Fotocredit:
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a dezvăluit cele mai rapide versiuni ale noului E-Class, fabricate de divizia Mercedes-AMG. Noile E 63 4MATIC+ și E 63 S 4MATIC+ devin astfel cele mai puternice "E-uri" din istoria companiei germane, motorul V8 biturbo dezvoltând 571, respectiv 612 CP.
Noul Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ beneficiază așadar de cei 571 de CP furnizați de propulsorul de 4.0 litri V8, cuplul maxim ajungând la 750 Nm și permițând o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 3.5 secunde. Cu 41 de CP și 100 Nm în plus în fișa tehnică, E 63 S 4MATIC+ este mai rapid pe același sprint cu o zecime de secundă și poate atinge 300 de km/h dacă este configurat cu pachetul suplimentar AMG Driver. În varianta standard, ambele modele au viteza maximă limitată la "doar" 250 de km/h.
Motorul V8 este echipat cu sistemul AMG Cylinder Management, care permite dezactivarea cilindrilor cu numărul 2,3,5 și 8 în momentele în care se rulează în regim de "croazieră", fără ca pedala de accelerație să fie abuzată.
Cuplul motor este transmis la toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze AMG SPEEDSHIFT MCT 9, special modificată atât mecanic, cât și din punctul de vedere al softului care o gestionează. pentru a oferi timpi și mai scurți pentru schimbarea treptelor, dar și retrogradări multiple în momentul apăsării totale a pedalei de accelerație.
Dotat cu AMG DYNAMIC SELECT, noul Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ permite rularea în patru moduri diferite - Comfort, Sport, Sport Plus și Individual, fiecare dintre ele oferind setări cu totul diferite pentru parametrii ce țin de accelerație, transmisie, suspensie, direcție, ESP și sistemul de tracțiune 4MATIC+. Suplimentar și indepenedent de cele patru moduri, șoferul are la dispoziție butonul M, la apăsarea căruia se trece în modul manual al cutiei de viteze. E 63 S 4MATIC+ vine în plus și cu modul Race, ce poate fi folosit pe circuite.
Sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4MATIC+ oferă distribuirea variabilă a cuplui motor în funcție de condițiile de drum, dar și de preferințele șoferului. Mercedes-AMG E 63 S oferă și un așa numit "drift mode", care permite livrarea cuplului motor spre roțile din spate atunci când cel aflat la volan alege modul Race. În acest moment ESP-ul este dezactivat, iar cutia de viteze este trecută în modul manual.
Ambele versiuni vin cu anvelope 265/35 pe față și 295/30 pe spate, E 63 4MATIC+ utilizând jante din aliaj pe 19 inch, în timp ce E 63 S 4MATIC+ oferă în standard jante pe 20 de inch.
Sistemul de frânare oferă discuri de frână ventilate cu diametrul de 360 de mm pentru E 63, în timp ce E 63 S 4MATIC+ vine în standard cu discuri de 390 de mm. Opțional se pot monta frâne carbon-ceramice, cu diametrul de 402 mm pe față și 360 de mm pe spate.
Noul Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ va fi oferit imediat după lansare în deja cunoscuta versiune "Edition 1", ce personalizează estetic mașina prin nuanța neagră a caroseriei combinată cu dungile laterale, jantele vopsite în negru, dar și prin interiorul ce are la bază nenumărate elemente AMG Performance.
E 63 S 4MATIC+ "Edition 1" va avea premiera mondială pe 16 noiembrie, în deschiderea Salonului Auto de la Los Angeles, primele comenzi urmând a fi acceptate în prima lună din 2017. lansarea sa pe piață va avea loc în martie 2017.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: