Fotocredit:
Volkswagen
Noul Volkswagen Tiguan a fost prezentat astăzi, așteptat fiind cu sufletul la gură de împătimiții mărcii din Wolfsburg. Ajuns la cea de-a doua generație, noul VW Tiguan se vrea a fi o revoluție în segmentul SUV-urilor compacte, fiind prima mașină de teren a VW dezvoltată pe platforma comună MQB.
Eforturile depuse de Volkswagen pentru a lansa un model cât mai competitiv în acest segment vin de pe uram faptului că în ultimii trei ani clienții din Europa sunt din ce în ce mai interesați de acest tip de automobil, renunțând la mașini din clasa compactă pentru crossovere sau SUV-uri similare ca dimensiuni dar cu capabilități mult mai serioase de trecere prin teren semi-accidentat, pe drumuri proaste sau acoperite cu zăpadă. Prognoza Volkswagen indică faptul că la nivel global se vor vinde circa 9 milioane de astfel de mașni anual, începând cu 2018.
Prima generație VW Tiguan a fost lansată în 2007, fiind comercializate până astăzi peste 2.6 milioane de exemplare. Numai în 2014 au fost produse jumătate de milion de unități.
Noul Volkswagen Tiguan va avea și o variantă cu ampatament mai lung, versiune ce va fi vândută doar pe anumite piețe, în special în SUA și China. Pe lângă această derivație Tiguan va avea și o versiune hibridă GTE, model ce va fi prezentat săptămâna aceasta la Frankfurt, sub forma unui concept, dar foarte aproape de mașina de serie.
La nivel estetic noul Tiguan urmează îndeaproape estetica prezentă deja la noul Passat, cu linii drepte ce generează formele grilei frontale a radiatorului, ale farurilor sau silueta laterală a caroseriei. Partea din spate este dominată de blocurile optice rectangulare, designerii VW jucându-se cu unghiurile și suprafețele de diferite texturi.
Interiorul se încadrează în aceeași notă a "Passatizării", noul Tiguan preluând toată gama de sisteme de confort, siguranță și de infotainment dezvoltată de Volkswagen în ultima perioadă.
Noua generație ne oferă o mașină mai lungă (4.486 mm, + 60 față de modelul vechi), mai lată (1839 mm, +30 față de modelul vechi), dar mai joasă față de vechiul model (-30 de mm), aceste schimbări răsfrângându-se pozitiv asupra spațiului interior oferit pasagerilor, dar și asupra volumului portbagajului. Portbagaj ce oferă nu mai puțin de 615 litri pentru bagaje (cu 145 de litri în plus față de vechiul Tiguan). Cu bancheta spate rabatată volumul crește la impresionanta valoare de 1.655 litri. Ampatamentul a fost crescut cu nu mai puțin de 77 de mm, ajungând la 2.681 de mm. Greutatea totală a mașinii este cu până la 50 de kg mai mică, datorită soluțiilor oferite de platforma MQB.
Și la nivelul sistemelor de siguranță active și pasive Volkswagen plusează evident cu noul Tiguan, acesta primind în standard Asistentul de Frânare de Urgență cu monitorizarea pasagerilor, lane Assist, Sistemul de Frânare Automată post-accident sau o capotă a motorului ce se ridică puțin în cazul accidentării unui pieton sau biciclist.
În materie de motorizări, noul VW Tiguan va primi o gamă de opt motoare TSI sau TDI, cu puteri cuprinse între 115 și 240 de CP. Toate respectă normele de poluare EURO 6 și în teorie sunt mai economice cu 24 de procente, în medie, conform spuselor Volkswagen.
Noul Volkswagen Tiguan va avea premiera mondială mâine, 15 septembrie, cu ocazia deschiderii pentru presă a Salonului Auto de la Frankfurt. La standurile firmei germane va putea fi admirată varianta R-Line, cu accesoriile și elementele specifice, binecunoscute acestui pachet.
UPDATE 14.03.2016
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: