Fotocredit:
Auto-testdrive
Auto-Testdrive vă propune astăzi un prim test cu un model SUV. Este vorba despre Hyundai ix35, varianta propusă de constructorul coreean pentru a înlocui modelul Tucson. Acesta concurează în mod direct VW Tiguan, Ford Kuga, Skoda Yeti, Toyota Rav4, Honda CR-V sau Nissan Qashqai.
Am testat mașina atât pe șosea cât și pe o porțiune de drum în urcare acoperit cu zapadă, astfel că am reușit să ne formăm o opinie pertinentă pe care o să o detaliem în cele ce urmează.
1. Prezentare generală
ix35 a fost primul model Hyundai care a beneficiat de linia de design Fluidic Sculpture, iar acest lucru îi conferă în mod cert un aer premium față de modelul precedent Tucson.
Principalul avantaj cu care ne încântă ix35 este disponibilitatea unuia dintre cele mai puternice motoare diesel din segment: propulsorul de 2.0 litri CRDI ce produce nu mai puţin de 184 CP.
Din fericire acesta a fost și motorul din testul nostru, probabil cea mai bună soluție pentru această caroserie.
2. Comportament rutier
Am condus mașina dus-întors pe traseul Ploiești-Slănic-Măneciu-Cheia-Muntele Roșu. În total undeva spre 250 de km, suficienți cât să ne formăm o impresie asupra caracteristicilor SUV-ului oferit de Hyundai.
Primul capitol despre care vom vorbi este motorizarea. Propulsorul turbo-diesel de 184 de cai este cuplat la o transmisie automată în 6 trepte ce beneficiază de 2 moduri: Drive și Manual plus opțiunea Eco Mode.
Motorul dezvoltă un cuplu de 383 Nm între 1.800 și 2.500 rpm şi fiind cu 14 CP mai puternic decât varianta de 170 CP oferită de cel mai cunoscut concurent și anume VW Tiguan. 184 de cai pentru o autoturism de aproximativ 1700 kg sunt mai mult decât suficienți pentru un SUV de familie, fix ceea ce se dorește a fi ix35.
În primele trepte de viteză mașina se mișcă foarte rapid, noi ajungând rapid la viteza de 100-120 km/h fără mari probleme. Personal, găsesc acest propulsor varianta cea mai adecvată pentru a echipa un ix35 raportat la celelalte propulsoare posibile din configuratorul Hyundai.
Cutia de viteze automată este încă un punct pozitiv (ajungem în curând și la nemulțumiri, nu vă impacientaţi…). Aceasta răspunde rapid și intuiește bine dorințele conducătorului auto. Chiar și în modul Drive în momentul când accelerația este apăsată la podea cutia schimbă la 4.200 rpm. Vorbim totuși de un motor turbo-diesel, ceea ce înseamnă o reacție foarte potrivită dacă veți conduce mașina într-un mod sportiv.
Stabilitatea a fost bună, ținând cont că afara era lapoviţă, asfaltul fiind mereu ud iar DN1A recunoscut pentru numărul ridicat de viraje și serpentine. Am mers atât constant, cât și accelerat acolo unde drumul ne-a permis, iar ix35 nu ne-a dat emoții.
Totuși, când vine vorba de suspensie, deși aceasta este orientată spre confort, am gasit-o puțin cam rigidă la trecerile peste gropi sau denivelări de pe drumurile mai slabe calitativ.
În ceea ce privește performanțele, SUV-ul Hyundai are o accelerație de la 0 la 100 km/h în 10.1 secunde și o viteză maximă de 195 km/h. Cifre onorabile pentru o mașina care se dorește a fi economică, adresată confortului și familiei.
Să ajungem însă la punctul culminant al testului nostru.
Pentru cei care nu cunosc traseul către Muntele Roșu, de lângă Cheia, acesta este unul foarte anevoios pe timp de primăvară-vară din cauza drumului care urcă foarte mult și a numărului extrem de ridicat de curbe în ac de păr. Și da, am spus primăvară-vară. Noi am avut parte de un traseu acoperit complet cu zăpadă și gheață și o ninsoare ca-n povești când am ajuns sus.
A fost astfel cel mai bun prilej pentru a comuta modul 4x4 Lock și a testa cu adevarat abilitățiile pe zăpadă ale ix35.
Surprinzător poate pentru amatorii de mărci premium și mai ales pentru cei care susțineau că cei doar 18 cm ai gărzii la sol oferite de ix35 nu vor face față, dar acesta s-a comportat exemplar pe un asemenea traseu. Deși am fost ferm convinși la început că nu avem nici o șansă să ajungem până sus, am plecat totuși de la ideea că vom reuși câteva cadre reușite și ne vom întoarce din drum când acesta nu ne va mai permite să înaintăm.
Realitatea a fost cu totul alta, ajungând sus la Muntele Roşu fără probleme, acolo fiind doar noi şi ninsoarea din ce în ce mai abundentă.
3. Confort interior
ix35 a fost proiectat în totalitate în Germania, la centrul din Russelsheism al Hyundai, iar acest lucru se observă pentru cei care cunosc interiorul modelului Tucson.
Design-ul planșei de bord este plăcut chiar și în cazul variantei fără navigație. Noi nu am avut la dispoziție echiparea de top, dar am beneficiat totuși de dotări precum tapițeria din piele sau sistemul de climatizare automat pe două zone.
Comenzile sunt la îndemână, totul este bine așezat dar se poate observa o oarecare economie la calitatea unora dintre materialele prezente pe planșele ușilor și a consolei centrale. În variant de echipare cea mai completă materialele se prezintă într-un mod mult mai plăcut, ceea ce înseamnă că depinde numai de dumneavoastră și de suma pe care sunteți disponibili să o cheltuiți pentru configurarea cât mai plăcută a spațiului interior.
Consola centrală are o ergonomie bună, fiind dominată de unitatea audio cu MP3 și climatizarea automată pe două zone. Am observat de la bun început și trebuie să notăm calitatea sunetului provenit de la unitatea audio, net superioară celei din Elantra (pe care am testat-o săptămâna trecută).
Important de menționat ar fi și pregătirea USB și intrare audio auxiliară, localizate sub climatizarea automată, în fața levierului cutiei automate.
Şoferul are toate comenzile la îndemână, scaunele faţă fiind unele bine profilate, comode la drum lung, în timp ce pe bancheta spate pot sta fără probleme trei persoane.
Portbagajul este foarte încăpător, contribuind pozitiv prin capacitatea de 591 de litri la organizarea unor călătorii de vacanţă pentru o familie numeroasă.
La capitolul siguranță ix35 vine standard cu 6 airbag-uri (frontale, laterale și cortină), controlul electronic al stabilității (ESP) şi asistența la urcarea şi coborârea pantelor.
4. Buget/Prețuri
Hyundai ix35 are un preț special de pornire de 18.170 euro cu TVA pentru varianta echipată cu motorul pe benzină 1.6 GDI 135 CP 2WD și transmisie manuală cu 6 rapoarte.
Prima variantă diesel, 1.7 CRDi 115 CP 2WD 6MT vă va scoate din buzunar aproximativ 21.989 euro cu TVA.
Acestea fiind spuse, recomandăm totuși să optați pentru o variantă cu tracțiune 4x4, iar prețurile de pornire sunt următoarele:
· 2.0 MPI 163 CP 4WD 5MT Style+ (Preț 21.270 euro cu TVA)
· 2.0 CRDi 184 CP 4WD 6MT Style+ (Preț 24.717 euro cu TVA)
În ceea ce privește consumul, Hyundai ix35 are un consum oficial de 9.1 litri pentru o utilizare urbană și 6.1 litri pentru 100 de km în afara localităților. Cifre bune pentru un motor de 184 CP și o mașină din această clasă.
În realitate noi am obținut un consum mediu de 8.7 litri în condițiile în care am efectuat câteva depășiri în forță și reprize de accelerare similare. Când am început să urcăm serios și am comutat modul 4x4 Lock consumul a crescut spre cifra 9.3, perfect acceptabil țînând cont că nu am depășit 30 km/h.
Trebuie să recunoaștem însă că nu am utilizat modul Eco, care ne-ar fi putut asigura un consum mai mic. Raportat la concurență, consumul mediu al rivalului VW Tiguan 2.0 TDI 170 CP este cu 0.2 litri mai mare, iar Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift consumă pe hârtie în regim mediu cu 0.7 litri mai mult. Asta înseamnă că Hyundai ix35 este una din mașinile cele mai economice din această gamă, dar nu trebuie să uităm că acestea sunt doar cifrele oficiale, în final totul rezumându-se doar la modul dumneavoastră de condus.
De asemenea, există posibilitatea alegerii variantei diesel de 1.7 litri și 115 CP dacă vă doriți costuri de întreținere mai scăzute, dar performanțele vor fi pe măsură.
Printre dotările importante de menționat ale modelului din testul nostru se numără următoarele:
· 6 airbag-uri standard
· Sistem electronic al stabilității (ESP) + Asistența la urcarea și coborârea pantelor
· Jante din aliaj 225/60 R17 inchi
· Proiectoare de ceață
· Climatizare automată pe două zone
· Sistem de pornire Start/Stop
· Oglindă interioară heliomată
· Sistem de iluminare bord Supervision
· Tapițerie din piele
În aceste condiții prețul promoțional pentru modelul testat în echiparea Style+ este de 20.633 euro fără TVA și 25.285 euro cu TVA.
La acesta se mai adaugă 385 euro pentru vopseaua metalizată sau 434 euro cu TVA pentru vopseaua perlată.
Garanția oferită pentru acest model este de 5 ani, integrală și fără limită de kilometri. De asemenea, Hyundai oferă 5 ani verificări tehnice periodice gratuite și asistență rutieră.
La capitolul siguranță, Hyundai ix35 a obținut 5 stele Euro NCAP.
5. Concluzii
În această versiune de echipare și motorizare, ix35 are toate calitățile necesare unui SUV de până în 25.000-30.000 de euro.
În ultima perioadă acest segment a devenit din ce în mai căutat pe piața europeană, astfel că toate mărcile care se respectă oferă în acest moment un crossover de clasă mică sau un SUV compact. Și amintim aici VW Tiguan, Ford Kuga, Honda CR-V, Kia Sportage, Toyota Rav4 sau Nissan Qashqai, doar câteva din alternativele între care puteți alege.
Avantajul modelului propus de Hyundai este reprezentat în prima fază de costul de achiziție mai mic decât al modelelor mai sus precizate, iar în al doilea rând de opțiunea echipării cu unul dintre cele mai puternice motoare turbo-diesel din segment (2.0 CRDI şi 184 CP).
Rămâne doar la latitudinea dumneavoastră ce vă doriți de la un SUV compact. Este evident că fiecare din modelele enumerate anterior are avantaje și dezavantaje, la fel ca și ix35.
În concluzie, Hyundai ix35 beneficiază de un foarte bun raport calitate-preț și va poate surprinde foarte plăcut la un test-drive.
Puncte pozitive identificate:
· Motor puternic + cutie exactă
· Stabilitate foarte bună
· Capacități bune off-road
Puncte negative identificate:
· Materiale mai slab calitative în echipările de bază
· Consumul înregistrat mai mare decât cel oficial
Recomandarea Auto-Testdrive: chiar dacă presupune un efort financiar alegeți motorul de 184 CP.
Conținut Auto-TestDrive recomandat: