Știri

După exemplul Dacia - marii producători auto vor să lanseze modele low-cost

Fotocredit: 

Auto-testdrive
Dacia Logan - Paris 2012
 
Volkswagen doreşte să lanseze un nou brand pentru viitoarele maşini low-cost iar Nissan vrea să "reînvie" marca Datsun cu un model ce va costa circa 2300 de euro - acestea sunt doar două exemple ce arată interesul din ce în ce mai mare din partea producătorilor auto pentru satisfacerea cererilor pentru maşini ieftine şi pentru a compensa scăderea vânzărilor de pe pieţele clasice din Europa sau Japonia.
 
Toţi marii producători vor să urmeze exemplul dat de Renault cu succesul Dacia, şi vor oferi în portofoliu modele low-cost. Pe acest trend este de aşteptat ca piaţa auto să crească în următorii trei ani cu 3,4 milioane de autovehicule produse.
 
Şeful pentru dezvoltare al Volkswagen, Ulrich Hackenberg, declara la începutul anului că producătorul german are în plan să "nască" un nou brand pentru pieţele emergente, brand care va vinde maşini cu preţuri undeva în jurul valorii de 5000 de euro."Există un segment de piață între 5000 și 7000 de euro, ceea ce reprezintă o adevărată provocare pentru noi", a spus acesta. Găselniţa pentru a face un automobil accesibil ca şi preţ constă în a elimina tot ce nu este neaparat necesar din dotările acestuia. Însă Volkswagen nu a luat o decizie oficială în această direcţie, fiind de aşteptat ca această mişcare să nu se producă mai devreme de 2016. Oficialii nemţi însă ar trebui să ţină cont de datele unui sondaj realizat de publicaţia Automobilwoche, care arată că mai mult de 60% dintre cei intervievaţi au raspuns cu "DA" la întrebarea "Credeţi că VW ar trebui să ofere o maşină low-cost atât pentru piaţa din Europa de Vest cât şi pentru celelalte pieţe?".
 
Analiştii institutului IHS Automotive sunt de părere că dezvoltarea şi producerea unor automobile low-cost reprezintă o provocare extraordinară pentru companii cu nume ca Volkwagen, General Motors sau Ford.
 
Cristoph Stuermer, de la institulul mai sus menţionat, a declarat: "Toţi aceşti mari producători vor scoate din mânecă toate atu-urile pentru a devolta cel mai bun produs". Tot el a mai adăugat că pentru a construi o maşină cu un preţ sub 8000 de euro este nevoie de inovaţii pe partea de business şi marketing dar şi de implementarea pe cât posibil a noilor tehnologii în platformele de producţie. Acesta a avertizat totuşi că o asemenea mişcare ar putea avea urmări importante pentru piaţa auto second hand - pentru că vânzările maşinilor noi din gama low-cost ar putea canibaliza vânzările maşinilor mai scumpe de pe piaţa SH.
 
De partea cealaltă japonezii de la Nissan vor să copieze "fratele" Renault, cu lansarea din 2014 a unui nou model Datsun, cu un preţ estimat la 2300 de euro. Acesta va fi vândut pe pieţele din Rusia, India şi Indonezia.
 
Şi rivalii francezi din grupul PSA au intrat în arenă cu noile modele lansate în toamnă la Paris - gemenii Citroen C-Elysse şi Peugeot 301 punctând la capitolul spaţiu pentru pasageri şi volumul portbagajului - ce au ca public ţintă cumpărătorii din spaţiul maghrebian, Rusia şi China.
 
Cu succesul Dacia, Renault a dovedit că maşinile ieftine pot aduce profit, COO-ul Renault Carlos Tavares numind Dacia o "vacă bună de muls" pentru companie. Arnaud Deboeuf, directorul Renault pentru programul maşinilor entry-level, se aşteaptă să vândă aproape 1 milion de maşini low-cost în acest an, în creştere faţă de 2011, când francezii au vândut 813.000 de vehicule. Renault caută să extindă producția sa pentru gama modelelor low-cost, care include Logan, Sandero și Duster, în noi locații. Tot Arnaud Deboeuf a mai spus: "Suntem de părere că experienţa noastră în acest domeniu ne oferă un avantaj competitiv."
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: