Fotocredit:
Ford
Ford își mai încearcă o dată norocul cu micul SUV EcoSport, modelul ce va fi produs la Craiova fiind complet revizuit estetic și tehnic pentru a se adapta mai bine la pretențiile clientelei din Europa.
Designul abordat în cazul noului EcoSport preia liniile generale abordate în cazul SUV-urilor Kuga sau Edge, cel mai mic crossover din portofoliul Ford înfățișându-ni-se acum cu o parte frontală mult mai masivă, un profil mai închegat și cu partea posterioară lipsită de "funcționalitatea" deschiderii hayonului din lateral. Blocurile optice spate au rămas în linii mari cam cu același desen, în timp ce farurile beneficiază de tehnologia de iluminare HID (High Intensity Discharge) și găzduiesc luminile de zi cu LED.
Clienții ce aleg noul Ford EcoSport vor avea la dispoziție 12 nuanțe diferite de culoare pentru exterior, dar și posibilitatea de a combina culoarea principală cu o nuanță contrastantă aplicată în partea superioară a caroseriei.
Interiorul este complet nou, EcoSport preluând de la noua generație Fiesta ideile principale de organizare a planșei de bord. Elementul principal este ecranul din centrul acesteia, a cărei diagonală poate ajunge la 8 inch în cazul bifării opțiunilor ceva mai costisitoare financiar. O cotieră centrală sau volanul încălzit sunt alte două dotări ce au menirea să ridice imaginea EcoSport în rândul rivalilor săi din segment. Sistemul de infotainment poate fi de asemenea configurat în versiunea SYNC 3.
Pe lista de opțiuni vor mai fi incluse un sistem audio Bang & Olufsen, cruise control adaptiv, senzori de lumină și ploaie sau o cameră video pentru marșarier. Portbagajul oferă un volum de încărcare de 334 de litri.
Noutățile de ordin tehnic au drept cap de afiș introducerea sistemului de tracțiune integrală AWD (variantă ce depinde de configurația motorizării), acesta putând adapta modul de livrare a cuplului motor la roți până la o proporție de 50/50 între cele două punți. Tranziția de cuplu se face în timp real, în funcție de condițiile de aderență oferite de suprafața de rulare.
Noul EcoSport va avea în configurator și un nou motor diesel de 1.5 litri din familia EcoBlue, acesta oferind 125 de CP și 300 Nm cuplu motor maxim. Noul propulsor poate fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte ce poate livra cuplul la roțile față sau prin intermediul AWD. Oferta diesel este completată de un TDCi de 1.5 litri ce furnizează 100 de CP.
Gama de propulsoare va mai cuprinde și unități pe benzină din familia 1.0 EcoBoost - în versiunile de 125 și 140 de CP și ulterior în cea de 100 de CP. Varianta de 125 de CP va putea fi cuplată și la o cutie de viteze automată cu șase rapoarte.
Trenul de rulare va fi, ca și la generația anterioară, special optimizat pentru pretențiile clientelei din Europa.
În premieră pentru EcoSport, Ford va oferi și versiunea de echipare ST-Line, caz în care caroseria va primi câteva elemente de personalizare cu asteptc sportiv, iar șasiul va fi ușor rigidizat. Ford EcoSport ST-Line va oferi la interior un volan cu partea inferioară plată, scaune îmbrăcate parțial în piele sau pedalier din aluminiu.
Din 2014 și până astăzi Ford a vândut în Europa circa 150.000 de exemplare EcoSport, anul 2016 marcând o creștere de 40 de procente față de anul precedent.
EcoSport va fi fabricat la Craiova, acolo unde Ford a investit 200 de milioane de euro în modernizarea liniilor de producție pe care s-a asamblat până nu demult monovolumul B-MAX. Primele livrări vor avea loc la sfârșitul anului curent.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: