Teste

Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
Noua generație Renault Megane s-a dovedit a fi, fără doar și poate, un succes încă din primele luni trecute după lansare, aparația pe stradă a primelor exemplare livrate clienților atrăgând inevitabil priviri admirative.
 
Și cum succesul adus de un design extrem de curajos completat cu o ofertă bogată de tehnologii de ultimă oră pare a fi asigurat, francezii de la Renault au mai făcut o mutare inspirată. Au corectat greșeala numită Fluence și au revenit pe piață cu Megane Sedan - model ce s-a bugurat de un succes imens în trecut pe piețele din estul Europei.
 
Despre noul Renault Megane Sedan vă vom vorbi în review-ul de astăzi, în versiunea sa de motorizare 1.5 dCi 110 cuplată la o cutie EDC și configurat pe nivelul de echipare INTENS.
 
1. Prezentare generală
 
Sosită ultima în noua familie Megane, versiunea Sedan combină cu succes la nivelul designului exterior agresivitatea părții frontale ce a impresionat versiunea Hatchback cu eleganța posteriorului ce ne duce cu gândul la Talisman. A rezultat un sedan compact foarte atrăgător din punct de vedere vizual.
 
Arhitectura tipică unui automobil în trei volume vine completată de un ampatament ușor mai lung decât în cazul versiunii în două volume, lucru ce teoretic ar trebui să se răsfrângă pozitiv la interior și mai ales în spațiul oferit pasagerilor de pe bancheta spate. Nu în ultimul rând, succesul unui astfel de model se bazează nu de puține ori pe volumul oferit de portbagaj, iar noul Megane Sedan și-a făcut bine temele la acest capitol - valoarea de 550 de litri plasându-l în plutonul fruntaș al segmentului din care face parte.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (01)
 
Nicio diferență la capitolul motorizări față de variantele hatchback și break, cu excepția versiunilor GT și GT diesel care lipsesc (cum era și normal, credem noi) din oferta unui sedan dedicat familiștilor sau celor trecuți de o anumită vârstă. Regăsim în configurator versiunile pe benzină SCe 115 și TCe 130 alături de motorizările diesel dCi 90, dCi 110 și dCi 130. Singura posibilitate de a combina un motor cu o cutie de viteze automată EDC apare în cazul dCi-ului de 110 CP, combinație testată și de noi pe parcursul a trei zile.
 
În privința prețului, cel mai ieftin Renault Megane Sedan de ultimă generație costă 14.700 de euro, TVA inclus - în versiunea SCe 115 CP cuplată la o cutie manuală cu cinci trepte și nivel de echipare de bază LIFE.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Motor
 
Unitatea de sub capota mașinii de test - 1.5 dCi 110 CP - reprezintă oferta de mijloc din gama propulsoarelor diesel ce pot fi alese pe noul Megane Sedan, fiindu-ne totodată cunoscută de la vremea testului cu SUV-ul Kadjar. Performanțele afișate pe hârtie - 0-100km/h în 12.5 secunde și 190 de km/h viteză maximă.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (02)
 
Timpul modest obținut pe sprintul de la 0 la 100 de km/h, dar și cele 9.9 secunde necesare reprizei 80-120 de km/h îți arată din start limitele pe care ți le oferă mașina, realitatea confirmând cu fidelitate acest lucru. Cuplul motor maxim de 250 Nm, disponibil încă de la 1.750 rpm, te ajută însă la depășiri într-o măsură suficientă, însă cert este că pentru cei ce-și doresc un diesel mai vioi alegerea clară ar trebui să fie dCi-ul de 130 de CP.
 
Transmisie
 
EDC-ul în șase rapoarte prezent în "ecuația" mașinii din testul nostru s-a dovedit o soluție ce oferă mult confort la drum lung, știind să gestioneze bine situațiile ce favorizează economia de combustibil, dar și pe cele în care este nevoie de cât mai mult cuplu motor transmis la roți. Nu ne-au plăcut însă ezitările și întârzierile în schimbarea treptelor la mersul în oraș, acolo unde soluția "dCi 130/cutie manuală" ni s-a părut mult mai ușor de gestionat.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (03)
 
Modurile de rulare oferite de meniul Multi-Sense schimbă evident și răspunsul cutiei, pe un interval cuprins între "leneveala" din ECO și agilitatea din SPORT.
 
Sistem de frânare
 
Megane Sedan preia soluția oferită în cazul versiunii hatchback, discurile ventilate față cu diametrul de 280 mm și discurile pline de 260 mm diametru de pe puntea spate aducându-și o contribuție serioasă la capitolul siguranță. Asistentul la frânarea de urgență (AFU) este de asemenea prezent "la datorie".
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (04)
 
Mașina de test era încălțată cu anvelope de iarnă Dunlop WinterSport 3D, silențioase pe asfalt uscat și care oferă o aderență foarte bună și pe ploaie.
 
Consum
 
Renault afișează în dreptul lui Megane Sedan dCi 110 EDC următoarele valori de consum - 4.0 l/100km în mediul urban, 3.5 l/100km în regim extraurban și 3.7 l/100km în regim de rulare mixt.
 
Cât am obținut noi? Un drum de aproape 300 de km spre munte cu plecare din București și retur a oprit valoarea afișată de CB la 4.6 l/100km, în timp ce traficul din Capitală nu ne-a lăsat să coborâm sub 7.2 l/100km, în ciuda utilizării modului de rulare ECO și a sistemului Start&Stop activat. Valoarea mai mare a consumului urban o punem pe seama modului indecis în care cutia de viteze EDC gestionează plecările de pe loc sau accelerările în treptele inferioare de viteză.
 
Comportament rutier
 
Megane Sedan este prin excelență o mașină dedicată familiștilor convinși, fapt pentru care direcția aleasă de inginerii Renault este fără discuție confortul. Iar acest lucru se simte mai ales la drumurile lungi ce nu implică foarte multe viraje. Mașina își menajează la maximum pasagerii chiar și pe drumurile proaste, trecerile peste linii de tramvai sau denivelări serioase aducând însă ceva zgomote la nivelul punții spate.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (05)
 
Chiar dacă versiunea Sedan își arată rapid caracterul subvirator pe curbele abordate agresiv, Megane-ul din test știe însă să-ți arate limitele și te face să scoți maximul de performanță la nivel dinamic fără să pui în pericol siguranța ta și a celor ce se află cu tine în mașină.
 
Comportament în mediul urban
 
Față de Hatchback, Megane Sedan plusează la capitolul lungime cu circa 27 de cm (4.632 mm în total), iar acest lucru ne face să recomandăm ceva mai multă atenție la manevrele de parcare în spații limită. Senzorii de parcare și mai ales camera video pentru marșarier se dovedesc a fi însă de un real ajutor, cel aflat la volan fiind mereu informat acustic și vizual asupra împrejurimilor mașinii.
 
Poziția la volan și vizibilitatea
 
Din postura șoferului nu simți nicio diferență atunci când stai într-un Megane Hatchback, Estate sau Sedan, dacă ne referim la poziția la volan și la accesul la comenzile esențiale condusului. Ai însă evident mai puțină vizibilitate prin lunetă la volanul Sedanului, lucru compensat de sistemele de asistență amintite ceva mai sus, dar și de senzorul de avertizare pentru unghiul mort (dotare opțională pe nivelul de echipare INTENS).
 
3. Confort interior și siguranță
 
Megane Sedan nu-ți rezervă nicio surpriză la interior, asemănările cu celelalte versiuni de caroserie mergând până la 100% dacă vorbim de planșa de bord și de scaunele față. Diferențele apar, evident, la modul de organizare a portbagajului sau la spațiul ceva mai mare despre care Renault vorbește atunci când se referă la locurile spate.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (06)
 
Materiale și calitatea asamblării
 
Lăudăm din nou fără ocolișuri saltul imens făcut de francezi la acest capitol, suprafețele cu care se intră cel mai des în contact, tapițeria scaunelor sau calitatea asamblării plasând noul Megane sus de tot în clasa sa. Nu aveau cum să lipsească plasticele ceva mai tari în zonele inferioare, dată fiind zona de preț în care luptă sedanul compact franțuzesc.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (07)
 
Spațiu interior
 
Scaunele față și posibilitățile lor de reglaj oferă cele mai bune condiții de călătorie, iar bancheta spate oferă spațiu suficient pentru doi sau chiar trei pasageri. Nu am resimțit în realitate plusul de spațiu adus de ampatamentul ușor mărit, cei 42 de mm de pe hârtie fiind imposibil de apreciat.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (08)
 
Cei 550 de litri oferiți de portbagajul noului Renault Megane Sedan plasează modelul francezilor în topul clasei, evident sub "campioana" absolută numită SKODA Octavia, cu cei 590 de litri puși la dispoziție pentru bagaje. Interiorul lui Megane oferă și o serie de spații de depozitare utile, plasate bineînțeles pe fețele portierelor sau în consola centrală.
 
Antifonare
 
Renault a ținut să ridice ștacheta și la acest capitol în privința noului Megane, iar rezultatele sunt pe măsură. Cu greu ronțăitul dieselului de sub capotă ajunge să deranjeze și acest lucru se întâmplă numai la atingerea pragului de 3.000 rpm, extrem de "rar" vizitat de acul turometrului în practică. Nici zgomotele anvelopelor sau cele provenite de la vânt nu strică liniștea călătoriilor.
 
Infotainment
 
Nivelul de echipare INTENS oferă posibilitatea alegerii sistemului de infotainment R-LINK2 cu ecran tactil de 8.7 inch, șoferul și pasagerii având la dispoziție practic toată gama de tehnologii de conectivitate dezvoltate de Renault în ultimul timp. 
 
Interfața afișată de ecranul tactil este extrem de ușor de înțeles și utilizat, singurele critici pe care ținem să le reamintim venind din partea comenzilor capacitive amplase pe latura din dreapta și care se dovedesc nu de puține ori greu de activat. Ca un plus pentru afișarea informațiilor necesare, șoferul are la dispoziție un Head-up Display plasat în spatele volanului - util în cele mai multe dintre situații.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (09)
 
Nu lipsesc conexiunile Bluetooth și USB, navigația GPS 2.5D, dar nici funcțiile de masaj dedicate însă doar scaunului șoferului. Pasagerul față are la dispoziție însă un scaun încălzit.
 
Sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului
 
Renault a fost întodeauna în plutonul fruntaș al mărcilor ce promovează cele mai noi tehnologii de siguranță activă, noul Megane Sedan beneficiind (în standard sau opțional) de pachetul "Drive Safely" (frânare activă de urgență, alertă pentru păstrarea distanței de siguranţă, Cruise Control Adaptiv), de sistemul de monitorizare a unghiului mort, de sistemul de avertizare la părăsirea benzii de circulație sau de pachetul "Easy Parking".
 
Euro NCAP
 
Organizația cu sediul la Bruxelles nu a testat deocamdată Renault Megane Sedan, însă cele cinci stele obținute de versiunea Hatchback nu ar avea cum să nu fie obținute și de varianta de caroserie în trei volume..
 
4. Buget/Prețuri
 
Vă spuneam la începutul review-ului că cel mai ieftin Renault Megane Sedan costă 14.700 de euro, TVA inclus - în versiunea SCe 115 LIFE. Motorizarea 1.5 dCi 110 CP are un preț de start de 17.900 de euro, fiind disponibil doar de la nivelul de echipare ZEN în sus.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (10)
 
Adăugarea cutiei de viteze automate EDC și alegerea nivelului de echipare INTENS fac ca prețul mașinii să ajungă la 20.750 de euro, TVA inclus. Dotările opționale prezente pe mașina de test făceau ca prețul să ajungă la puțin peste 25.000 de euro.
 
Garanția oferită de Renault pentru Megane Sedan este de 3 ani, în limita a 100.000 de kilometri.
 
5. Concluzii
 
Renault a învățat suficient de mult din greșelile făcute cu Fluence, numele diferit și abordarea aparte la nivelul designului față de restul familiei Megane dovedindu-se un eșec.
 
Iată-ne așadar în fața "întoarcerii fiului rătăcitor", noul Megane Sedan având toate șansele să rescrie succesul primelor două generații grație atu-urilor oferite de un design elegant și spectaculos în același timp, dar și de un pachet solid de motorizări. Să nu uităm însă nici de prețurile practicate de Renault, care s-au dovedit mai mereu a fi criteriul hotărâtor în alegerea modelului potrivit.
 
Test Drive Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (11)
 
Renault Megane Sedan dCi 110 EDC INTENS
 
Puncte pozitive
  • Motorul economic
  • Confortul oferit de cutia EDC la drum întins
  • Interiorul spațios și calitativ
  • Volumul portbagajului
  • Confortul la rulare și antifonarea
  • Oferta de sisteme de siguranță
 
Puncte negative
  • Performanțele motorului destul de modeste
  • Cutia EDC uneori "nehotărâtă"


Date tehnice Renault Megane Sedan dCi 110 EDC INTENS
 
Motor: diesel, patru cilindri, 1.5 litri dCi EURO 6
Cilindree: 1.461 cmc
Putere: 110 CP la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 250 Nm la 1.750 rpm
0-100 km/h: 12.5 s
Viteză maximă: 190 km/h
Volum portbagaj: 550 litri
Greutate (fără șofer): 1.287 kg
Preţ de pornire în România: 20.750 euro, TVA inclus
Preţ model testat: 25.070 euro, TVA inclus
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

7

Motorizare: 

6

Prețuri: 

7

Euro NCAP: 

5
 
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: