Fotocredit:
Renault
Renault a prezentat astăzi noul Talisman, berlină de clasă medie ce înlocuieşte vechile Laguna şi Latitude şi care este aruncată în dificila luptă cu rivali precum VW Passat, Ford Mondeo, Mazda6 sau Opel Insignia.
Cu o lungime de 4.85 metri şi o lăţime de 1.87 metri, noul Renault Talisman ni se prezintă cu o caroserie clasică, în trei volume, a cărei siluetă fluidă denotă eleganţă şi sportivitate, în acelaşi timp. Echipa de designeri coordonată de Laurens van den Acker a pus în valoare proporţiile maşinii prin soluţiile estetice adoptate pentru părţile faţă/spate, acolo unde farurile încadrate în lateral de lumini de zi cu LED se întrepătrund fluid cu elementele cromate ale grilei frontale, în timp ce stopurile cu un desen 3D îşi întind LED-urile pe capacul portbagajului, până în zona siglei Renault. În funcţie de nivelul de echipare noul Talisman poate fi dotat cu faruri full-LED.
Interiorul noului Talisman ne aduce aminte de ceea ce am vazut la noul Espace, în prim plan fiind display-ul din partea superioară a consolei centrale. În fotografiile de prezentare ne este prezentată varianta high-level, cu un ecran dispus pe verticală şi care are o diagonală de 22 de cm. Variantele entry-level vor avea doar un display de 11 cm, în format landscape, în timp ce variantele de mijloc dispun de un ecran de 18 cm şi de noul sistem de infotainment R-Link 2.
Controlul funcţiilor şi setărilor se face prin intermediul unui sistem similar cu iDrive-ul de la BMW, ce presupune o rotiţă înconjurată de butoane dedicate unui sistem anume.
Locul ceasurilor de bord clasice a fost luat de un display de 7 inch, pe care se afişează cele mai uzuale informaţii, intefaţa putând fi personalizată facil de către şofer. O serie de sisteme de asistenţă sunt grupate sub denumirea Advanced Driver Assistance Systems, printre ele numărându-se cruise control adaptiv, sistemd e frânare automată de urgenţă, sistem de avertizare la părăsirea benzii de circulaţie , sistem de detectare a maşinilor din unghiul mort, head-up display sau park assist.
La interior şoferul şi pasagerii beneficiază de un spaţiu mai mult decât suficient, graţie ampatamentului ce măsoară 2.81 metri, dar şi a soluţiilor inovative găsite de inginerii Renault. Pe lângă portbagajul cu un volum de 608 litri, pasagerii mai beneficiază de o serie de spaţii de depozitate în feţele de uşi sau pe consola centrală.
Dinamica noului Renault Talisman este asigurată de sistemul denumit 4Control, oferit opţional însă, şi care controlează acum şi setările motorului, cutiei de viteze, direcţiei, amortizoarelor, ale şasiului, pe lângă cele legate de direcţionarea roţilor spate, cunoscută încă de la vechea Laguna Coupe.
Gama de motorizări este preluată de la Espace şi cuprinde două propulsoare pe benzină din familia TCe şi trei dieseluri dCi. Astfel, clienţii pot configura noul Renault Talisman în versiunile Energy TCe 150, Energy TCe 200 (ambele cuplate în standard la o cutie de viteze automată EDC, cu dublu ambreiaj şi şapte trepte) sau Energy dCi 110, Energy dCi 130 şi Energy dCi 160. Primele două motoare diesel din ofertă pot fi cuplate la o cutie manuală cu şase trepte sau la una automată EDC cu şase rapoarte, în timp ce dCi-ul de 160 de CP transmite puterea la roţi doar prin intermediul cutiei automate cu şase trepte EDC.
Noul Renault Talisman va fi oferit în cinci niveluri de echipare - Life, Zen, Business, Intens și Initiale Paris.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: