Fotocredit:
BMW
Cu ocazia sărbătoririi a 100 de ani de existență, BMW a deschis în cadrul Muzeului său din Munchen o expoziție intitulată "100 de capodopere". Expoziția va fi deschisă până în septembrie 2017, ducându-i pe vizitatori înapoi în timp, printre cele mai importante repere care au marcat istoria centenară a BMW.
Istoria BMW Group a început cu construcţia motoarelor de avion în 1916. Producţia motocicletelor a fost începută de BMW în 1923, iar primul automobil a ieşit cinci ani mai târziu de pe linia de asamblare. De atunci, mărcile şi produsele au fascinat oamenii, au stârnit emoţii şi au fost un simbol al calităţii emblematice. Cu toate acestea, succesul unei companii precum aceasta nu poate fi obţinut pur şi simplu doar pe baza celor mai de succes vehicule. Curajul, disponibilitatea de asumare a riscurilor la cel mai înalt nivel al conducerii, reperele din motorsport şi angajamentul special şi forţa inovatoare a angajaţilor sunt factori-cheie absoluţi - "capodopere" paradigmatice. Aşa cum este evidenţiat în titlul expoziţiei, aceste "100 de capodopere" însoţesc vizitatorii prin cei 100 de ani de istorie BMW. "Aducerea la viaţă a istoriei dinamice a companiei, prin întreg spectrul său, a fost o misiune provocatoare şi plină de satisfacţii. Cu toate acestea, conceptul unic al expoziţiei ne-a permis să reuşim în realizarea coregrafiei acestei diversităţi într-un cadru distins care prezintă fiecare eră şi fiecare faţetă a companiei", a declarat Gabriele Fink, director BMW Museum şi marketing BMW Group Classic.
O călătorie în timp prin cei 100 de ani de istorie a companiei
Începutul expoziţiei majore este marcat de prima capodoperă - fondarea Bayerische Motoren Werke în 1916. Vizitatorii intră în Museum Bowl printr-un Tunel al Timpului şi li se oferă o retrospectivă a ultimilor 100 de ani de dezvoltare istorică şi istorie a mobilităţii ilustrată prin panouri de informaţii care prezintă fazele individuale ale companiei. Această scurtă călătorie prin timp este urmată de primele exponate. Cele mai multe exponate sunt organizate pe un total de cinci platforme aranjate în ordine cronologică, fiecare reprezentând o anumită eră din istoria companiei. Totuşi, aceste "100 de capodopere" nu sunt pur şi simplu limitate la spaţiile expoziţionale din Museum Bowl, el formează şi o temă continuă ce uneşte zonele de expoziţie permanentă din Muzeul BMW.
Aici, vizitatorii pot vedea peste 30 de automobile, inclusiv BMW 328 (1936), legendarul roadster BMW 507 (1955) şi cult bubble car BMW Isetta (1955). Studiile de design precum conceptul "Gina" (2008), cu exteriorul său vizionar realizat din material textil flexibil, sunt incluse printre exponate. Plăcile tematice oferă informaţii despre reperele antreprenoriale importante precum introducerea serviciului de sănătate BMW (1936) şi BMW EfficientDynamics (2007). În primul rând, expoziţia evidenţiază faptul că angajaţii au fost întotdeauna factorul principal pentru succesul Bayerische Motoren Werke - prin pasiunea şi entuziasmul lor. Acest lucru este valabil şi în prezent. În egală măsură au contat şi realizările inginereşti şi cele mai importante succese din motorsport precum Raliul Paris-Dakar (1981). Experienţa deosebită a expoziţiei "100 de capodopere" este completată de poveşti interesante, mici exponate valoroase, filme şi fotografii aproape necunoscute, dar şi desene informative.
Expoziţia intitulată "100 de capodopere. BMW Group - 100 de ani de forţă inovatoare şi curaj antreprenorial" este găzduită la Muzeul BMW între 10 martie 2016 şi finalul lunii septembrie 2017. Intrarea costă 10 euro. Muzeul BMW este deschis de marţi până duminică şi de sărbătorile legale între orele 10.00 şi 18.00.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: