Știri

Vânzările de maşini noi au crescut cu 17.9% în România

Fotocredit: 

Dacia
Dacia Logan - 2016
Vânzările de autovehicule noi pe primul semestru din 2015 au crescut cu 17.9% în România, conform datelor furnizate de APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile). Dacă excludem din statistici vehiculele comerciale, creşterea este de 16.2 procente.
 
S-au vândut aşadar 55.439 de automobile şi vehicule comerciale, topul mărcilor fiind în continuare condus de Dacia, cu 17.010 maşini vândute (37.2% din total). Producătorul autohton este urmat de Volkswagen cu 4.355 unități (9.5%), SKODA 4.056 unităţi (8.9%), Renault 2.878 unităţi (6.3%), Ford 2.790 unități (6.1%) și Opel, 1.607 unităţi (3.5%).
 
Dacă ne uităm la modelele vândute, Dacia Logan este pe primul loc în materie de vânzări (8.061 exemplare comercializate), pe locurile următoare aflându-se Dacia Duster (3.469 unități), Dacia Sandero (2.899 unități), SKODA Octavia (1.849 unitați) și Dacia Logan MCV (1.567 unități).
 
54.9% dintre maşinile vândute sunt motorizate diesel, mărcile "campioana" ca şi pondere a vânzării de modele cu un motor diesel sub capotă fiind BMW, cu 93.8% dintre maşinile vândute, în timp ce 97% din clienţii care au ales un Volkswagen Passat au bifat TDI în configurator.
 
Piaţa maşinilor hibrid sau electrice se mişcă şi ea uşor uşor, fiind înregistrate 205 automobile vândute, din care 16 au fost pur electrice. În aceeaşi perioadă din 2014 se vânduseră doar 116 maşini de acest tip.
 
"Grosul" clienţilor pentru maşini noi vine în continuare din partea persoanelor juridice (77% din total).
 
În ceea ce priveşte producţia de automobile din România, au fost contorizate 212.433 de exemplare, Dacia contribuind cel mai mult la aceste cifre, cu 186.107 maşini asamblate la Mioveni. Restul maşinilor poartă sigla Ford, ieşind de pe porţile fabricii din Craiova. Mare parte din maşinile produse în România au fost exportate - 192.328 de unităţi.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: