Fotocredit:
SEAT
SEAT marchează anul acesta 60 de ani de la lansarea pe piață a primului model 600 - mașină legendară construită sub licența Fiat pe baza și mai popularului mini cu același nume. Fapt pentru care o echipă de 30 de specialiști spanioli și-au unit eforturile pentru a restaura un SEAT 600 decapotabil fabricat în 1965 și care nnu mai rulase pe stradă de 25 de ani.
După mai bine de 1.500 de ore de muncă rezultatul este unul cel puțin impresionant, modelul restaurat numai cu piese originale fiind "cel puțin la fel de bun ca atunci când mașina a ieșit pe porțile fabricii".
Iată pe scurt povestea restaurării emblematicului SEAT 600:
- s-au folosit peste 1.000 de piese originale, găsirea și restaurarea acestora fiind una dintre cele mai serioase provocări din proiect
- mașina restaurată, fabricată în 1965, a fost cumpărată de la o persoană fizică ce n-o mai utilizase de 25 de ani. Acest lucru a impus lucrări serioase și minuțioase de restaurare a componentelor mecanice și electrice
- au fost utilizați nu mai puțin de 15 litri de vopsea pentru caroseria exterioară, într-o nuanță gri albăstrui ce aduce aminte de perioada în care SEAT 600 era cel mai popular automobile de pe șoselele Spaniei
- pentru tapițerie s-au folosit 50 de metri de material creat exclusiv pentru proiectul de restaurare
- acoperișul textil acționat manual a fost restaurat cu fidelitate, în timp ce volanul și claxonul au fost păstrate ca și repere originale
Lansat în 1957, SEAT 600 "a pus Spania pe roți", dovedindu-se rapid un succes ce a determinat creșterea producției de nu mai puțin de șase ori, chiar începând cu anul 1958.
Cu un preț de start de 70.000 de pesetas, SEAT 600 s-a fabricat până în anul 1973, fiind vândut în aproape 800.000 de exemplare.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: