Fotocredit:
Mazda
Mazda a anunțat lansarea unei noi generații de motoare pe benzină ce vor face parte din familia SKYACTIV-X și care vor beneficia de tehnologia aprinderii prin compresie, dar și de supraalimentare. Primele motoare de serie vor fi produse în 2019, ca parte a așa numitei viziuni de viitor "Sustainable Zoom-Zoom 2030". Astfel, noile propulsoare SKYACTIV-X vor fi primele unități din lume produse la scară largă ce vor utiliza tehnologia amintită mai sus.
Tehnologia ce stă la baza SKYACTIV-X presupune ca amestecul de aer și benzină să se aprindă instantaneu la compresia pistonului în cilindru. Inginerii Mazda au reușit în acest sens să dezvolte metoda de combustie Spark Controlled Compression Ignition, acesta permițând maximizarea zonei în care aprinderea prin compresie este posibilă, dar și obținerea unei tranziții fluide între aprinderea prin compresie și cea făcută cu ajutorul bujiilor.
Informațiile prezentate astăzi mai adaugă o noutate extrem de importantă pentru Mazda - motoarele SKYACTIV-X urmând a beneficia și de supraalimentare. Se va obține astfel un cuplu motor maxim mai mare cu până la 30% față de ce oferă actualele propulsoare pe benzină SKYACTIV-G, dar și o eficiență de consum mai bună cu 20-30%. Față de generația 2008 a motoarelor Mazda cu aceeași capacitate cilindrică, consumul de benzină va fi mai mic cu până la 45 de procente. Mai mult, japonezii spun că SKYACTIV-X va aduce un consum egal sau mai mic cu cel oferit de actuala generație a propulsoarelor diesel SKYACTIV-D.
Totodată, viziunea "Sustainable Zoom-Zoom 2030" prevede extinderea măsurilor de reducere a emisiilor de CO2 pe întregul ciclu de viață al unui automobil, țintele Mazda vorbind despre o reducere a emisiilor de CO2 cu 50% în anul 2030 față de anul de referință 2010. Dacă ne uităm și mai în viitor, mașinile Mazda produse în 2050 ar trebui să emită doar 10% din cantitățile de CO2 emise de actuala generație de automobile.
Modernizarea tehnologiilor utilizate de motoarele cu ardere internă va fi completată de dezvoltarea accelerată a segmentului automobilelor electrice, Mazda semnând chiar săptămâna trecută un acord cu Toyota în acest sens. Compania japoneză vorbește despre lansarea primelor modele electrice sau hibrid în anul 2019, însă doar pe piețele a căror infrastructură perite utilizarea acestora fără restricții sau în zonele unde se preconizează interdicții de circulație pentru mașinile cu motor termic.
O altă direcție în care Mazda va face eforturi susținute pentru dezvoltare o reprezintă rularea autonomă, capitol ce se va clădi pe actuala suită de sisteme i-ACTIVSENSE și care va continua prin extinderea testelor pentru tehnologiile de rulare autonomă reunite sub umbrela Mazda Co-Pilot Concept2. Se estimează că începând cu anul 2025 toate mașinile Mazda vor oferi în standard acest sistem.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: