Fotocredit:
autohaussteppe.de
Vânzările de automobile în Germania au scăzut cu 2,9 procente în anul care tocmai s-a incheiat, ajungând la cel mai mic nivel din ultimii doi ani şi confirmând astfel trendul negativ al cererii de maşini pe principalele pieţe ale Europei.
Şi înmatriculările de mașini noi în ţara cu cea mai puternică economie din Europa au scăzut cu 16,4 % în ultima lună a anului, la un nivel de 204.330 unităţi, ceea ce duce la o scădere a vânzărilor pe întregul an 2012 - la 3.08 milioane de autovehicule.
Germania a rezistat însă relativ bine crizei datoriilor din zona euro, ajutată de o piață a muncii foarte elastică și de o mai mare încredere din partea consumatorilor, în timp ce piețele auto din economiile mai slabe din sudul Europei continuă să sufere din cauza reducerilor bugetare, creșterilor de taxe și a șomajului.
Vânzările de automobile în Franța, Spania și Italia au scăzut în 2012 la cel mai scăzut nivel din ultimii ani, înmatriculările de maşini noi din decembrie subliniind provocările cu care se confruntă economia europeană.
Se aşteaptă ca vânzările anuale de automobile din Germania să scadă şi anul viitor, desi piaţa s-ar putea stabiliza, conform Asociaţiei Importatorilor de Automobile din Germania (VDIK).
"În cazul în care se stabilizează situația economică și uşoarele tendiţe de creştere ale consumului se extind şi pe piața auto, considerăm că înmatriculările de mașini noi vor depăşi cifra de 3 milioane şi în 2013" a declarat președintele VDIK, Volker Lange.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: