Fotocredit:
Jeep
Jeep Wrangler este pentru piața mașinilor cu valențe off-road ce este Porsche 911 pentru domeniul autoturismelor sport. Un vehicul care se produce din anul 1941 și care a încercat să își păstreze într-o proporție cât mai ridicată designul original și scopul inițial: acela de a fi o mașină care poate merge oriunde, indiferent de natura terenului înconjurator: asfalt, nisip sau teren accidentat, cum ar spune americanii un "all-rounder".
Vă vom prezenta detaliat acest model, versiunile de echipare și detaliile care îl fac cu adevărat special într-o serie de articole care vor urma acestuia de astăzi. Deși nu se cunosc încă date exacte, se preconizează ca firma Jeep să lanseze noul model dedicat traseelor off-road în anul 2017.
Zvonurile privind noua generație Wrangler au fost destul de limitate până acum din partea companiei patronate de concernul Fiat-Chrysler, dar cu ocazia Salonului Auto de la Paris 2014 CEO-ul brandului, Sergio Marchionne a oferit presei primele informații oficiale privind viitorul model.
Astfel, Wrangler 2017 urmează a veni pe piață cu patru schimbări majore - caroserie din aluminiu, construcție "unibody" versus conceptul actual "body-on-frame", reducerea capacității cilindrice a motoarelor și introducerea propulsoarelor turbo pentru propulsoarele pe benzină.
Este important de menționat faptul că în momentul actual, pe piața din Statele Unite Jeep Wrangler se comercializează doar echipat cu propulsorul V6 Pentastar de 3.6 litri care produce 285 de cai putere.
Pe de altă parte, în Europa putem comanda off-roaderul veritabil doar în combinație cu un motor diesel de 2.8 litri și 200 cai produs de italienii de la VM Motori. Ambele versiuni pot fi echipate cu o cutie manuală cu şase rapoarte sau o cutie automată în cinci trepte.
Trecerea la o construcție din aluminiu se datorează unor serii de aspecte, cum ar fi reglementările oficiale impuse de autoritățile Statelor Unite privind emisiile de CO2, standarde noi impuse privind economia de combustibil sau diminuarea consumului mediu prin scăderea greutății totale. Noul Range Rover Sport sau noul Ford F150 2014, care au reușit să diminueze masa totală a autovehicului cu până la 400 de kg în funcție de versiune, sunt dovezi clare ale avantajelor utilizării șasiului bazat pe aluminiu.
De asemenea, reducerea greutății produce in mod simultan două rezultate majore - îmbunătățirea performanțelor dinamice generale și reducerea consumului de carburant.
În momentul de față, Jeep Wrangler se produce exclusiv în fabrica din Toledo-Ohio, însă Marchionne a declarat că e posibil ca producția să fie mutată într-o fabrică nouă capabilă să producă viitorul model cu ajutorul unor tehnologii moderne. O altă alternativă este reproiectarea actualelor facilităţi de producție prin aducerea mijloacelor curente la nivelul tehnologic necesar.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: