Fotocredit:
Lexus
Japonezii de la Lexus au dezvăluit astăzi cea de-a cincea generație a limuzinei LS, noul model fiind mai spectaculos ca niciodată, atât prin liniile de design, cât și prin tehnologiile oferite. Lansat la 28 de ani distanță de la nașterea brandului Lexus, noul LS are greaua misiune de a rivaliza cu numele grele germane din segmentul său - Mercedes-Benz S-Class, BMW Seria 7 și Audi A8.
Exteriorul noului Lexus LS eset radical schimbat față de ceea ce vedeam la generația anterioară, noua navă amiral din portofoliul constructorului japonez ieșind rapid în evidență prin alura sa de coupe în patru uși. În ciuda profilului mult mai "slim", noul LS promite însă un spațiu interior mai generos ca niciodată. Estetica părții frontale scoate în evidență imensa grilă a radiatorului consacrată de coupe-ul LC 500 și a cărui textură complicată pare să hipnotizeze privitorii. Nici spatele nu face excepție, blocurile optice înscriindu-se la rândul lor în trendul de design după care se ghidează Lexus în ultimii doi ani.
La interior Lexus a venit cu întregul său arsenal de tehnologie, dar și cu nelipsitele idei tradiționaliste japoneze. Spre exemplu ospitalitatea niponă este transpusă pe noul LS prin intermediul Omotenashi, un concept ce se traduce printr-o grijă aparte față de șofer și pasageri, prin anticiparea nevoilor acestora și prin protejarea lor în fața riscurilor de orice fel. Materialele atent ales, dar și formele elementelor definitorii ale interiorului vor atrage cu siguranță clienții rafinați.
Construit pe baza platformei tehnice GA-L, dedicată mașinilor de lux cu tracțiune spate, noul Lexus LS este mai mare ca și dimensiuni ca prdecesorul său, măsurând nu mai puțin de 5.25 de metri lungime și 1.9 metri lățime. Doar înălțimea a scăzut până la 1.45 metri, în timp ce ampatamentul are impresionanta valoare de 3.125 de mm, cu 35 de mm mai mare decât ce oferea versiunea cu ampatament mărit a vechiului LS. Clienții vor vea de ales dintr-o gamă bogată de jante din aliaj pe 19 sau pe 20 de inch, designul acestora completând cu succes imaginea luxului exterior pe care noul LS o degajă.
Prima versiune anunțată de către Lexus pentru noul LS este propulsată de un motor V6 twin-turbo, de 3.5 litri, capabil să producă 421 de CP și 600 Nm cuplu maxim. Respectivul cuplu este transmis la roți prin intermediul ueni cutii de viteze automate cu 10 trepte, cu convertizor de cuplu și despre care Lexus spune că ar oferi timpi de reacție comparabili cu cele mai moderne unități cu dublu-ambreiaj. Aceeași cutie este folosită și pe coupe-ul LC 500. În versiunea dotată cu sistem de tracțiune integrală, noul LS poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde.
Dinamica noului LS este controlată activ de sistemul Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM), tehnologie ce permite reglajul fiecărui capitol esențial al noului model - sistemul de frânare, direcția, trenul de rulare și suspensiile. Utilizarea noii platforme tehnice a permis și reducerea greutății totale a mașinii, cu până la 90 de kg față de vechea generație.
În materie de siguranță, noul LS oferă în standard sistemul Lexus Safety System +, ce include cele mai noi și mai performante tehnologii de siguranță activă și de asistență a șoferului.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: