Fotocredit:
Volkswagen
Grupul Volkswagen va trebui să contribuie în SUA la un nou fond în valoare de peste 200 de milioane de dolari, acesta urmând a fi folosit pentru remedierea "problemelor" motoarelor V6 TDI de 3.0 litri legate de scandalul Dieselgate.
Cele două sute de milioane vor contribui fie la plata unor daune morale posesorilor de mașini VW, Audi sau Porsche implicate în scandal, fie pentru răscumpărarea respectivelor modele. Autoritățile americane estimează la 80.000 totalul acestor mașini, aproximativ un sfert dintre ele urmând a fi răscumpărate de către constructorul german.
Afectate de scandalul Dieselgate, la capitolul "3.0 TDI" sunt modelele VW Touareg (2009-2016), Porsche Cayene (2013-2016), Audi A7 (2013-2016), Audi A6 și A8 construite între anii 2014 și 2016, precum și SUV-ul Audi Q7 fabricat în perioada 2009-2016.
UPDATE (21.12.2016)
Suma exactă ce va fi plătită de către VW Group ajunge la 225 de milioane de dolari, alte 25 de milioane urmând a ajunge la dispoziția Agenției de Mediu din California (CARB) pentru sprijinirea utilizării mașinilor electrice în statul de pe coasta Pacificului.
Vor fi rechemate în service circa 63.000 de modele VW, Audi și Porsche fabricate între anii 2013 și 2016, pentru a le fi remediate problemele legate de emisiile de noxe. Dacă grupul german nu va fi capabil să ducă motoarele de pe mașinile în cauză în limitele legislației de mediu din SUA, atunci mașinile vor fi răscumpărate.
Alte 20.000 de mașini fabricate în perioada 2009-2012 vor fi răscumpărate sau, dacă va fi primit acordul autorităților de mediu, vor primi modificări pentru a le fi micșorat nivelul emisiilor de NOx.
Noile sume sunt însă modeste față de cele 2.7 miliarde de dolari pe care VW Group a trebuit să le plătească începând cu vara acestui an pentru remedierea acelorași probleme pentru motoarele 2.0 TDI, totalul cheltuit de gigantul german, numai în SUA, ajungând la aproape 17 miliarde de dolari - o sumă cu adevărat impresionantă.
Și cum tot acest lucru nu ar fi de ajuns, numeroasele procese civile aflate acum în curs în tribunalele americane ar mai putea scoate din conturile grupului alte câteva miliarde de dolari.
Spre deosebire de SUA, problema Dieselgate este tratată mult mai blând în Europa, toate eforturile comisarilor europeni de mediu în direcția obligării Volkswagen de plăti despăgubiri similare cu cele din SUA fiind sortite, rând pe rând, eșecului.
Sursa: Carscoops
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: