Știri

Volkswagen a fost dată în judecată și de Comisia Federală a Comerțului din SUA

Fotocredit: 

Volkswagen
Volkswagen TDI - Clean Diesel
Comisia Federală a Comerțului din SUA (FTC) a dat în judecată Volkswagen, invocând publicitatea falsă prin care constructorul german își promova mașinile TDI sub sloganul "Clean Diesel". Oficialii americani spun că toate aceste campanii publicitare au adus prejudicii de miliarde de dolari consumatorilor, dat fiind scandalul Dieselgate - ce a dovedit păcălirea cu intenție a testelor de emisii poluante.
 
FTC cere în justiție ca Volkswagen să fie obligată la plata unor despăgubiri suplimentare clienților care au cumpărat mașini diesel produse de nemți. În același timp FTC a cerut judecătorilor să includă într-o eventuală hotărâre judecătorească obligarea Volkswagen în a nu mai recidiva pe viitor cu astfel de metode de înșelare a consumatorilor.
 
Conform FTC, mașinile vândute de Volkswagen au costat, în medie, circa 28.000 de dolari, fiind promovate în sporturile publicitare ca fiind "prietenoase cu mediul, puțin poluante, în acord cu normele de poluare și cu o valoare de revânzare excelentă".
 
Volkswagen a cheltuit zeci de milioane de dolari în campanii publicitare desfășurate atât pe print cât și în mediul on-line, pentru a-și promova automobilele "Clean Diesel".
 
Compania germană nu a reușit nici până la ora actuală să cadă la un acord cu Agenția Americană de Mediu în privința soluției de reparare a celor 580.000 de mașini vândute în SUA și pe care a fost implementat softul de păcălire a testelor de emisii poluante. 
 
În ianuarie Volkswaggen a fost dată în judecată și de Departamentul de Justiție American, proces în care se cer despăgubiri de până la 46 de miliarde de dolari. Alte peste 500 de procese civile au mai fost deschise împotriva VW în SUA, fapt pentru care situație germanilor devine din ce în ce mai problematică peste ocean.
 
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: