Fotocredit:
Porsche
Porsche a prezentat astăzi facelift-ul SUV-ului Cayenne, maşină care s-a bucurat de o apreciere enormă în rândul iubitorilor de automobile de lux cu valenţe off-road.
Noul Porsche Cayenne facelift aduce o serie de noutăţi stilistice preluate de la fratele mai mic Macan şi va fi comercializat în cinci variante - Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel şi Cayenne S E-Hybrid. Noul Cayenne S E-Hybrid devine astfel primul plug-in hibrid din segmentul premium al SUV-urilor.
Farurile bi-xenon vor fi standard pe toate versiunile de bază, în timp ce varianta Cayenne Turbo va primi faruri cu LED.
La interior au fost operate modificări minore, o noutate importantă fiind volanul sport cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză, derivat ca aspect şi funcţionalitate din cel de pe 918 Spyder.
Porsche a operat modificări la toate propulsoarele care vor sta sub capota noului Cayenne, la care se adaugă un motor nou - V6 de 3.6 litri biturbo pentru Cayenne S.
Noul Cayenne S E-Hybrid este propulsat de un motor V6 ce produce 333 de CP la care se adaugă un propulsor electric care produce la rândul lui 95 de CP, la final puterea combinată ajungând la valoarea de 416 CP, cuplul maxim fiind de 590 Nm, disponibil între 1.250 şi 4.000 rpm. Aceste valori îi permit lui Cayenne S E-Hybrid să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5.9 secunde. Bateria Li-Ion care alimentează motorul electric are o capacitate de 10.8 kWh şi permite un rulaj în regim full-electric între 18 şi 36 de km, în funcţie de stilul de condus. Viteza maximă în acest regim este de 125 de km/h.
Noul motor V6 de 3.6 litri va înlocui vechiul V8 şi dezvoltă 420 de CP, cu 20 mai mult decât la vechiul propulsor. Cuplu maxim atinge valoarea de 550 Nm, acceleraţia de la 0 la 100 de km/h fiind făcută în 5.5 secunde, în cazul lui Cayenne S.
Noul Cayenne Turbo va fi propulsat de un V8 de 4.8 litri ce dezvoltă acum 520 de CP şi 750 Nm cuplu maxim. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.5 secunde.
Porsche Cayenne Diesel are sub capotă un V6 ce produce 262 de CP, în timp ce Cayenne S Diesel este propulsat de un V8 de 4.2 litri care dezvoltă 385 de CP.
Introdus pe piaţă în anul 2002, Porsche Cayenne a fost produs în 276.000 de exemplare în prima generaţie, până în 2010, în timp ce a doua generaţie s-a bucurat de un şi mai mare succes, cu 303.000 de exemplare vândute până în prezent.
Noul Porsche Cayenne va fi disponibl în showroom-uri începând cu luna octombrie, mai întâi în Germania, la preţuri care pornesc de la 66.260 de euro, TVA inclus, pentru versiunea Cayenne Diesel.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: