Fotocredit:
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a dezvăluit mai multe detalii legate de noul GLC F-CELL, SUV cu totul ieșit în comun în privința soluțiilor de propulsie. Acesta va avea sub capotă un ansamblu de pile alimentate cu hidrogen care produc curentul electric necesar unității electrice ce propulsează mașina, însă originalitatea soluției tehnice de propulsie vine de la o a doua sursă de alimentare cu electricitate, materializată printr-o baterie Li-Ion, de 9 kWh, care poate fi înzărcată la priză.
Dacă ansamblul de pile alimentate cu hidrogen poate asigura o atunomie de aproximativ 450 de km, bateria Li-Ion mai adaugă la totalul autonomiei alți 50 de km, suficienți pentru activitățile zilnice din mediul urban sau pentru momentele în care nu este la îndemână o stație de alimentare cu hidrogen.
Un "plin" de hidrogen este stocat în două rezervoare construite din fibră de carbon și amplasate sub podeaua mașinii, procesul de alimentare durând nu mai mult de trei minute, timp similar sau chiar mai mic decât o alimentare obișnuită cu benzină sau motorină.
"Responsabilă" de asamblarea noului GLC F-CELL va fi ultra-moderna fabrică din Untertürkheim, primele modele de serie urmând a putea fi văzute pe străzi spre sfârșitul anului viitor, însă doar în câteva țări cu infrastructură serioasă în materie de alimenatre cu hidrogen. Printre ele se numărăr Germania, Japonia sau Marea Britanie.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: