Teste

Test Drive KIA Cee’d 1.6 DSL CITY 2012

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
Joi, 6 decembrie, Moş Nicolae ne-a lăsat dimineaţă o maşină în ghete şi astfel am avut prilejul să testăm noua generație KIA Cee’d 2012 City, echipată cu motorul turbo diesel de 1,6l și 128 CP. 
 
1. Prezentare generală
 
Avem în față noul Cee’d 2012. Design-ul exterior este complet schimbat. Mașina din test vine în dotare cu lumini de zi cu tehnologie LED, care îi schimbă complet aspectul și o face ușor de confundat cu un model german din clasa premium.
 
Pentru pasionații mărcii, trebuie menționată persoana care a semnat design-ul şi pentru noul model: cunoscutul Peter Schreyer, un veteran în industria automobilelor, care a fost între anii 1994-2002 șeful de design al AUDI. Asta spune foarte multe, iar rezultatelor se pot observa cu ochiul liber când privim noul Cee’d.
 
Kia Cee'd 2012
 
Grila față întunecată face parte din pachetul Style, care este standard dacă alegem nivelul de echipare City. Noi credem că schimbă frumos aspectul frontal și conferă mașinii o notă de sportivitate.
 
Mașina a fost echipată cu jante pe 17 inchi, care aduceau în mod evident un plus aspectului vizual și care, cel puțin teoretic, îmbunătățesc ținuta de drum. La exterior Cee’d se evidențiază și prin grilele cromate ale proiectoarelor, rama de aceeași nuanță  a suprafețor vitrate, sau prin tips-ul cromat al evacuării.
 
2. Comportament rutier
 
Kia ne pune la disponziție pentru modelul Cee’d 4 motorizări, două pe benzină și două diesel, ce oferă puteri între 90 și 135 CP. Fiecare dintre acestea dispune din standard de tehnologia Start/Stop care îmbunătățeste consumul de combustibil.
 
Cu toate acestea, considerăm că 135 CP sunt mult prea puțini pentru gama din care face parte modelul și mai ales dacă ne raportăm la concurență. Deși există zvonuri pentru un model ProCee’d de 200 CP, nu trebuie să uităm că Ford-ul oferă deja pe Focus două motorizări pe benzină de 1.6 litri de 160 CP, respectiv 180 CP; Opel Astra beneficiază de motorul turbo de 1.6 litri benzina 180 CP, sau diesel-ul de de 2 litri și 165 CP etc.
 
Astfel, la capitolul motorizări disponibile, Kia are cel mai mult de pierdut pentru că nu reușeste încă să facă față concurenței.
 
Să revenim însă la testul nostru. Am avut la dispoziție propulsorul diesel de 128 CP și 260 Nm începând de la 1.900 rpm.
 
Kia Cee'd in miscare
 
Mașina se conduce ușor, motorul face față depășirilor efectuate rapid, dar nu promite senzații de sportivitate. Pentru un propulsor diesel este destul de silențios, dar  nu trebuie să vă așteptați la un comportament sportiv din partea noului Cee’d. Cei 128 de cai își fac treaba bine, răspund prompt, dar accentul este totuși pus pe un comportament economic. Acest propulsor consumă oficial 4.1 litri la 100km în regim mixt și 3.7 litri în cazul în care se merge preponderent extraurban. Este evident că acestea sunt cifre optimiste, posibile doar în cazuri favorabile de trafic, viteză, conducător auto.
 
Consumul nostru pe ruta București-Ploiești dus-întors a fost de 5.9 litri, în condițiile în care s-a  mers foarte constant, fără accelerații bruște și utilizând deseori a 6-a treaptă de viteză. Un consum ridicat, dar nu trebuie uitat că mașina de test nu avea nici 4000 de km la bord.
 
Referitor la treptele de viteză, computer-ul de bord are opțiunea de a va indica când să treceți în treapta superioară. Acest lucru se întâmplă însă mult prea devreme, încă de pe la 1.800 rpm, astfel că mașina rămâne fără vlagă și deseori trebuie retrograt într-o treaptă inferioară. Ni s-a întâmplat chiar ca în treapta a 4-a la aproximativ 3000 de ture, computer-ul să  ne indice să trecem în viteza a 6-a.
 
Suspensia este un compromis bun între confort și stabilitate, cu un oarecare accent pus pe prima dintre acestea. Se simte prezenţa suspensiei independente spate, modelul coreean apropiindu-se destul de mult de noul Ford Focus spre exemplu, însă cu un mic pas în urmă, insesizabil la utilizarea normală al autovehiculului. Cu toate că maşina era echipată cu jante pe 17” confortul pasagerilor nu are cu nimic de suferit.
 
Kia Cee'd 2012 - jante 17 - anvelope Yokohama W.drive
Maşina încălţată cu anvelope de iarnă Yokohama W.drive
 
Am sesizat însă mici zgomote venind din partea suspensiei spate la trecerile peste denivelări, gropi sau șine de tramvai. Să sperăm că nu sunt reminescenţe ale unor probleme sesizate în trecut de posesorii modelului anterior de Cee'd.
 
Pentru direcţie se pot seta trei moduri: Sport, Normal și Confort, dar diferențele dintre ele nu sunt atât de notabile.
 
3. Confort interior
 
Prima reacție când urcăm în mașină este de uimire și entuziasm. Nu ne așteptam ca un Kia să arate atât de bine. Și puteți fi siguri că suntem sinceri când spunem asta, pentru că aceeași reacție ca a noastră au mai avut-o încă 3 persoane care au admirat interiorul mașinii, toate posesoare de mărci premium.
 
Trebuie menționat că mașina beneficia de pachetul LUX care cuprinde piele, consolă centrală ”piano black” (un mare plus din punctul de vedere al aspectului, însă fiind un magnet pentru praf şi zgârieturi), scaune reglabile electric și multe altele. Începem să ne familiarizăm cu interiorul mașinii și toate funcțiile acesteia și observăm imediat trapa electrică panoramică, cu 2 moduri de deschidere, ce se întinde pe întreaga dimensiune a plafonului. Prezenţa plafonului panoramic ridică însă problema spaţiului pentru cap la pasagerii de pe bancheta spate - cei mai înalţi de 1,75m vor începe să se simtă cam “cu capul în tavan”.
 
Kia Cee'd 2012 interior
 
Să revenim la planșa de bord - noul interior este ”driver oriented”, toate comenzile fiind întreptate spre poziția de conducere, o tendinţă din ce în ce mai des întâlnită la producătorii auto - nou lansatul VW Golf 7 are la rândul lui consola centrală îndreptată spre şofer.
 
Foarte multe dotări, diverse funcții, dar asta înseamnă automat și o mulțime de butoane care aglomerează interiorul și pot deruta conducătorul auto. Numai volanul beneficia de 14 comenzi, puțin cam multe pentru gustul nostru - ne-a luat cam 10 minute să ne dăm seama cât de cât ce face fiecare buton iar după 5 minute de condus uitasem de la care din butoane se navighează prin meniul computerului de bord. Este adevărat că după câteva mii de km parcurşi cu maşina probabil te familiarizezi cu fiecare buton şi comandă.
 
Vitezometrul ”Super Vision” este digital, fiind practic un ecran LCD care prezintă şoferului toate informațiile necesare, pornind de la consumul instant şi alte informaţii uzuale pentru un computer de bord până la când să schimbi treapta de viteză, activarea sistemului Cruise Control, modul de setare al direcției, pornirea încălzirii în volan, şi multe altele. De menţionat faptul că la variantele de echipare inferioară vitezometrul este clasic iar computerul de bord trece şi el la varianta simplă, cu afişaj matricial.
 
Kia Cee'd 2012 - Super Vision
 
Am avut la dispoziție și sistemul automat de parcare laterală care costă 260 euro fără TVA. Totuși, trebuie să precizăm că aceasta nu a reușit să identifice nici un loc disponibil, oricâtă rabdare am avut într-o parcare aproape goală.
 
A venit iarna, așă că trebuie neapărat să bifăm pe lista de opționale scaunele și volanul încălzit. Au fost extrem de utile, ținând cont că temperatura exterioară era de -2 grade atunci când am plecat dimineaţă cu mașina. Acestea au un preț de 177 de euro cu TVA inclus.
 
Consola centrală e dominată de sistemul media cu touchscreen și navigație. Beneficiem și de Bluetooth, care și-a facut treaba excelent - am reușit să ne conectăm telefonul foarte repede la sistem și să facem primul apel fără probleme. Calitatea sunetului transmis este mulțumitoare.
 
Kia Ceed 2012 - multimedia
 
Sistemului audio al mașinii nu avem ce reproșuri să-i aducem. Cele 8 difuzoare își fac treaba cu brio, touchscreen-ul este intuitiv și rulează foarte rapid prin meniuri. Navigația a fost utilă în București sau pe DN1, dar în momentul în care am intrat pe drumuri mai puțin cunoscute se vede că hărţile nu au o acoperire 100% pentru România.
 
Zgomotele sunt aproape inexistente la interior, tot ce se aude fiind motorul diesel, fără să fie însă deranjant. La viteze mai mari îşi face prezenţa totuşi zgomotul produs de vânt, în mod surprinzător mai pronunţat în partea din spate – iniţial am crezut că am uitat unul din geamurile spate puţin deschis.
 
4. Motorizări/Prețuri
 
Pentru noul model sunt disponibile 4 versiuni de motorizări:
 
·         1.4 GSL. Putere maximă 100 CP/5.500 rpm, cuplu maxim 138 Nm/4.200 rpm. Transmisie manuală cu 6 trepte. Viteză maximă 182 km/h. Accelerație 0-100 km/h 12.8 sec. Consum mixt 6 litri/100 km.
·         1.6 GDI. Putere maximă 135 CP/6.300 rpm, cuplu maxim 164 Nm/4.850 rpm. Transmisie manuală cu 6 trepte/automată cu dublu ambreiaj T/M. Viteză maximă 195 km/h. Accelerație 0-100 km/h 9.9 sec pentru cutia manuală/10.8 pentru cutia automată. Consum mixt 5.8 litri/100 km.
·         1.4 DSL. Putere maximă 90 CP/4000 rpm, cuplu maxim 220 Nm/1.500-2.750 rpm. Transmisie manuală cu 6 trepte. Viteză maximă 170 km/h. Accelerație 0-100 km/h 13.5 sec. Consum mixt 4.1 litri/100 km.
·         1.6 DSL HP. Putere maximă 128 CP/4000 rpm, cuplu maxim 260 Nm/1.900-2.750 rpm. Transmisie manuală cu 6 trepte/automată cu dublu ambreiaj T/M. Viteză maximă 197 km/h. Accelerație 0-100 km/h 10.9 sec pentru cutia manuală/11.7 pentru cutia automată. Consum mixt 4.1 litri/100 km 6MT/5.5 litri/100 km 6AT.
 
Kia Cee'd 2012 - CRDI 128 CP
 
Şi 3 versiuni de echipare:
 
1.      BEST
·         Motor benzină 1.4 GSL 6 MT 100CP.  Preț cu discount 13.856 euro. Preț Remat 11.326 euro (prețurile includ TVA).
·         Motor benzină 1.6 GSL 6 MT 100 CP. Preț cu discount 14.806 euro. Preț Remat 12.276 euro (prețurile includ TVA).
·         Motor diesel 1.4 DSL 6 MT 90 CP. Preț cu discount 15.771 euro. Preț Remat 13.241 euro (prețurile includ TVA).
·         Motor diesel 1.6 DSL 6 MT 128 CP. Preț cu discount 16.506 euro. Preț Remat 13.976 euro (prețurile includ TVA).
Dotările importante de menționat în această echipare sunt următoarele: oglinzi exterioare electrice; proiectoare de ceață; cotieră centrală cu spațiu de depozitare; închidere centralizată; geamuri electrice faţă; 4 airbag-uri; aer condiționat manual.
 
2.      STAR - care ridică prețul cu 805 euro pentru toate motorizările prezentate anterior. Dotările suplimentare în această versiune față de BEST sunt următoarele: parasolar cu iluminare; climatronic; buzunare pe spatarele scaunelor din față; Pachet Style; Pachet asistență șofer; schimbător de viteză-soft PVC cu inserții metalice.
 
3.      CITY  - costă suplimentar față de prima versiune 2.195 euro (TVA inclus). Dotările suplimentare față de pachetul STAR sunt următoarele: jante și anvelope din aliaj 205/55 R16; sistem aprindere faruri pe timp de zi cu LED; combinație lămpi spate tip LED; geamuri electrice spate; schimbător de viteze, frână de mână și volan îmbracate în piele; bord tip ”Super Vision” cu ecran TFT LCD; Pachet consolă centrală.
 
Modelul prezent în test beneficia de motorizarea diesel 1.6 DSL 6MT și echiparea superioară CITY. Pe lângă dotările enumerate anterior, Cee’d-ul prezentat era echipat cu:
 
·      Jante și anvelope aliaj 225/45 R17 325€;
·      Trapă panoramică 2 piese 715€;
·      Pedale din aluminiu 47€;
·      Scaun șofer și pasager cu suport lombar reglabil electric 111€;
·      Senzori parcare 130€;
·      Sistem automat de parcare laterală 260€;
·      Pachet iarnă 143€;
·      Pachet LUX (scaun șofer cu funcție de memorare a poziției; scaun șofer + pasager cu suport lombar; tapițerie din piele; faruri tip xenon + sistem reglare faruri + spălător faruri; buton pornire motor; sistem de atenționare la schimbarea accidentală a direcției de mers; consolă centrală ”Piano Black”; fețe uși din piele artificială) 2.379€;
·      Sistem de navigație + Bluetooth + cameră de mers înapoi 810€;
 
Preţurile din lista de echipări suplimentare de mai sus nu includ însă TVA
 
Kia Cee'd 2012 - trapa panoramica
Acoperişul panoramic care costă 890 de euro
 
Preț total opțiuni suplimentare pe modelul testat - 4.920 + TVA = 6.101€. Adăugat la prețul mașinii de 18.701€ reiese un preț final cu discount de 24.802 euro sau 22.272 euro în cazul achiziționării tichetelor Remat.
 
În ceea ce privește capitolul siguranță, noul Cee’d a obținut 5 stele în cadrul testelor EuroNCAP. Pentru a reuși aceasta, noua caroserie prezintă elemente de torsiune realizate din oțel de înaltă rezistență, precum și o rigiditate crescută cu până la 45%.
 
Garanția oferită de Kia este de 7 ani. Aceasta este integrală și transferabilă următorului proprietar. Condițiile pentru a beneficia de cei 7 ani de garanție sunt întreținerea autovehicului doar în service-urile autorizate Kia și încadrarea în limita de 150.000 km.
 
5. Concluzii
 
Un Cee’d care ajunge la un preț de 24.802 euro cu discount. Nu ne referim acum la prețul cu tichetele Remat pentru că acestea nu sunt valabile în cazul achiziționării pe persoană juridică. Este evident un preț foarte ridicat pentru o mașină din această gamă.
 
Însă, nu trebuie să uităm că acesta este modelul de top, ce cuprinde aproximativ toate dotările posibile. Nu folosim exprimări de tip ”full options” pentru că alegerea unor pachete de opționale exclude alegerea altora șamd. Avem însă tot ce ne-am putea dori pentru o mașină din clasa compactă.
 
Referindu-ne strict la modelul analizat, aceasta s-a dovedit a fi o mașină cu puține minusuri, cu dotări extraordinare și cu un comportament rutier corect.
 
Nu știm câte modele Cee’d se vor vinde în configurația curentă dar ținând cont că prețul de pornire este undeva spre 13.800 euro și poate scădea spre 11.500 cu tichetele Rabla, cu siguranță noua propunere Kia este una foarte interesantă, fiind un pas mare înainte faţă de prima generaţie a modelului fabricat la Zilina.
 
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

8

Motorizare: 

6

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
Mulţumim pentru sprijinul acordat companiei Kia Romauto - Tel/Fax: 021.305.72.80 precum şi ClubKIA.ro.
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: