Fotocredit:
BMW
Noul BMW Seria 2 Cabriolet se pregăteşte pentru debutul pe piaţa din România de anul viitor. Noul model poate fi comandat deja de acum, cu un preţ de început de 30200 Euro fără TVA pentru versiunea 220i, propulsată de un motor de 4 cilindri şi 135 kW/ 184 CP, şi este cel mai accesibil model decapotabil din gama BMW. Primele livrări sunt aşteptate odată cu lansarea noului model în piaţă, în luna martie. Astfel, clienţii se pot bucura de toate zilele cu soare pe care anul 2015 urmează să le ofere.
Combinând atributele sportive BMW cu linia elegantă şi extrovertită, noul model este succesorul celei mai de succes decapotabile premium din lume la această clasă, BMW Seria 1 Cabriolet, cu peste 130.000 de unităţi vândute. BMW Seria 2 Cabriolet vine cu un design mai elegant, cu motorizări moderne, toate beneficiind de tehnologia BMW TwinPower Turbo şi cu un plus de ergonomie – alături de spaţiul interior crescut se remarcă acoperişul textil care acum poate fi operat până la viteze de 50 km/h şi are nevoie de 20 de secunde pentru a fi închis sau deschis. Noul model marchează o premieră importantă în lumea sportivă BMW – M235i cabriolet va fi primul model decapotabil al mărcii, un model echipat cu un propulsor de şase cilindri în linie care dispune de 240 kW/326 CP pentru o acceleraţie 0-100 km/h în 5,0 secunde susţinut de cutia automată cu opt trepte.
Design
Designul exterior, dezvoltat în paralel cu cel al modelului BMW Seria 2 Coupé, poartă particularităţile caracteristice unui BMW cabriolet şi, totodată, realizează o diferenţiere vizuală faţă de modelele compacte ale gamei BMW Seria 1. Liniile extinse cu eleganţă, silueta plată cu o linie a profilului arcuită, tensionată, pasajele puternic sculptate ale roţilor spate - un indiciu clar al configuraţiei cu tracţiune spate - sunt principalele caracteristici ale designului exterior pentru noul BMW Seria 2 Cabriolet. Iese în evidenţă şi linia joasă a portbagajului, remarcabilă pentru un model decapotabil.
Clienţii îşi pot personaliza modelul ales prin intermediul liniilor Advantage, Luxury şi Sport Line, dar şi a pachetului M Sport, fiecare cu elemente proprii de design pentru interior şi exterior, dar şi dotări specifice.
Şi de această dată, modelul se caracterizează prin proporţiile specifice BMW, cu console scurte, capotă lungă, habitaclu dispus mult în spate, ampatament lung şi ecartament lat. Comparativ cu modelul anterior, BMW Seria 1 Cabriolet, noul Seria 2 Cabrio a crescut în dimensiuni. Lungimea are un plus de 72 de milimetri, ajungând la 4.432 mm, lăţimea s-a extins cu 26 mm (1.774 milimetri), ampatamentul beneficiază de un plus de 30 de milimetri (2.690 milimetri), ecartamentul faţă de 41 mm (1.521 milimetri), iar ecartamentul spate de 43 mm (1.556 milimetri). Şi specificaţiile interiorului s-au îmbunătăţit: confort optimizat la intrarea/ieşirea pasagerilor din spate, volum mărit al portbagajului cu 30 de litri când acoperişul este închis - capacitatea maximă este de 335 de litri -, respectiv de 20 de litri când automobilul este decapotat (280 de litri). În plus, şi partea din spate este mai lată cu 35 de milimetri în comparaţie cu modelul anterior. Spătarul scaunelor din spate poate fi rabatat cu ajutorul unui levier din portbagaj, iar lăţimea compartimentului a crescut cu 150 de milimetri, la 450 mm, iar înălţimea cu 28 mm, la 246 de milimetri.
Nou dezvoltat şi acţionat electric, soft topul se bucură de o izolare suplimentară şi oferă un confort acustic optimizat. Deschiderea şi închiderea acoperişului se realizează prin simpla apăsare a unui buton într-un interval de 20 de secunde, chiar şi la viteze de până la 50 km/h. Standard, modelul vine echipat cu soft top de culoare neagră, dar opţional poate fi comandat într-una dintre nuanţele Anthracite cu efect argintiu sau Brown cu efect argintiu.
Interiorul continuă să aibă aspectul specific decapotabilelor BMW - "boat deck" - datorită liniei umerilor, cu o cursivitate armonioasă, şi compartimentului pentru soft top, alături de structura de protecţie în caz de răsturnare, ascunsă după tetierele spate. Cockpitul orientat spre conducător impresionează prin materialele de înaltă calitate şi finisajele cu accente specifice modelului: consola centrală cu suprafeţe de culoare negru lucios în jurul butoanelor de control pentru radio şi aer condiţionat, contururi cromate pentru prizele de aer şi afişaj cu design exclusiv pentru aerul condiţionat cu caractere albe pe fundal negru.
Motorizări şi performanţe
BMW Seria 2 Cabriolet se remarcă printr-o dinamică superioară şi o eficienţă maximă pentru segmentul său. Motoarele pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo echipează modelele BMW 228i Cabriolet (180 kW/245 CP) şi BMW 220i Cabriolet (135 kW/184 CP), în timp ce singura versiune diesel este BMW 220d Cabriolet, echipată cu motor cu patru cilindri din noua gamă de propulsoare BMW Group, cu tehnologie TwinPower Turbo (140 kW/190 CP). Pe lângă transmisia standard - manuală, cu şase trepte -, toate variantele modelului pot fi echipate opţional cu transmisia automată Steptronic cu opt trepte. Vârful de gamă BMW M235i Cabriolet reprezintă un nou reper în ceea ce priveşte agilitatea, precizia şi emoţia în acest segment - toate acestea datorită motorului de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo, care dezvoltă 240 kW/326 CP.
Modelele din gama BMW Seria 2 Cabriolet dispun standard de numeroase tehnologii BMW EfficientDynamics: elementele aerodinamice Air Curtains, funcţie Auto Start Stop în combinaţie atât cu transmisia manuală, cât şi cu cea automată, mod ECO PRO activat prin intermediul comutatorului Driving Experience Control (disponibil standard), care include funcţie "coasting" (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea acceleraţiei) în combinaţie cu transmisia automată.
Agilitatea remarcabilă şi confortul impresionant se datorează conceptului cu tracţiune spate, motoarelor dispuse longitudinal, distribuţiei echilibrate a maselor pe cele două punţi şi tehnologiei sofisticate a şasiului. Suspensia punţii faţă este una cu dublu braţ transversal, în timp ce puntea spate dispune de suspensie multibraţ cu reglaj specific modelului. Echiparea standard include Electric Power Steering (servodirecţie asistată electric) şi sistem foarte performant de frânare, în timp ce direcţia sport variabilă, frânele M Sport şi suspensia M adaptivă cu amortizoare gestionate electronic completează lista de opţionale. Printre dotările standard - disponibile pentru toate modelele - se numără sistemul de control al stabilităţii DSC, care include funcţia electronică de blocare a diferenţialului spate, în timp ce diferenţialul mecanic cu patinare limitată M Performance este disponibil pentru BMW M235i Cabriolet în gama de accesorii BMW originale.
Comparativ cu modelul anterior, rigiditatea torsională a caroseriei a fost îmbunătăţită cu 20%, în timp ce proprietăţile aerodinamice sunt cele mai bune în rândul automobilelor din această clasă. Masa optimizată se datorează designului ultrauşor inteligent, iar structura caroseriei beneficiază de căi de sarcină definite cu precizie şi de zone generoase de deformare, bazate pe cele ale BMW Seria 1, model care a fost recompensat cu cinci stele la testul de impact Euro NCAP. Pasagerii beneficiază de o protecţie vastă prin echipamentele de securitate care includ airbaguri faţă şi laterale/pentru cap, dar şi sistem integrat de protecţie în caz de răsturnare, în timp ce protecţia pietonilor a fost optimizată prin capota activă şi zonele bine definite de deformare din partea frontală a automobilului.
Echipamente opţionale
Echiparea standard de înaltă calitate include acoperiş operat electric şi izolat acustic, radio BMW Professional cu sistem de operare iDrive cu display central în design flatscreen, control automat al aerului condiţionat cu mod cabriolet. Printre dotările opţionale se numără tapiţeria cu piele cu tehnologie SunReflective pentru reducerea încălzirii suprafeţei la contactul direct cu razele soarelui, cea mai nouă generaţie a sistemului de navigaţie Professional care include controler tactil. În plus, acesta este primul model care poate primi, opţional, actualizări "over-the-air" ale datelor de navigaţie prin intermediul cardului SIM integrat în automobil**.
Nu putea lipsi gama vastă de sisteme de asistare a conducătorului şi de servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive: asistare a fazei lungi cu efect antiorbire, faruri adaptive, asistare la parcare, cameră pentru mers înapoi, Driving Assistant, Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză) cu afişare No Passing Info (informaţie privind interdicţia de depăşire), sistem tempomat cu funcţie de frânare, integrare extinsă a terminalelor smartphone şi a playerelor muzicale, Real Time Traffic Information (informaţii în timp real despre trafic), Online Entertainment, funcţionalitate extinsă oferită de aplicaţii pentru servicii bazate pe internet precum Facebook şi Twitter.
Preţuri şi motorizări
BMW M235i Cabriolet: motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo (turbocompresoare twin-scroll, injecţie directă High Precision, distribuţie variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 2.979 cmc, putere maximă: 240 kW/326 CP între 5.800 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 5,2 secunde (cu transmisie automată: 5,0 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil: 8,5 l/100 km (7,9 l/100 km), emisii CO2: 199 g/km (184 g/km), standard emisii: EU6.
Preţ: 42900 Euro fără TVA, 53196 Euro cu TVA
BMW 228i Cabriolet: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare twin-scroll, injecţie directă High Precision, distribuţie variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.997 cmc, putere maximă: 180 kW/245 CP între 5.000 şi 6.500 rpm, cuplu maxim: 350 Nm între 1.250 şi 4.800 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 6,1 secunde (cu transmisie automată: 6,0 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil: 6,8 l/100 km (6,6 l/100 km), emisii CO2: 159 g/km (154 g/km), standard emisii: EU6.
Preţ: 34500 Euro fără TVA, 42780 Euro cu TVA
Preţ: 34500 Euro fără TVA, 42780 Euro cu TVA
BMW 220i Cabriolet: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare twin-scroll, injecţie directă High Precision, distribuţie variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.997 cmc, putere maximă: 135 kW/184 CP între 5.000 şi 6.250 rpm, cuplu maxim: 270 Nm între 1.250 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 7.5 secunde (cu transmisie automată: 7,6 secunde), viteză maximă: 231 km/h (cu transmisie automată: 226 km/h). Consum mediu de combustibil*: 6,8-6,5 l/100 km (6,4-6,2 l/100 km), emisii CO2*: 159-152 g/km (149-144 g/km), standard emisii: EU6.
Preţ: 30200 Euro fără TVA, 37448 Euro cu TVA
Preţ: 30200 Euro fără TVA, 37448 Euro cu TVA
BMW 220d Cabriolet: motor diesel, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail cu injectoare supapă solenoid, presiune maximă de injecţie: 2.000 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere maximă: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 7,5 secunde (cu transmisie automată: 7,4 secunde), viteză maximă: 225 km/h (cu transmisie automată: 225 km/h). Consum mediu de combustibil*: 4,7-4,4 l/100 km(4,4-4,1 l/100 km), emisii CO2*: 124-116 g/km (116-108 g/km), standard emisii: EU6.
Preţ: 32000 Euro fără TVA, 39680 Euro cu TVA
Preţ: 32000 Euro fără TVA, 39680 Euro cu TVA
* Date conform ciclului de testare EU, pot varia în funcţie de dimensiunile anvelopelor specificate. Toate datele de performanţe, consum şi emisii sunt provizorii.
** Serviciul de SIM integrat în automobil nu este încă disponibil pentru România.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: