Fotocredit:
Lexus
Toyota România, importatorul oficial Lexus în țara noastră, a anunțat disponibilitatea noii generații Lexus RX și pentru clienții din România. Astfel, SUV-ul lansat anul trecut poate fi comandat în două versiuni - 200t și 450h - având un preț de start de 48.450 de euro, TVA inclus, în versiunea 200t Business.
Versiunea hibdrid RX 450h are un preț de pornire de 61.950 de euro, TVA inclus, în același nivel de echipare - Business.
Ambele versiuni de motorizare pot fi comandate și în varianta F SPORT, care costă cu aproape 15.000 de euro mai mult decât versiunile amintite mai sus și care aduce un aer evident de sportivitate, atât la exterior, cât și la interior. pe lângă această versiune sportivă, situată ca preț undeva la mijlocul grilei în configurator, mai sunt disponibile nivelurile de echipare Executive PLus, F SPORT Premium și Luxury.
Toate modele RX F SPORT beneficiază de o excelentă manevrabilitate, mulțumită în mare parte sistemului de suspensii adaptive, Adaptive Variable Suspension (AVS) – care controlează forța de amortizare pentru fiecare roată în parte, în funcție de suprafața sau condițiile de drum și a setărilor șoferului – și a Sistemului de Stabilizare Activ/Active Stabilizer System ce corectează ruliul in cazul aparitiei denivelărilor pe drum . De asemenea, generatorul de sunet îmbunătățește experiența de drum a modelului F SPORT, folosind pulsațiile de admisie a aerului pentru a regla zgomotul motorului în crearea unor frecvențe ce sunt percepute agreabil de către ureche, în timpul accelerării pe gama de rotații medii spre ridicate.
Noul Lexus RX 200t are sub capotă un motor turbo pe benzină Dual VVT-iW, de 2.0 litri și care produce 238 de CP și 350 Nm cuplu maxim, disponibil între 1.650 și 4.000 rpm. Propulsorul trimite cuplul motor la roțile față prin intermediul unei cutii de viteze automate ECT, cu șase trepte și poate accelera mașina de la 0 la 100 de km/h în 9.2 secunde. Viteza maximă se oprește la 200 de km/h.
Lexus RX 450h este un hibrid ce beneficiază de un tandem compus dintr-un motor pe benzină V6 de 3.5 litri (care procuce 263 de CP și 335 Nm cuplu maxim) și o unitate electrică ce furnizează la rândul său 67 de CP și 139 de Nm cuplu maxim, disponibil chiar de la prima rotație a motorului. Porpulsorul electric este alimentat de o baterie Ni-MH care se încarcă prin recuperarea energiei în momentele de frânare sau decelerare. Cuplul motor total este livrat la toate cele patru roți prin intermediul unei transmisii cu variație continuă CVT, noul RX 450h putând sprinta de la 0 la 100 de km/h în 7.7 secunde. Viteza maximă este eceeași ca la RX 200t - 200 km/h.
Partea frontală a noului RX este caracterizată de o variantă amplificată a grilei fusiforme - emblematică pentru Lexus - cu o bordură cromată și faruri LED triple în forma literei L. Împreună cu noile faruri de ceață LED ce încadrează blocul optic, noul RX emană o aură elegantă și futuristă în același timp.
Tema designului părții frontale cu grila fusiformă a noului RX se regăsește și în modul în care a fost desenată partea din spate a mașinii, oferind un nivel ridicat de echilibru estetic și de consistență a caracterului vehicului per ansamblu. Într-o notă particulară sunt stâlpii camuflați, ce redau senzația unui plafon plutitor, efect nemaiîntâlnit până acum la vreun model Lexus.
Alte caracteristici exterioare ale noului model RX sunt farurile cu reglarea jetului de apă pentru spălare, o nouă redesenare a trapei panoramice, barele de plafon solide și mânerele iluminate ce încorporează Sistemul Smart Entry. De asemenea, în paleta de culori au fost adăugate trei noi culori exterioare: negru grafit, maro cupru și albastru închis.
Deoarece posesorii generației curente de RX susțin că dimensiunile exterioare ale vehicului sunt ideale pentru nevoile lor zilnice de transport, designerii Lexus au făcut o prioritate din păstrarea relativ intactă a dimensiunilor caroseriei, redirecționându-și energia spre îmbunătățirea aspectului exterior. Noul RX are exact aceeași înălțime (1690 mm pentru versiunea pe benzină, 1685 mm pentru RX 450h) și o ușoară creștere a lățimii per total (până la 10 mm, rezultând 1895 mm), în timp ce lungimea a crescut cu 120 mm, ajungând la 4890 mm. Ampatamentul a crescut cu 50 mm, ajungând la 2790 mm, rezultatul fiind o creștere a spațiului pentru picioare, dar fără a modifica dimensiunile portbagajului. De asemenea, garda la sol este mai mare cu 10 mm, în ciuda faptului că înălțimea este neschimbată în raport cu cea a modelului anterior.
Ca și la exterior, interiorul noului RX reflectă o balanță impecabilă între funcționalitate și lux.
Pasagerii sunt înconjurați de materiale rafinate în interiorul habitaclului ce emană un nivel sporit de calitate și este construit printr-o măiestrie a detaliilor. Interiorul este reconfigurat și redesenat pentru a crea un echilibru între spațialitatea și intimitatea habitaclului, și se dovedește a fi ideal pentru șofer cât și pentru pasageri din perspectiva confortului, oriunde s-ar așeza.
Toate mașinile Lexus beneficiază începând cu 1 noiembrie 2015 de cea mai lungă perioadă de garanție existentă în România în piața premium - 6 ani sau 200.000 km, prima condiție îndeplinită:
• Garanție de 3 ani pentru vopsea
• Garanție de 12 ani pentru coroziune
• Tractarea autovehiculului la cel mai apropiat distribuitor Lexus sau centru de service Lexus în cazul unei defecțiuni acoperite de garanție.
(UPDATE - 29.09.2017) Iată și prețurile de start (TVA inclus) pentru toate versiunile disponibile în România ale noului Lexus RX:
Nivel de echipare/Motorizare
|
Lexus RX 350
|
Lexus RX 450h
|
Business
|
55.400 euro
|
61.400 euro
|
Executive Plus
|
63.300 euro
|
69.300 euro
|
F SPORT
|
-
|
75.990 euro
|
F SPORT Premium
|
75.680 euro
|
83.680 euro
|
Luxury
|
79.600 euro
|
85.600 euro
|
Luxury Sunroof | - | 85.600 euro |
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: