Fotocredit:
Volkswagen
Vânzările de automobile noi nu contenesc să crească în Europa, martie 2016 fiind una dintre cele mai bune luni ale ultimilor 10 ani. Astfel, s-au înmatriculat pe vechiul continent, în martie 2016, 1.700.683 de automobile noi - valoare cu 6% mai mare față de aceeași lună din 2015 și comparabilă cu martie 2006 sau 2007, ani ce au precedat criza economică majoră din Europa.
Primul trimestru din 2016 a cumulat 3.819.269 de automobile noi înmatriculate în Europa, cu 8.2% mai multe față de aceeași perioadă din 2015. România s-a aliniat trendului crescător din primele luni ale anului, fiind vândute la noi 17.471 de mașini noi, față de 14.433 în Q1 2015 (cu 21% mai multe).
Volkswagen continuă să fie cea mai vândută marcă din Europa și în 2016, însă volumele de vânzări bifate de marca germană au scăzut față de 2015 (minus jumătate de procent față de Q1 2015), până la valoarea de 420.013 unități. Locul doi este ocupat de Ford (281.713 exemplare, +7.8% față de Q1 2015), în timp ce Opel/Vauxhall ocupă ultima treaptă a podiumului, cu 264.888 mașini noi vândute (+11.1% mai multe față de Q1 2015). De remarcat creșterea impresionantă a Fiat, care, datorită revenirii pieței din Italia, a bifat un salt de 17.2 procente față de Q1 din 2015, până la 198.456 de unități noi înmatriculate în Europa.
Dacia a vândut în primul trimestru din 2016 aproape 100.000 de mașini în Europa (99.636 mai exact), marcând o creștere de 4.4% față de Q1 din 2015.
Dacă ne uităm la mărcile premium, Audi conduce în Europa - cu 209.809 mașini noi înmatriculate, urmați fiind de BMW (197.083 unități vândute) și de Mercedes-Benz, cu 194.606 exemplare. Situația este exact pe dos dacă o comparăm cu cea de la nivel mondial, din aceeași perioadă din 2016.
Iată cum stau lucrurile în detaliu, statisticile fiind prezentate de ACEA, Asociația Producătorilor de Automobile din Europa.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: