Fotocredit:
Florent Gooden / DPPI, Frederic le Floch / DPPI, BMW
Iată că s-a mai încheiat o ediție a Raliului Dakar, spectacolul din acest an fiind asigurat pe specialele din Argentina și Bolivia de Peugeot, MINI și Toyota. După 13 zile presărate de nenumărate răsturnări de situație, câștigător la categoria auto este Stephane Peterhansel (Peugeot DKR 2008), succesul din 2016 adăugându-se deja celorlaltor 11 victorii precendente ale celui supranumit, pe bună măsură, "Mr. Dakar".
Podiumul final a fost completat de Naser Al Attiyah (MINI) și Giniel de Villiers (Toyota), piloți ce și-au construit succesul pe constanță și regularitate, în ciuda handicapului evident de performanță față de boggie-urile Peugeot. Drept dovadă, marile vedete Sebastien Loeb și Carlos Sainz, care au plecat în forță și au condus rând pe rând în primele zile, au fost nevoiți să simtă gustul amar al accidentelor spectaculoase sau al abandonului tehnic.
Clasa moto a copiat aproape la indigo povestea de la auto, outsiderii KTM reușind să se impună la final în fața marilor favoriți de la Honda. În primele zile raiderii echipei oficiale a constructorului japonez zubaru pe lângă cei de la KTM, finalul de raliu marcând însă succesul lui Toby Price (KTM). Australianul a dat lecții de pilotaj și orientare, fiind urmat pe podiumul final de un surprinzător Stefan Svitko (Slovacia, KTM) și de chilianul Pablo Quintanilla, de la Husqvarna.
La categoria camioanelor favoriții de la KAMAZ au trebuit să se încline în fața IVECO, olandezul Gerard de Rooy devansându-i la final pe Ayrat Mardeev și pe Federico Villagra.
Nu putem însă să nu remarcă locul 14 ocupat de românul Emanuel Gyenes, sătmăreanul reușind cu al său KTM cea mai bună clasare a sa de când concurează în Dakar. Felicitările noastre!
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: