, cu rezultate pozitive la dinamică şi la consumul de combustibil.
 
5. Folosirea materialelor uşoare în construcţia automobilelor, fiind împrumutate soluţii tehnice încercate în lumea dură şi concurenţială a sporturilor cu motor. De exemplu, va fi implementată metoda construcţiei unor paneluri de tip sandwich - două straturi din oţel între care care se indroduce un alt strat din material polimer-termoplastic. Maşina pe care s-a dezvoltat această tehnologie este modelul Polo R WRC, cu care VW a câştigat ultimele două titluri mondiale în WRC.
 
6. Planşa de bord care reflectă lumina infaroşie - acest lucru se traduce prin respingerea căldurii adusă de razele soarelui. Acelaşi lucru îl vor face şi trapa sau acoperişul panoramic, prin tratarea lor cu o peliculă de oxid care blochează radiaţiile infraroşii.
 
7. Un nou sistem de management al autonomiei pentru automobilele electrice sau hibrid.
 
8. Un sistem de aer condiţionat special gândit pentru maşinile electrice.
 
9. Volkswagen Car-Net - aduce noi servicii online în mașină. Aplicaţiile vor folosi la mărirea gradului de confort şi de siguranţă la bord. Spre exemplu, noul pachet "Security & Service" va permite utilizatorilor să vizualizeze parametrii maşinii prin internet, de la distanţă. Înainte de a ajunge la maşină şoferul poate verifica cât combustibil mai are în rezervor sau care este nivelul lichidului pentru spalat parbrizul, spre exemplu.
 
10. Servicii Aple sau Android înglobate în sistemul de App Connect.
 
11. Volkswagen Media Control va permite operarea funcţiilor multimedia de către fiecare pasager în parte prin intermediul smartphone-ului sau a tabletei.
 
12. Un sistem de navigaţie predictiv, care învaţă modul de condus al şoferului şi foloseşte rutele cele mai eficiente.
 
13. Personalizarea setărilor pentru fiecare şofer în parte, lucru ce elimină nevoia de a regla de fiecare oglinzile, scaunele sau alte preferinţe individuale. Pe viitor aceste setări personalizate vor putea fi folosite şi pe altă maşină Volkswagen, practic un şofer având o "amprentă" personală memorată în smartphone.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: