Știri

Noul Volvo XC90 T8 plug-in hibrid - imagini şi detalii tehnice

Fotocredit: 

Volvo
 Noul Volvo XC90 T8 plug-in hibrid
Volvo oferă noul XC90 şi în versiunea plug-in hibrid, versiune care oferă clienţilor performanţe dinamice extraordinare, dar care are un consum de combustibil comparabil cu cel al unei maşini de clasă mică cu propulsie hibridă.
 
Fiind primul model Volvo dezvoltata pe platforma modulară SPA (Scalable Product Architecture), noul XC90 T8 este propulsat de un motor pe benzină, turbo, de 2.0 litri ce dezvoltă 318 CP şi 400 Nm cuplu maxim, ajutat de un propulsor electric de 82 de CP şi 240 Nm cuplu maxim. Astfel, puterea totală ajunge la 400 CP, în timp ce cuplul maxim atinge valoarea de 640 Nm. Motorul electric este situat deasupra punţii spate.
 
Puterea este trasmisă la roţi prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte, special adaptată pentru versiunea hibridă.
 
Combinaţia de mai sus este "responsabilă" de emisii de CO2 de doar 59 de g/km.
 
Noul Volvo XC90 T8 poate fi condus în cinci moduri diferite de rulare, ce pot fi alese de şofer cu ajutor unei rotiţe de control situată pe consola centrală sau din meniul interfeţei sistemului de infotainment cu touchscreen de la bord. Cele cinci moduri de rulare sunt:
 
Hybrid - modul de rulare standard, în care puterea este furnizată alternativ de motorul pe benzină sau de cel electric, în funcţie de situaţiile din trafic.
 
Pure electric - folosit atunci când bateria care alimentează motorul electric este 100% încărcată. În acest mod nu este folosit decât propulsorul electric care furnizează puterea spre puntea spate. Autonomia în acest mod poate atinge 40 de km.
 
Power mode - mod în care sunt obţinute cele mai bune performanţe dinamice. Astfel, la plecarea de pe loc este folosit cuplul maxim oferit de motorul electric, în timp ce motorul pe benzină completează prupulsia odată cu creşterea vitezei. Această combinaţie oferă un cuplu motor foarte mare la turaţii joase, comparabil cu cel al motoarelor V8 pe benzină.
 
AWD - mod în care puterea este furnizată doar către roţile din spate.
 
Save - mod în care şoferul poate opri alimentarea motorului electric pentru a conserva nivelul de încărcare al bateriei.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: