Fotocredit:
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a prezentat astăzi noul GLC, SUV ce vine să înlocuiască "bătrânul" GLK în portofoliul constructorului german. Cu un nume conform cu noua strategie Mercedes-Benz de redenumire a modelelor sale, noul GLC se înrudeşte cu C-Class, de la care preia platforma MRA (Modular Rear Architecture), modificată special pentru a se potrivi unui SUV.
Noul GLC ni se prezintă cu un design putenic inluenţat de conceptul GLC Coupe, prezentat în primavară cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai. Astfel, partea frontală este dominată de grila radiatorului imensă, mărginită de farurile cu forme fluide ce includ lumini de zi cu LED. Spatele noului Mercedes-Benz GLC este pus în evidenţă de noile blocuri optice întinse pe orizontală, asemănătoare cu ceea ce vedem şi la noul GLE.
Interiorul este foarte asemănător cu ceea ce vedem la actualul C-Class, cu o planşă de bord dominată în partea centrală de trei guri de ventilaţie rotunde deasupra cărora regăsim deja celebra şi mult criticata tabletă ce găzduieşte interfaţa de control pentru sistemele de infotainment. În funcţie de pachetele de echipare alese, planşa de bord şi feţele de uşi pot fi decorate cu elemente din aluminiu sau din esenţă de lemn.
Faţă de vechiul GLK, noul GLC a crescut simţitor în dimensiuni, înregistrând plusuri la toate capitolele. Pasagerii beneficiază astfel de mult mai mult loc, fie că vorbim de spaţiul pentru genunchi, pentru cap sau pentru umeri. Volumul portbagajului atinge 580 de litri, putând fi extins la 1.600 de litri în cazul rabatării totale a banchetei spate.
Noul Mercedes-Benz GLC va fi oferit clienţilor, pentru început, cu o paletă compusă din trei propulsoare, două disel şi un benzinar turbo: GLC 220 d 4MATIC (2.1 litri 170 CP), GLC 250 d 4MATIC (2.1 litri 204 CP) şi GLC 250 4MATIC (2.0 litri 211 CP).
Nu va exista posibilitatea alegerii unei cutii de viteze manuale, singura opţiune fiind o nouă cutie automată de tip 9G-TRONIC PLUS, cu nouă trepte după cum îi spune şi numele.
În viitorul apropiat va fi oferită şi o versiune GLC AMG Sport, ce vrea să mulţumească acei clienţi ce-şi doresc aspectul şi o parte din tehnologiile folosite pe modelele "pur AMG", dar la un preţ mai mic.
Va mai exista şi o versiune hibrid, denumită GLC 350 e 4MATIC şi care va fi propulsată de un motor turbo pe benzină, în patru cilindri (acelaşi de pe GLC 250 care dezvoltă 211 CP) ajutat de un motor electric care aduce un plus de 115 CP. Mercedes-Benz GLC 350e va fi capabil să ruleze în modul full-electric maximum 32 de km, emisiile de CO2 nedepăşind 60 de grame la fiecare kilometru parcurs în regim mixt.
Noul Mercedes-Benz GLC va fi prezentat publicului în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt, în septembrie, urmând a fi lansat pe piaţă două luni mai târziu. Concurenţii săi - BMW X3 şi Audi Q5.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: