Fotocredit:
Mazda
Mazda a prezentat astăzi noua generație a SUV-ului CX-5, modelul japonez continuând liniile de design Kodo ale predecesorului său, însă plusând și mai tare la capitolul rafinament și fluiditate atunci când vine vorba de elementele definitorii ale caroseriei.
Atfel, noul CX-5 ni se înfățișează cu partea frontală dominată de grila imensă a radiatorului, a cărei margine inferioară cromată se continuă spre laterale cu farurile ce sunt de-acum mult mai înguste. Grilele din bara față sunt la rândul lor mai puțin înalte. Profilul lateral al noii Mazda CX-5 ne duce poate cel mai bine aminte de prima generație a SUV-ului, în timp ce partea din spate este dominată de hayonul sever profilat cu forme ce se prelungesc spre bară, dar și spre laterale. Stopurile sunt la rândul lor ceva mai mici și beneficiază de tehnologiile LED ce pun în evidență elementele optice din componență.
În privința dimensiunilor, noul CX-5 este cu 5 mm mai scurt decât vechiul model, păstrând același ampatament și fiind ceva mai lat, cu doar un centimetru. Comunicatul de presă trimis de Mazda vorbește și despre retragerea montanților parbrizului cu 3.5 cm mai spre spate, lucru ce punctează favorabil atunci când vorbim de vizibilitatea oferită șoferului.
Dacă la exterior modificările noii generații nu sunt radicale, interiorul noii Mazda CX-5 vine cu noutăți majore și vizibile în același timp. Planșa de bord este complet regândită, cu noile guri de ventilație pentagonale, clusterul pentru sistemul de climatizare fiind și el modificat. Totodată, întreaga consolă centrală este mai înălțată, pentru a ușura accesul șoferului la schimbătorul de viteză și la butoanele din jurul său.
Ecranul plasat în partea superioară a planșei de bord are o dimensiune de 7 inch și afișează interfața sistemului de infotainment Mazda MZD. Șoferul are la dispoziție cam același aranjament al ceasurilor de bord, completat de un display TFT de 4.6 inch ce afișează informațiile esențiale pe timpul călătoriilor.
Mazda păstrează actuala ofertă de motorizări și pentru noul CX-5, clienții urmând a avea de ales între propulsorul 2.0 SKYACTIV-G și dieselul SKYACTIV-D, de 2.2 litri. Motoarele sunt cuplate în standard la o cutie de viteze manuală, opțional fiind disponibilă una automată, cu șase rapoarte. Noul CX-5 va putea fi configurat și în varianta 4x4.
Noul CX-5 a primit și ultimele noutăți dezvoltate de inginerii Mazda în ultimul an, cel mai cunoscut fiind sistemul G-Vectoring Control, introdus recent și pe Mazda3 și Mazda6. Sistemul optimizează livrarea cuplului motor la fiecare roată în parte în funcție de suprafața de rulare și de unghiul la care este virat volanul.
Noua Mazda CX-5 va ajunge la dealerii din Europa în vara anului 2017.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: