Fotocredit:
Audi
Audi va expune la Salonul Auto de la Geneva noile S4 și S4 Avant, versiunile de prformanță ale noii generații A4. Beneficiind de aportul unui motor V6 TFSI de ultimă generație, noul Audi S4 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.7 secunde.
Noul motor de sub capota lui S4 - V6 TFSI, de 3.0 litri, care produce 354 de CP și 500 de Nm cuplu maxim disponibil între 1.370 și 4.500 rpm - oferă, pe lângă performanțe dinamice de invidiat, și o eficiență sporită în materie de consum. Audi declară astfel un consum mediu de doar 7.4 l/100km, echivalent unor emisii de Co2 de 175 de g/km.
Versiunea break, S4 Avant, este cu doar o zecime de secundă mai lent decât sedanul S4 pe sprintul de la 0 la 100 de km/h, ambele având însă viteza maximă limitată electronic la 250 de km/h.
Motorul 3.0 TFSI este cuplat la o cutie de viteze tiptronic, cu opt trepte, ce oferă o maximă eficiență de transfer a cuplului motor la roți, fiind în același timp și atentă cu economia de benzină. Astfel, dacă șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație, în intervalul 55 - 160 de km/h, cutia tiptronic trece într-un mod de "coasting", ce implică decuplarea motorului din sarcina transmisă la roți.
Sistemul de tracțiune integrală quattro este nelipsit de pe noul Audi S4, distribuind în mod normal puterea motorului către puntea spate, iar dacă este necesar redirecționând-o spre roțile cu cea mai bună aderență. Un sistem de tip torque vectoring este dotare standard și contribuie decisiv la dinamica și stabilitatea pe virajele rapide, opțional fiind disponibil un diferențial activ sport, ce distribuie cuplul motor între roțile spate.
Șasiul S sport coboară garda la sol a noului Audi S4 cu 23 de mm, opțional fiind disponibilă o suspensie adaptivă ce reglează setările amortizoarelor în mod dinamic, în funcție de condițiile de drum. Șoferul poate seta la rândul său modul de rulare.
Noul Audi S4 vine în standard cu jante din aliaj ușor pe 18 inch, opțional fiind disponibile unele pe 19 inch. Ssistemul de frânare beneficiază de aportul unor discuri ventilate și perforate, cu diametrul de 350 de mm.
Designul exterior personalizează noul S4 în direcția tradițională a cestei familii Audi, cu bara față, gurile de ventilație și pragurile laterale modificate ușor. O serie de elemente din aluminiu sau gri mat pun în valoare formele caroseriei, iar bara spate găzduiește în partea sa inferioară un difuzor de aer și patru țevi de eșapament.
Interiorul urmează aceeași rețetă cu cea a exteriorului, cu elemente specifice liniei S. Sistemul de infotainment include tehnologii precum Audi connect sau MMI.
Noul Audi S4 va ajunge în showroom-urile din Europa începând cu vara acestui an, având un preț de start, în Germania, de 59.300 de euro. versiunea S4 Avant costă de la 61.150 de euro în sus.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: