Fotocredit:
Dacia
Dacia a atins pragul de 1.000.000 de motoare Energy TCe 90 produse la Mioveni, în cei aproape cinci ani de când de pe liniile de asamblare ieșea prima unitate de acest tip.
Anul 2012 a marcat introducerea în procesul de fabricație al Uzinei Mecanice și Șasiuri Dacia a noului motor turbo TCe 90, locația din România fiind prima în cadrul Grupului Renault care a început să asambleze acest propulsor. Din totalul unităților produse aici circa 80% au mers la export, cadența de asamblare ajungând la ora actuală la 450.000 de motoare/an.
Motorul nu este doar asamblat la noi, o mare parte dintre piesele componente fiind fabricate în aceeași uzină, cu ajutorul celor 3.700 de angajați înalt specializați. Totodată, nu mai puțin de 100 de ingineri au contribuit la proiectarea micului motor, circa 90% din ingineria mecanică fiind realizată în România - consofrm spuselor lui Carmen Roman, inginer Renault Technologie Roumanie.
"Ţin să mulţumesc tuturor pentru contribuţia la această cifră rotundă şi pentru rezultatele obţinute. Grupul Renault are încredere în noi. Facem progrese în fiecare zi şi trebuie să continuăm în acelaşi ritm pentru a ne situa la cel mai bun nivel de performanţă. Contez pe fiecatre angajat pentru a reuşi", a declarat Philippe Nottez, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia
Cu o capacitate cilindrică de doar 998 de cmc și cu o arhitectură în trei cilindri, propulsorul de 90 de CP echipează la ora actuală toată gama Dacia Logan și Sandero, dar și modelele Renault Clio și Twingo. Acesta mai este produs în fabrica din Valladolid, Spania.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: