Teste

Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC INTENS

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
La fix patru ani de la prezentarea sa în premieră mondială la Geneva, Renault Captur ni s-a afișat la același salon elvețian într-o formă cu mult mai proaspătă - constructorul francez dorind astfel ca prin intermediul unui facelift să țină în cursă, la cel mai înalt nivel, best sellerul segmentului SUV-urilor de clasă mică pentru cel puțin 2-3 ani de-acum înainte.
 
Iată că finalul verii lui 2017 ne-a găsit la volanul noului Renault Captur facelift, în versiunea de motorizare TCe 120 EDC și nivel de echipare INTENS.
 
1. Prezentare generală
 
Fiind vorba despre un facelift, Renault nu a ales calea modificărilor radicale în cazul noului Captur. S-au păstrat astfel formele consacrate, schimbările evidente fiind materializate prin adăugarea luminilor de zi în forma literei C în bara față, modificările aduse elementelor optice din faruri sau prin redesenarea ușoară a formelor grilei frontale a radiatorului.
 
Un set de elemente de protecție fabricate din plastic argintiu decorează zonele inferioare ale barelor față/spate, oferind un plus evident de masivitate ce consolidează imaginea crossoverului Captur. Din păcate, partea spate a fost privată de schimbări majore, stopurile fiind în continuare lipsite de personaliate și fiind parcă prea mici în ansamblul estetic general al mașinii.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (01)
 
Renault Captur facelift poate fi configurat de-acum în alte două nuanțe originale de vopsea - Atacama Orange și Ocean Blue, prima dintre ele fiind culoarea în care venea prezentată și mașina de test. Evident, combinația de portocaliu, negru și argintiu a întors multe priviri pe stradă. 
 
Interiorul promite de asemenea un plus de posibilități de configurare atunci când vine vorba de personalizarea estetică a mașinii, dar și noi materiale și texturi. Formele generale ale habitaclului sunt identice cu cele afișate de versiunea pre-facelift însă.
 
Gama de motorizări cuprinde unitățile pe benzină TCe 90 și TCe 120, dar și propulsoarele diesel dCi 90 și dCi 110. O cutie de viteze automată EDC este disponibilă opțional în combinație cu unitățile TCe 120 și dCi 90. Captur nu este oferit în nicio variantă cu tracțiune integrală, cuplul motor fiind livrat doar către roțile față. Opțional însă puteți alege pachetul Xmod ce plusează prin anvelope All Season și funcția Extended Grip implementată în ESP.
 
Prețul de start pentru noul Renault Captur facelift este de 12.800 de EURO, TVA inclus (pentru versiunea LIFE EVO TCe 90). Versiunea testată de noi are un preț de plecare de 18.250 de EURO, suma totală pentru modelul oferit de Renault România în test ajungând la fix 20.000 de EURO după adăugarea unor opționale.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Motor
 
Am regăsit cu plăcere sub capota lui Captur facelift dinamicul motor TCe de 1.2 litri, capabil să livreze 120 de CP și 205 Nm cuplu motor maxim - valori ce permit în configurația cu EDC un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.6 secunde (cu nouă zecimi mai lent față de varianta cuplată la o cutie de viteze manuală). Viteza maximă este însă mai mare în cazul versiunii testate de noi (192 de km/h față de 182 de km/h).
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (02)
 
Trebuind să pună în mișcare cele minimum 1.277 de kg ale mașinii, propulsorul de 120 de CP s-a dovedit mai mult decât suficient pentru rularea pe drumuri naționale sau județene, asistând șoferul cu rezervele sale de putere și cuplu atunci când este nevoie de manevre de depășire. I se văd însă limitele pe autostradă, la viteze de peste 100 de km/h fiind necesară ceva mai multă rabdare dacă vrei să modifici indicația vitezometrului cu câteva zeci de unități.
 
Transmisie
 
Responsabilă cu livrarea cuplului motor la roți era o cutie automată cu dublu-ambreiaj EDC, cu șase rapoarte. Cutia știe să gestioneze bine toate situațiile în care ste pusă de șofer, fiind parcă o idee mai "în apele ei" alături de motorul pe benzină TCe decât atunci când vine cuplată la un dCi. Astfel sunt mult mai puține momentele când în oraș sau la viteze mici cutia pare nehotărâtă în alegerea treptei de viteză potrivite.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (03)
 
Sistem de frânare
 
Discurile ventilate pe puntea față și tamburii pe spate nu sunt deloc o soluție de criticat, dată fiind masa totală a mașinii, iar practica ne-a dovedit din plin acest lucru. Captur frânează foarte bine cam în orice situație, suprinzându-ne chiar în mod extrem de plăcut atunci când pe autostradă a fost nevoie de pedala de frâna la podea.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (04)
 
Fiind echipat cu pachetul opțional Xmod, Captur-ul testat avea jantele pe 17 inch încălțate cu anvelope All Season Kumho Solus KH25. Vara, pe asfalt uscat acestea s-au dovedit silențioase și aderente.
 
Consum
 
Datele oficiale din broșura Renault ne arată un consum de 6.9 l/100km în regim urban, 4.9 l/100km în extraurban și 5.6 l/100km în regim de rulare mixt.
 
Autostrada Soarelui și cele câteva zeci de kilometri până spre Vama Veche (rută parcursă tur-retur) au făcut ca mașina de test să consume o medie de 8.1 l/100km, rezervorul de 45 de litri dovedindu-se insuficient pentru a oferi o autonomie completă pe un astfel de parcurs. În București drumurile scurte și aglomerația nu au permis valori de consum care să coboare sub 10.5 l/100km.
 
Comportament rutier
 
Per ansamblu Captur știe să facă un bun compromis între un bun confort oferit pasagerilor și un comportament dinamic decent, însă este evident faptul că vei descoperi mult mai rapid limitele la bordul crossoverului Renault decât în cazul lui Clio, spre exemplu.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (05)
 
Nu ne-au plăcut însă zgomotele venite dinspre puntea față la trecerile peste denivelări.
 
Comportament în mediul urban
 
Renault Captur nu depășește 4.2 metri lungime, iar acest lucru contribuie pozitiv la utilizarea sa în oraș. Dacă luăm în calcul garda la sol sporită (17 cm), senzorii de parcare față/spate și camera video pentru marșarier (dătări standard pe nivelul de echipare INTENS), atunci crossoverul franțuzesc se dovedește a fi mașina ideală într-un oraș aglomerat ca Bucureștiul - ale cărui străzi sunt departe de a fi un model al perfecțiunii.
 
Comportament în off road
 
Recunoaștem, nu am testat Captur pe drumuri forestiere sau pe cine știe ce relief montan, însă cele câtva escapade pe drumuri de țară ne-au dovedit avantajele ideii de crossover. Sistemul Xmod îți oferă trei moduri distincte de rulare, ESP-ul fiind astfel calibrat pentru a gestiona livrarea cuplului la roți în funcție de suprafața de contact cu anvelopa.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (06)
 
Poziția la volan și vizibilitatea
 
În Captur poziția scaunelor și a banchetei este simțitor mai ridicată ca în cazul lui Clio, iar acest lucru se resimte pozitiv în plusul de vizibilitate pe care-l are cel aflat la volan. Oglinzile laterale de mari dimensiuni, senzorii de parcare și camera video pentru marșarier compensează cu succes lipsa vizibilității prin lunetă.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (07)
 
Nivelul de echipare INTENS oferă în standard farurile LED PURE VISION, o dotare rar întâlnită în segmentul în care luptă Renault Captur și care vine cu un plus incredibil de mare pe timpul nopții.
 
3. Confort interior și siguranță
 
Modificările aduse interiorului cu ocazia faceliftului nu au atins deloc formele planșei de bord, singurele schimbări anunțate de Renault fiind trecute la capitolul îmbunătățirii calității materialelor și la diversificarea paletei materiale și culori pentru personalizare. În realitate este aproape imposibil să distingi schimbările.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (08)
 
Materiale și calitatea asamblării
 
Captur se situează la acest capitol undeva sub Clio, însă per ansamblu calitatea materialelor și precizia asamblării nu trag foarte tare în jos crossoverul franțuzesc. Notăm aici plusul adus de tapițeria scaunelor, aceasta putând fi foarte ușor dată jos și curățată grație prinderilor cu fermoar.
 
Spațiu interior
 
Renault Captur oferă suficient de mult spațiu pentru o familie de tineri cu unul sau doi copii, făcându-se remarcat în special spațiul generos creat la nivelul banchetei spate.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (09)
 
377 de litri măsoară volumul portbagajului atunci când bancheta spate este poziționată normal, valoare ce permite depozitarea unui arsenal decent de bagaje necesare unei vacanțe. Podeaua dublă ascunde un spațiu de depozitare separat - lucru ce în unele situații se poate dovedi de mare ajutor.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (10)
 
De notat ar fi torpedoul glisant de mari dimensiuni, în interiorul căruia se pot depozita obiecte voluminoase.
 
Antifonare
 
Antifonarea lui Captur facelift lasă să se resimtă ceva din "mormăitul" TCe-ului pe accelerații, însă fără ca acest lucru să devină deranjant. Zgomotul făcut la rulare de anvelope este și el bine filtrat, doar vântul făcânu-și notată prezența la viteze în regim de autostradă.
 
Infotainment
 
Mașina de test era dotată cu sistemul R-Link (500 EURO suplimentari), opțiune pe care v-o recomandăm fără rezerve pentru a fi bifată la configurarea mașinii. Veți avea incluse un sistem de navigație cu harta Europei, conexiuni Bluetooth și USB, dar și o interfață grafică ce se mișcă fluent pe ecranul tactil de 7 inch.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (11)
 
Sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului
 
Ca și Clio, Renault Captur a rămas puțin în urma concurenței la acest capitol, neregăsindu-se pe lista de dotări decât un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri. Francezii vor trebui așadar să facă un salt semnificativ o dată cu lansarea celei de-a doua generații a crossoverului.
 
Euro NCAP
 
Cinci stele primea Renault Captur în 2013, atunci când a fost testat de Euro NCAP. Ar fi interesant însă de văzut cam ce note ar primi versiunea facelift, date fiind noile norme de testare impuse de organizația independentă cu sediul la Bruxelles.
 
4. Buget/Prețuri
 
Cel mai ieftin Renault Captur facelift costă 12.800 de EURO, TVA inclus - în versiunea TCe 90 LIFE EVO.
 
Dacă doriți să alegeți motorizarea TCe 120, o puteți face de la nivelul de echipare ZEN în sus, prețul de start fiind de 15.150 de EURO. Adăugarea cutiei de viteze automate vă va scoate din buzunar alți 1.400 de EURO.
 
Test Drive Renault Captur facelift - TCe 120 EDC (12)
 
Configurat pe nivelul de echipare INTENS, un Captur TCe 120 EDC facelift costă cel puțin 18.250 de EURO, TVA inclus, mașina testată de noi atingând pragul de 20.000 de EURO după adăugarea unor opționale (R-Link, Xmod și Pachetul Premium)
 
Găsiți AICI broșura dedicată noului Renault Captur facelift.
 
Renault România oferă în cazul lui Captur o garanție de 3 ani, în limita a 100.000 de kilometri.
 
5. Concluzii
 
"Operațiunea facelift" este un succes în cazul lui Captur, Renault reușind să vină cu suficient de multe plusuri care să-i mențină modelul în fruntea preferințelor clientelei din Europa atunci când vine vorba de SUV-urile de clasă mică.
 
Ne-au plăcut în mod special schimbările estetice aduse părții frontale, spațiul interior generos, dar și comportamentul tandemului TCe/EDC.
 
Renault Captur facelift - TCe 120 EDC INTENS
 
Puncte pozitive:
Plusul adus de schimbările de design
Motorul cu suficiente rezerve de putere
Cutia EDC cu reacții prompte
Spațiul interior
 
Puncte negative:
Consumul
Suspensia față zgomotoasă
Unele materiale folosite la interior
Foarte puține sisteme de siguranță activă


Date tehnice Renault Captur TCe 120 EDC INTENS
 
Motor: benzină turbo, patru cilindri, 1.2 litri TCe EURO 6
Cilindree: 1.197 cmc
Putere: 120 CP la 5.500 rpm
Cuplu maxim: 205 Nm, de la 2.000 rpm
0-100 km/h: 10.6 s
Viteză maximă: 192 km/h
Volum portbagaj: 377 litri
Greutate (fără șofer): 1.277 kg
Preţ de pornire în România: 18.250 euro, TVA inclus
Preţ model testat: 20.000 euro, TVA inclus
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

7

Motorizare: 

7

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: