Fotocredit:
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a dezvăluit noul S 560 e, versiunea plug-in hybrid a limuzinei S-Class fiind succesoarea de drept e vechiului S 500 e și totodată primul automobil din portofoliul germanilor ce va purta logo-ul EQ POWER (destinat modelelor plug-in hybrid).
De propulsia noului Mercedes-Benz S 560 e se ocupă un tandem hibrid compus dintr-un motor 3.0 V6 pe benzină ce livrează 367 de CP și o unitate electrică ce livrează o putere suplimentară de 90 de kW. Totalul de circa 480 de CP îi permite noului plug-in hybrid S-Class să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5 secunde.
Cuplul motor livrat de cele două motoare ajunge la un total de 940 de Nm și este livrat la roți prin intermediul unei cutii de viteze automate speciale, derivată din binecunoscuta 9G-TRONIC și integrată direct în ansamblul de propulsie hibrid. Motorul electric este dezvoltat de Mercedes-Benz împreună cu Bosch, fiind special proiectat pentru cuplarea la transmisia automată amintită mai sus.
Soluția de propulsie hibridă afișează pe hârtie un consum mediu de doar 2.1 l/100km șo 15.5 kwh/100km, S 560 e fiind capabil să ofere o autonomie în modul de rulare electric de până la 50 de km.
Alimentarea motorului electric este făcută de la o baterie Li-Ion cu o capacitate sporită la 13.5 kWh chiar dacă dimensiunile ei au rămas aceleași cu cele ale vechii generații. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea unei noi combinații de elemente chimice la construcția celulelor bateriei (Litiu-Nichel-Mangan-Cobalt în loc de Litiu-Fier-Fosfat), fapt pentru care capacitatea de încărcare a crescut de la 22 la 37 de Ah fiecare.
Spațiul de depozitare a bateriei a fost și el micșorat - lucru ce adus la creșterea volumului portbagajului de la 395 la 410 litri.
Șoferul ce va conduce noul Mercedes-Benz S 560 e va fi ajutat de așa numita tehnologie ECO Assist care, grație unui ingenios sistem haptic poate induce semnale în pedala de accelerație. Astfel, un punct de rezistență variabil în cursa pedalei va semnala șoferului când este livrată puterea maximă în modul derulare electric, iar un dublu impuls va indica celui aflat la volan să ia piciorul de pe accelerație pentru ca mașina să intre în modul de rulare de tip coasting.
Grație multitudinii de informații culese de ECO Assist pe traseul urmat, șoferul va avea întotdeauna parte de sfaturi legate de modul de condus - lucru ce se va răsfrânge direct în scăderea consumului de combustibil și curent electric.
Ansamblul electric de la bordul lui S 560 e permite și precondiționarea temepraturii de la bord înainte de începerea călătoriilor, prin reglarea optimă a sistemului de climatizare sau a opțiunilor de încălzire/ventilație în scaune, volan sau în mânerele portierelor.
Platforma dezvoltată pentru noul S-Class plug-in hybrid va fi utilizată pentru toate celelalte automobile Mercedes-Benz EQ POWER din viitor, acestea urmând a fi dezvoltate pe modele de la C-Class în sus.
La ora actuală portofoliul de mașini plug-in hybrid al Mercedes-Benz numără versiunile C 350 e, GLE 500 e 4MATIC, GLC 350 e 4MATIC, GLC Coupé 350 e 4MATIC, E 350 e și noul S 560 e.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: