Fotocredit:
Renault
Noul Renault Megane RS a fost dezvăluit astăzi, hot hatch-ul franțuzesc putând fi admirat "live" la Salonul Auto de la Frankfurt. Cu un motor de 1.8 litri sub capotă capabil să livreze 280 de CP și 390 Nm cuplu motor maxim, noula Megane RS promite să ridice și mai tare ștacheta performanțelor pe care le-am apreciat la predecesorul său.
După cum lunga serie de teasere a lăsat să se întrevadă, Renault a ales să dezvolte noul Megane RS pe versiunea hatchback în cinci uși a actualei generații Megane, exteriorul sportivei fiind diferențiat clar de modelele normale prin barele față/spate modificate, apariția farurilor de ceață ce copiază fidel logo-ul Renault Sport sau prin pragurile laterale evazate. Capacele oglinzilor laterale vin vopsite în argintiu, în timp ce difuzorul de aer spate găzduiește central țevile de eșapament.
Sub capota noii generații Megane RS stă același propulsor ales să motorizeze și noul Alpine A110. Unitatea de 1.8 litri, special dezvoltată de Renault Sport, furnizează 280 de CP și 390 Nm cuplu motor maxim ce poate fi livrat la roțile față prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase rapoarte sau cu ajutorul uneia EDC cu tot atâtea rapoarte.
Șasiul noului Megane RS este oferit în două versiuni: Sport, pentru cei ce preferă totuși prestații sportive fără sacrificarea totală a confortului sau Cup - versiune ce beneficiază de un set de amortizoare hidraulice ce a căror cursă poate fi limitată asemenea celor utilizate în raliuri. Un diferențial cu alunecare limitată de tip Torsen este de asemenea parte integrantă a pachetului Cup.
Noua generație Renault Megane RS preia și sistemul de direcție integrală 4CONTROL, oferit de ceva vreme de francezi și pe versiunile obișnuite ale lui Megane și Talisman.
Interiorul hot hatch-ului se apropie foarte tare ca aspect de ceea ce cunoaștem deja grație versiunii Megane GT, nelipsind din peisaj scaunele sport cu inscripțiile RS pe tetiere, elementele ce imită fibra de carbon sau cusăturile cu ață roșie utilizate la tapițeria scaunelor sau pe volan.
Renault oferă și pe Megane RS sistemul MULTI-SENSE, acesta punând la dispoziția șoferului cinci moduri distincte de setare a modurilor de rulare și a atmosferei ambientale - Comfort, Normal, Sport, Race și Perso. Interfața sistemului de infotainment R-LINK 2 include și meniul RS Monitor - tehnologie ce oferă date de telemetrie sau facilitează conectarea unei camere video pentru înregistrarea sesiunilor de "distracție" pe circuit.
Sfârșitul anului 2018 ne va aduce și varianta Renault Megane RS Trophy, model ce va pune la dispoziția șoferului 300 de CP și nenumărate upgrade-uri tehnice.
Noul Megane RS va putea fi comandat începând cu luna decembrie 2017.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: