Volkswagen a dezvăluit în această seară mult așteptatul T-Roc - cel de-al patrulea SUV din portofoliul germanilor. Urmând a lupta împotriva unor nume grele precum Renault Captur, Nissan Juke sau Peugeot 2008, noul T-Roc promite să devină un reper în segmentul său, grație designului, posibilităților de personalizare, tehnologiilor și motorizărilor.
Totuși, dimensiunile exterioare și ampatamentul îi vor permite noului T-Roc să fure și din clientela ce până acum se gândea la Nissan Qashqai, spre exemplu.
La nivelul designului T-Roc pășește într-un teritoriu inedit pentru Volkswagen, distingându-se prin numeroasele elemente ce-i definesc alura dinamică. Astfel, grila radiatorului se îmbină estetic cu blocurile optice duble pentru a crea un tot unitar mărginit de o linie cromată, zona imediat inferioară fiind pusă în evidență de semnăturile luminoase create de luminile de zi cu LED. Bara față este protejată de un element din plastic argintiu, desenat pentru a da impresia de masivitate.
Din profil T-Roc ne aduce oarecum aminte de fratele de platformă Audi Q2, montanții A și B, dar și partea superioară a ramelor ușilor fiind vopsite într-o nuanță contrastantă de restul caroseriei (variantă opțională) - scopul evident fiind sporirea senzației de dinamism. Nu lipsesc protecțiile din plastic negru aplicate la nivelul bosajelor roților și pe praguri.
Privit din spate, Volkswagen T-Roc își arată înrudirea cu fratele mai mare Tiguan, blocurile optice fiind desenate în același stil. Nu lipsesc numeroasele elemente argintii, printre care se numără și cele ce imită un set dublu de evacuări.
Interiorul seamănă, așa cum era de așteptat, cu cel consacrat de noua generație Polo, Volkswagen punctând prin nenumăratele posibilități de personalizare coloristică sau din punct de vedere al texturilor. Aunci când sunt alese vârfurile de gamă din lista de dotări opționale, ecranul sistemului de infotainment și sistemul Active Info Display crează un cockpit cu totul inedit, digital și interactiv.
Portbagajul noului T-Roc oferă un volum de încărcare de 445 de litri și poate fi extins până la 1.290 de litri dacă este rabatată bancheta spate.
Ca și dimensiuni, T-Roc măsoară 4.234 mm lungime, 1.819 mm lățime și 1.573 mm în înălțime. Ampatamentul măsoară 2.603 mm, exact cât este afișat și în dreptul lui Tiguan.
VW T-Roc va fi un reper la capitolul sistemelor de asistență a șoferului, fiind trecute pe lista de dotări standard sau opțioanale tehnologii precum City Emergency Braking cu Pedestrian Monitoring, Automatic Post-Collision Braking System, Lane Assist sau ACC (adaptive cruise control).
Oferta de motorizări va cuprinde trei unități TSI (1.0 115 CP, 1.5 TSI 150 CP și 2.0 TSI 190 CP) și alte trei TDI (1.6 TDI 115 CP, 2.0 TDI 150 CP și 2.0 TDI 190 CP), cuplate (în funcție de putere) la o cutie de viteze manuală sau la una automată DSG7. Sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este de asemenea oferit standard sau opțional.
Noul Volkswagen T-Roc va fi lansat pe piața din Europa începând cu luna noiembrie 2017.
Conținut Auto-TestDrive recomandat: