Fotocredit:
altroconsumo.it
Se pare că metoda aleasă de Volkswagen pentru a remedia problemele motoarelor TDI implicate în scandalul Dieselgate nu dă deloc rezultatele scontate. Astfel, Organizația Europeană a Consumatorului (BEUC), prin intermediul grupului italian Altroconsumo, a descoperit faptul că un Audi Q5 2.0 TDI "reparat" prin eliminarea software-ului ce păcălea testele de emisii emite acum cu 25% mai multe particule de NOx, corespunzătoare normelor EURO 4.
Practic, promisiunea Volkswagen potrivit căreia toate cele 8.5 milioane de mașini ce vor fi reparate în Europa vor respecta normele europene de poluare după procesul de rechemare în service nu se prea transpune în realitate.
Monique Goyens, directorul general al BEUC, a declarat n cadrul unui comunicat de presă: "Este o nouă lovitură primită de consumatorii europeni și o nouă dimensiune a scandalului generat de Volkswagen. Acest test efectuat de colegii noștri italieni demonstrează foarte clar faptul că soluția Volkswagen de a dezactiva softul incriminat nu este deloc eficientă".
"Volkswagen își justifică acordarea de compensații față de consumatorii din SUA prin faptul că mașinile lor nu pot fi la fel de ușor reparate ca cele din Europa, însă această scuză pare să nu fie construită pe fapte reale. Volkswagen trebuie să despăgubească și consumatorii din UE, acest lucru fiind singurul lucru ce poate mișca problema în avantajul consumatorilor", a mai spus aceasta.
Altroconsumo a cerut Autorității Germane pentru Transporturi KBA, cea care se ocupă de aprobarea metodelor de remediere a problemelor Volkswagen, să reanalizeze de urgență și mult mai aprofundat soluțiile tehnice oferite de compania germană.
Până la această oră Volkswagen nu a comentat în niciun fel situația creată.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: