Știri

Iată toate detaliile legate de noul Hyundai Kona, SUV-ul de clasă mică al coreenilor

Fotocredit: 

Hyundai
Noul Hyundai Kona
Hyundai a prezentat astazi oficial noul Kona, model ce va întregi familia de SUV-uri a sud-coreenilor și care va acoperi segmentul din ce în ce mai aglomerat al crossoverelor de clasă mică. Prefigurat de o serie de teasere, noul Kona pune în valoare cele mai recente tendințe de design promovate în ultimul timp de Hyundai, venind în același timp cu o serie de artificii estetice ce ne duc cu gândul la "rebelul" C4 Cactus.
 
Interesant este faptul că designerii companiei coreene au ales să depărteze radical Hyundai Kona de "clasicii" Tucson și Santa Fe atunci când vine vorba de aspectul exterior, singurul element ce aduce aminte de linia celorlalte modele fiind grila hexagonală a radiatorului. În rest, aranjamentul blocurilor optice urmează rețeta "2x" atât în partea din față cât și în spate, partea superioară fiind rezervată luminilor de zi cu LED și respectiv luminilor de frână, iar partea inferioară găzduind clusterele responsabile cu faza scurtă, faza lungă și semnalizările.
 
Cu o lungime ce atinge 4.15 metri, Hyundai Kona punctează prin numeroasele elemente exterioare ce denotă masivitate, ieșind în evidență la acest capitol protecțiile din plastic negru la nivelul pasajelor roților și pe pragurile laterale, șinele de pe acoperiș sau jantele de dimeniuni generoase. Garda la sol este la rândul său crescută pentru a permite "micului" Kona să se defășoare fără mari probleme pe secțiunile de drum neasfaltate sau în traficul urban plin de "capcane".
 
Interiorul propune o arhitecturî similară cu cea a noului i30, elementul central fiind ecranul sistemului de infotainmnet ce poate ajunge la o dimensiune de 8 inch și care poate integra în interfța sa funcțiile Apple CarPlay și Android Auto. Nu lipsesc din "meniu" un head-up display color și nici o lungă listă de sisteme de siguranță activă sau de asistență a șoferului (Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Blind-Spot Collision Warning sau High Beam Assist fiind doar câteva dintre acestea).
 
Gama de motorizări va cuprinde unitățile turbo pe benzină T-GDI de 1.0 și 1.6 litri capabile să furnizeze 120 și respectiv 177 CP, dar și un propulsor 1.6 CRDi de 132 de CP. Pe lângă versiunile ce utilizează un motor termic va fi lansată anul viitor și o versiune 100% electrică a lui Kona, modelul urmâns a putea rula până la 380 de km după un "plin" de baterie.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: