Știri

Mazda RX-8 nu va avea un urmaș, constructorul nipon concentrându-și eforturile pe viitoarea generație a tehnologiilor SKYACTIV

Fotocredit: 

Mazda
Mazda RX-Vision Concept
Mazda își va concentra eforturile de viitor pe dezvoltarea celei de-a doua generații a tehnologiilor SKYACTIV, constructorul japonez dorind să devină un brand "sportiv și unic", conform spuselor lui Masamichi Kogai, CEO-ul companiei.
 
Într-un interviu acordat jurnaliștilor de la Automotive News, acesta a pus accentul pe faptul că Mazda se dorește a fi în viitor un brand situat deasupra celorlalte mărci auto japoneze, atât din punctul de vedere al imaginii, cât și atunci când vine vorba de oferta de performanță și de tehnologii. Acest lucru va duce însă și la o reașezare a prețurilor în gama Mazda, acestea urmând a "bate" mai degrabă spre zona premium.
 
În viitorul nu foarte îndepărtat modelele cele mai importante din portofoliul producătorului japonez - Mazda3, Mazda6 și CX-3 - vor primi update-uri majore, comparabile ca și importanță cu saltul făcut în 2012, o dată cu lansarea noii linii de modele. SUV-ul CX-5 joacă un rol la fel de important, noua sa generație fiind considerată vârf de lance în oferta Mazda pe piața din SUA.
 
Masamichi Kogai a vorbit și despre viitorul modelelor sport Mazda, oficialul japonez potolind entuziasmul celor ce vedeau revenirea ingeniosului motor rotativ sub capota unui viitor model de serie bazat pe spectaculosul concept RX-Vision. Astfel, nu va exista un model sport mai mare decât roadsterul MX-5, emblematicul model decapotabil fiind considerat suficient de atractiv pentru cei ce-și doresc senzații pur sportive la volanul unei Mazda.
 
Totuși, dezvoltarea unei noi generații de motoare rotative ar putea duce la folosirea acestora ca și range extender pentru viitoarele modele electrice Mazda, mașini despre care se vorbește din ce în ce mai des atunci când vine vorba de strategia constructorului nipon.
 
Viitoarele modele electrice Mazda vor fi dezvoltate împreună cu Toyota, colaborarea celor două companii japoneze urmând a se extinde și în domeniul tehnologiilor de conectivitate, din ce în ce mai folosite la bordul noilor generații de automobile.
 
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: