Fotocredit:
Mazda
Mazda a dezvăluit aseară versiunea hatchback a noii Mazda 3. Acesta este cel de-al treilea model din portofoliul japonezilor, după noile Mazda 6 şi CX-5, care adoptă folozofia de design "KODO - Soul of Motion" precum şi suita de tehnologii SKYACTIV.
Noua Mazda 3 a crescut semnificativ în dimensiuni faţă de vechiul model, cu o lungime de 4465 mm (+5mm), o lăţime de 1795 mm (+40mm) şi o înălţime de 1450 mm (+20mm). Ampatamentul este mai mare cu 60 de mm, spaţiul oferit pasagerilor din spate fiind acum mult mai generos. Capacitatea portbagajului a crescut la 350 de litri.
Mazda anunţă o caroserie cu o rigiditate torsonială crescută cu 30 de procente, greutatea totală a noului model scăzând cu 60 de kg, datorită şasiului SkyActiv, construit din oţel de înaltă rezistenţă. Astfel, cea mai uşoară dintre variante cântăreşte doar 1.190 de kilograme.
La nivelului designului exterior observăm asemănări cu noua Mazda 6, partea frontală fiind dominată de farurile alungite şi de grila radiatorului de mari dimensiuni. Liniile maşinii sunt atent gândite din punct de vedere al eficienţei aerodinamice, astfel că s-a ajuns la un coeficient cX de doar 0.275. La acest lucru contribuie şi grilele de aerisire ale motorului din bara faţă care se inchid automat atunci cand propulsorul nu are nevoie de răcire suplimentară.
Motorizările sunt în număr de trei, din gama Sky-Active:
- noul motor pe benzină de 1.5 litri aspirat ce dezvoltă 100 de CP şi un cuplu maxim de 160 Nm la 4000 rpm. Acesta are emisii de CO2 de sub 100 de g/km
- un motor pe benzină de 2.0 litri, oferit în două variante de putere - 120 respectiv 165 de CP
- un motor diesel de 2.2 litri care dezvoltă 150 de CP şi 380 Nm cuplu maxim
Toate motorizările sunt cuplate în standard la o cutie manuală cu şase rapoarte, versiunile 2.0 benzină de 120 CP şi dieselul putând fi asociate şi cu o cutie automată în şase trepte. Sistemul Start/Stop şi cel de recuperare a energiei cinetice de la frânare sunt disponibile în standard.
Interiorul aduce un salt important la capitolul calităţii materialelor, inginerii de la Mazda făcând eforturi serioase pentru a asigura şi o antifonare mai bună a habitaclului, scaunele fiind construite din materiale care absorb vibraţiile transmise la rulare. Consola centrală a fost regândită, fiind dominată de un display de 7 inch cu touchscreen amplasat în partea de sus - în stilul noilor Audi A3 şi Mercedes-Benz A-Class, controlul funcţiilor fiind realizat prin intermediul sistemului cu rotiţă HMI, amplasat lângă schimbătorul de viteze. Ceasurile de bord cuprind un turometru amplasat central, vitezometrul fiind digital, integrat în cadranul turometrului.
Opţional se poate integra un sistem de tip head-up display, denumit Active Driving Display, prin intermediul căruia şoferul vede proiecate pe parbriz principalele informaţii necesare unei călătorii în siguranţă. O serie de alte sisteme de ultimă oră vor fi şi ele disponibile, pe listă regăsind Mazda Rada Cruise Control, Smart City Brake Support, Rear Vehicle Monitoring sau Forward Obstruction Warning.
Noua Mazda 3 va fi lansată oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, în septembrie, urmând ca vânzările să pornească din toamna acestui an, începând cu piaţa din SUA.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: