Teste

Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
50 de ani de istorie, 11 generații, peste 45 de milioane de exemplare vândute. Cam așa se poate rezuma, pe scurt, CV-ul celui mai bine vândut automobil din lume – Toyota Corolla. Marcată în 2016, aniversarea a jumătate de secol de existență a numelui Corolla aducea și un facelift semnificativ adus actualei generații a sedanului japonez.
 
La niciun an distanță de momentul respectiv, iata-ne așadar față în față cu cea mai recentă versiune Toyota Corolla, în varianta de motorizare pe benzină 1.6 Valvematic - 132 de CP, cuplată la o cutie de viteze Multidrive S.
 
1. Prezentare generală
 
Am mai testat Toyota Corolla în 2013, la puțin timp după lansarea celei de-a 11-a generații în România. Ce aduce însă nou faceliftul din 2016? Schimbări mai mult decât vizibile la nivelul esteticii caroseriei, acolo unde liniile și mai agresive imprimă Corollei un aspect mult mai dinamic, tehnologii noi – pe lista cărora se numără farurile cu LED sau sisteme de siguranță activă grupate sub umbrela Toyota Safety Sense, dar și un interior revizuit, cu elemente ce preiau fidel designul consacrat de faceliftul aplicat hatchback-ului Auris.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (01)
 
Gama de motorizări a rămas însă aceeași, inginerii Toyota preferând să nu implementeze în oferta Corolla noul motor turbo pe benzină, de 1.2 litri. Avem așadar de ales, din configuratorul Toyota România, între versiunile 1.33 Dual VVT-i 99 CP, 1.6 Valvematic 132 CP și 1.4 D-4D 90 CP. O cutie de viteze manuală, cu șase trepte, este oferită în standard, motorul 1.6 Valvematic putând fi cuplat opțional la o cutie CVT Multidrive S de nouă generație.
 
Alături de nivelurile de echipare consacrate  - Terra, Luna și Sol, Corolla facelift este oferită și în versiunea Anniversary, situată ca și ofertă de dotări undeva sub nivelul de echipare de vârf.
 
Prețul pentru Toyota Corolla facelift pleacă de la 16.186 de euro, TVA inclus, în schimbul acestei sume fiind oferită versiunea 1.33 Dual VVT-i, nivel de echipare de bază, Terra.
 
Exemplarul testat de noi avea sub capotă benzinarul de 1.6 litri Valvematic care, în combinație cu transmisia automată Multidrive S, cu cel mai bogat nivel de echipare – Sol și cu vopseaua metalizată ducea prețul final la nu mai puțin de 24.790 de euro, TVA inclus.
 
Pe piața din România, adversari redutabili pentru modelul japonez sunt SKODA Octavia, Ford Focus Sedan, dar și noul Renault Megane Sedan, proaspăt lansat la noi. Mai putem adăuga pe listă “japoneza” Mazda3 Sedan, un model din ce în ce mai des întâlnit pe șosele.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Motor
 
Montat sub capota Corollei, motorul aspirat de 1.6 litri ce produce 132 de CP și 160 de Nm cuplu motor maxim poate accelera mașina, de la 0 la 100 de km/h,  în 11.1 secunde și poate asigura atingerea a 190 de km/h la capitolul viteză maximă, în cazul în care este cuplat la cutia de tip CVT Multidrive S.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (02)
 
Chiar dacă cifrele de pe hârtie nu par deloc impresionante, motorul s-a dovedit a fi unul foarte vioi, capabil să ofere reprize mai mult decât decente atât cu plecare de pe loc, cât și în depășiri. Și asta fără să fie nevoie să duci acul turometrului la valori apropiate de segmentul marcat cu roșu. Am remarcat și rafinamentul exemplar al unității propulsoare, perfect echilibrat și care în combinație cu antifonarea foarte bună a interiorului face din călătoriile la bordul mașinii o reală plăcere.
 
Transmisie
 
Nu este pentru prima dată când avem de-a face cu CVT-ul dezvoltat de Toyota, cutie total atipică prin comportamentul său ciudat. Versiunea dezvoltată pentru Corolla facelift pare că se îndreapă în sfârșit spre direcția potrivită, numărul infinit de trepte ce caracteriza transmisia cu variație continuă fiind acum prestabilit la doar șapte pseudo-rapoarte ce conferă senzații mult mai apropiate de cutiile automate clasice propuse de concurență.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (03)
 
Un buton Sport ascute și mai tare reacțiile cutiei în momentele dorite, fiind disponibil și un mod de utlizare manual, prin comutarea schimbătorului spre stânga. Nu există însă padele dedicate găzduite de volan.
 
Sistem de frânare
 
Un sistem ce include discuri ventilate pe față și discuri simple pe spate oferă noii Toyota Corolla facelift un comportament extrem de sigur pe frânare, cel aflat la volan putând să dozeze întocmai pedala de frână în funcție de necesități.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (04)
 
Jantele din aliaj pe 16 inch veneau încălțate cu anvelope de iarnă Pirelli SnowControl, ce s-au dovedit a fi foarte silențioase indiferent de viteza de rulare. Un plus îl acordăm anvelopelor și pentru comportamentul pe ploaie, zilele de test fiind marcate de o vreme extrem de neprietenoasă.
 
Consum
 
Toyota afișează în cazul modelului testat următoarele valori de consum – 7.3 l/100km în mediul urban, 4.6 l/100km în mediul extraurban și 5.6 l/100km în regim mixt.
 
Am utilizat mașina cu preponderență în București, consumul afișat gravitând în jurul valorii de 8.6 l/100km. În cele câteva escapade în aproierea Capitalei, consumul nu a depășit 5.6 l/100km. Valorile obținute nu sunt cu mult depărtate de cele oficiale, lucru ce nu poate decât să ne bucure.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (05)
 
Comportament rutier
 
La vremea testului din 2013 lăudam comportamentul rutier al noii Corolla, iar apariția faceliftului nu avea cum să ne schimbe opiniile în rău. Sedanul dezvoltat de Toyota continuă să fie unul dintre cele mai echilibrate modele din clasa sa, împletind cu succes oferirea unui confort extrem de bun pasagerilor cu o ținută de drum exemplară.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (06)
 
Astfel, suspensiile absorb fără probleme toate denivelările asfaltului, fiind în același timp și foarte eficiente pe viraje. Eventualul comportament supravirator intervine doar la limită în cazul abordării virajelor cu viteză mult prea mare și poate fi stăpânit de un sistem de direcție ceva mai direct decât la Auris hybrid, model testat în paralel.
 
Comportament în mediul urban
 
Cu o lungime ce atinge 4.620 de mm, Corolla facelift se înscrie în tendința ultimilor ani, ce marchează creșterea dimensiunilor noilor generații de modele. Cu mici excepții, mai toate noile automobile aduc un plus la acest capitol față de generația precedentă, iar acest lucru se vede mai ales în traficul urban. Modelul japonez compensează prin suita de sisteme de asistență – senzorii de parcare față/spate și camera video pentru marșarier fiind un sprijin evident pentru cele mai delicate manevre. Asta nu vă va scuti de ceva emoții, mai ales la primele călătorii alături de sedanul nipon.
 
Poziția la volan și vizibilitatea
 
Nivelul de echipare Sol oferă în standard scaune îmbrăcate într-o combinație de piele și material textil, reglabile pe înălțime și cu un suport lateral decent. Șoferul își poate găsi astfel poziția ideală la volan, cu acces rapid la toate comenzile esențiale. Vizibilitatea nu este obstrucționată radical de montanții A, singura problemă fiind câmpul vizual oferit de lunetă, neajuns specific unui sedan. Ai la dispoziție însă oglinzile laterale generoase ce te pun în legătură cu aproape tot ceea ce se întâmplă în spatele și în lateralele mașinii.
 
3. Confort interior și siguranță
 
Faceliftul aplicat actualei generații Corolla a atins serios și interiorul, acolo unde planșa de bord este vizibil modificată la majoritatea elementelor și copiază în proporție covârșitoare aranjamentul din Auris. Chiar dacă liniile generale sunt păstrate, avem parte de un nou ecran al sistemului de infotainment Toyota Touch 2, flancat de comenzi capacitive, un sistem de control al climatizării cu butoane modificate, noi guri de ventilație, dar și reorganizarea comenzilor găzduite de volanul multifuncțional. Atmosfera este completată de un set de lumini ambientale montate “strategic” în planșa de bord și în portiere.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (07)
 
Tradiția Toyota respiră însă prin toți porii habitaclului, fiind nelipsit ceasul digital “old style”, cu lumină albastră, dar și formele și îmbinările liniilor ce pot fi considerate de multă lume ușor depășite estetic și mult prea conservatoare.
 
Materiale și calitatea asamblării
 
Toate materialele ce acoperă planșa de bord și partea superioară a fețelor de uși “respiră” calitate, excepție făcând consola centrală și mai ales partea inferioară de la baza cotierei. Calității asamblării nu i se pot reproșa însă prea multe, puține fiind zonele pe care le-ai putea critica din acest punct de vedere.
 
Spațiu interior
 
Orice ai putea critica la Corolla, însă oferta de spațiu interior nu poate fi negată nici de cel mai aspru cârcotaș. Șoferul și pasagerul din dreapta sa au la dispoziție scaune confortabile, nu foarte tari, în timp ce bancheta spate oferă trei locuri în adevăratul sens al cuvântului. Chiar dacă nu sunt extrem de bine profilate, locurile din spate pot garanta confortul în călătoriile lungi grație și spațiului generos pentru genunchi și pentru cap.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (08)
 
Chiar dacă nu se bate cu fruntașii segmentului în materie de volum, portbagajul oferă 452 de litri dedicați bagajelor, o valoare suficientă pentru vacanță. Configurația specifică unui sedan nu va permite însă încărcarea unor obiecte foarte voluminoase. La interior fețele de uși găzduiesc spații ample pentru depozitarea sticlelor sau a altor obiecte.
 
Antifonare
 
Toyota Corolla punctează serios la acest capitol, fiind unul dintre cele mai bine antifonate modele din clasa sa. Motorul pe benzină este bine izolat fonic, foarte puțin zgomot venind dn partea anvelopelor sau din pricina vântului.
 
Infotainment
 
Japonezii plusează cu sistemul Toyota Touch 2, acesta afișându-și meniurile cu ajutorul unui ecran tactil de 7 inch. Intefața a rămas din păcate una rudimentară și mult lăsată în urmă de ceea ce oferă rivalii. Cu toate acestea poți controla cu ușurință funcțiile uzuale, butoanele capacitive ce mărginesc ecranul răspunzând imediat la atingere. Un ecran suplimentar TFT de 4.2 inch, plasat între vitezometru și turometru, afișează informații utile șoferului.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (09)
 
Toyota Touch 2 oferă funcțiile de bază pentru conectivitate – Bluetooth, USB și Aux-in, fără însă a plusa prin compatibilitate cu Apple CarPlay sau Android Auto.
 
Sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului
 
Toyota oferă în standard pe noua Corolla facelift pachetul Safety Sense, ce include tehnologii precum sistemul de frânare automată în cazul în care atenția șoferului nu este la cele mai înalte cote, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, un sistem ce recunoaște semnele de circulație sau asistentul de fază lungă, ce ajustează fascicolul luminos al farurilor cu LED în funcție de traficul din fața mașinii.
 
Euro NCAP
 
Organizația cu sediul la Bruxelles a testat în 2013 noua Toyota Corolla, oferindu-i la vremea respetciă maximul de cinci stele.
 
4. Buget/Prețuri
 
Prețul de start pentru noua Toyota Corolla facelift este de 16.186 de euro, TVA inclus – în versiunea 1.33 Dual VVT-i Terra. Prețul versiunii 1.6 Valvematic pleacă de la 17.599 de euro, în timp ce cel mai ieftin diesel (1.4 D-4D Terra) vă va scoate din buzunar 18.865 de euro, TVA inclus.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (11)
 
Dacă vorbim de cel mai bogat nivel de echipare – Sol (ce oferă în standard cam toate dotările posibile pentru Corolla), prețul pentru motorizarea pe benzină de 1.6 litri pleacă de la 23.218 euro. Adăugarea cutiei automate Multidrive S presupune un plus de circa 1.230 de euro, în timp ce vopseaua metalizată mai adaugă la preț alți 350 de euro. Astfel, modelul despre care v-am vorbit astăzi costa aproape 25.000 de euro, o sumă deloc mică.
 
Configurația sa o puteți vizualiza descărcând PDF-ul atașat.
 
Toyota oferă pentru Corolla o garanție de 6 ani, în limita a 200.000 de kilometri.
 
5. Concluzii
 
Faceliftul a făcut din Corolla un model și mai atrăgător estetic, modelul japonez oferind totodată și un plus de tehnologii din ce în ce mai căutate de clientela europeană care a început să fie mult mai pretențioasă la acest capitol.
 
Sedanul Toyota știe să facă din călătorii adevărate momente de relaxare prin confortul oferit pasagerilor, fiind însă atent și cu buzunarul șoferului atunci când vine vorba de consumul de benzină.
 
Test Drive Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S (10)
 
Rămâne doar ca cei atrași de o posibilă achiziție să treacă peste conservatorismul afișat la interior, dar și să înțeleagă faptul că plusul financiar cerut de Toyota la achiziție este acoperit de garanția generoasă, dar și de o tradiție a fiabilității ce încă mai caracterizează modelele nipone.
 
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S Sol
 
Puncte pozitive
· Motorul aspirat “fâșneț” și foarte rafinat
· Consumul mic de combustibil
· Confortul la rulare
· Ținuta de drum
· Spațiul interior
 
Puncte negative
· Designul interior conservator
· Interfața sistemului de infotainment
· Prețul piperat


Date tehnice Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S Sol
 
Motor: benzină aspirat, patru cilindri, 1.6 litri Valvematic EURO 6
Cilindree: 1.597 cmc
Putere: 132 CP la 6.400 rpm
Cuplu maxim: 160 Nm, la 4.400 rpm
Cutie de viteze: automată CVT - Multidrive S
0-100 km/h: 11.1 s
Viteză maximă: 190 km/h
Volum portbagaj: 452 litri
Greutate (fără șofer): 1.205 kg
Preţ de pornire în România: 24.440 euro, TVA inclus
Preţ model testat: 24.790 euro, TVA inclus
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

6

Motorizare: 

7

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: