Fotocredit:
Volvo
Volvo a marcat un nou record de vânzări în 2017, compania suedeză comercializând în anul ce tocmai s-a încheiat nu mai puțin de 571.577 de automobile. Totalul anului trecut a depășit cu 7% performanțele de vânzări din 2016.
Principalul motor al creșterii din 2017 este reprezentat de piața chineză, acolo unde Volvo a vândut cu 20.9% mai multe mașini față de 2016 (114.410 unițăți în 2017).
Cum era de așteptat, noul XC60 și familia de modele V90, S90 și XC90 au constituit "grosul" vânzărilor Volvo, confirmând încă o dată succesul platformei scalabile SPA pe care sunt construite. Suedezii așteaptă însă pentru 2018 o creștere semnificativă a vânzărilor pentru noul XC60 - SUV-ul compact trebuind astfel să confirme succesul predecesorului său care a fost ani la râns cel mai bine vândut model într-un segment în care rivali îi sunt BMW X3 sau Mercedes-Benz GLC.
Așteptări mai mult decât optimiste vin și din partea noului Volvo XC40, cel mai mic SUV din portofoliul suedezilor intrând în primul său an "plin" de după lansare. Pe lângă atu-urile punctate la nivel estetic și tehnologic, noul XC40 va fi și unul dintre primele automobile ce vor putea fi deținute într-un sistem asemănător abonamentelor la telefonia mobilă. Astfel, grație programului "Care by Volvo" noul SUV va putea fi utilizat în schimbul unei rate lunare ce pornește de la 699 de EURO.
Iată cum arată vânzările Volvo în 2017, în funcție de principalele piețe de desfacere:
|
Decembrie
|
Ian - Dec
|
|||||
|
|
2016
|
2017
|
Change
|
2016
|
2017
|
Change
|
EMEA
|
35,450
|
32,905
|
-7.2%
|
310,821
|
320,988
|
3.3%
|
|
|
Sweden
|
7,726
|
7,698
|
-0.4%
|
70,268
|
74,397
|
5.9%
|
Asia-Pacific
|
13,834
|
14,279
|
3.2%
|
126,314
|
152,668
|
20.9%
|
|
|
China
|
10,171
|
10,066
|
-1.0%
|
90,930
|
114,410
|
25.8%
|
America
|
11,520
|
11,342
|
-1.5%
|
97,197
|
97,921
|
0.7%
|
|
|
USA
|
10,127
|
9,679
|
-4.4%
|
82,720
|
81,504
|
-1.5%
|
TOTAL
|
60,804
|
58,526
|
-3.7%
|
534,332
|
571,577
|
7.0%
|
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: