Știri

MINI John Cooper Works GP Concept - o mașină ce evocă trecutul glorios al britanicilor în raliuri

Fotocredit: 

MINI
MINI John Cooper Works GP Concept
Standurile MINI de la IAA Franfurt 2017 vor găzdui prezentarea originalului John Cooper Works GP Concept, model ce vine să evoce aniversarea a jumătate de secol de la victoria constructorului britanic în celebrul Raliul Monte Carlo. Extravagantul concept duce totodată mai departe proiectele materializate prin modelele MINI JCW GP (lansat în 2012) şi MINI Cooper S cu kit JCW GP (lansat 2006), produse la vremea lor în serie limitată la doar 2.000 de exemplare.
 
Ideea ce gravitează în jurul designului afișat de conceptul MINI John Cooper Works GP inspiră sportivitate maximă, grație elementelor aerodinamice extrem de agresive. Se remarcă fără doar și poate spoilerul frontal ce se continuă pe liniile aripilor laterale, pragurile evazate și mai ales extensiile aplicate la nivelul aripilor spate. Imaginea exteriorului este completată de un eleron de mari dimensiuni fabricat din fibră de carbon, material utilizat și la construcția reperelor aminitite mai sus. Pe aripile laterale este marcat numărul 0059, indiciu ce ne duce cu gândul la anul în care a debutat pe piață legendarul model MINI - 1959.
 
Vopsită în Black Jack Anthracite, caroseria lui MINI John Cooper Works GP Concept este personalizată coloristic cu tușe de Curbside Red metalizat, variantă ce aduce aminte de roșul utilizat în mod curent pe modelele obișnuite de stradă MINI JCW. Suplimentar, designerii MINI au condimentat exteriorul și cu elemente vopsite Highspeed Orange.
 
În partea din spate se remarcă stopurile al căror desen este inspirat de drapelul Marii Britanii, idee regăsită și la MINI Electric Concept - studiu ce va fi prezentat de asemenea la Franfurt.
 
Interiorul vrea să ne reîntoarcă în timp la rădăcinile sporturilor cu motor, conceptul MINI JCW GP oferind un set de scaune scoică, un roll-bar pentru protecție și posibilitatea schimbării treptelor de viteză doar cu ajutorul padelelor de pe volan. Șoferul are la dispoziție informațiile esențiale condusului grație unui Head-Up Display, dar și ecranul tactil plasat pe planșa de bord și prin intermediul căruia se pot seta suspensiile sau alte funcții ce determină direct comportamentul dinamic al mașinii.
 
Bancheta spate a dispărut, la fel ca marea majoritate a elementelor de confort.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: