Fotocredit:
Audi
Se pare că softul folosit de Volkswagen pentru a păcăli rezultatele testelor de emisii a fost creat de inginerii de la Audi în 1999, fără a fi folosit însă de marca premium a grupului german. Dezvoltat sub numele de cod "Accoustic Mode", softul putea opri anumite funcții ale motoarelor TDI.
Conform jurnaliștilor germani de la Handelsblatt, Volkswagen "și-a adus aminte" însă în 2005 de așa numitul "defeat device" și a început să-l folosească pe motoarele sale diesel, negăsind o soluție tehnică legală pentru a coborî nivelul emisiilor de NOx conform standardelor în vigoare.
Așa s-a ajuns la scandalul Dieselgate, pornit în septembrie 2015 în SUA și a care a scos la iveală faptul că circa 11 milioane de mașini purtând sigla Volkswagen Audi, Porsche, Seat sau SKODA au sub capotă un motor ce a păcălit testele de emisii.
Oficialii Audi și Volkswagen au refuzat să comenteze informațiile, motivând faptul că investigațiile oficiale din SUA și Germania încă nu s-au încheiat. Volkswagen ar trebui să cadă la un acord cu autoritățile americane până mâine, 21 aprilie, asupra modalității de remediere a motoarelor în cauză, dar și asupra despăgubirilor ce ar trebui plătite clienților americani afectați de scandal, fapt pentru care germanii au amânat până vineri, 22 aprilie, publicarea veniturilor din 2015ce în mod cert vor fi afectate de tot acest scandal.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: