Teste

Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
Continuăm seria dedicată testelor cu noul Renault Clio facelift, de data aceasta sub lupă intrând cea mai puternică versiune motorizată diesel - 1.5 dCi 110, propulsor cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte.
 
1. Prezentare generală
 
V-am vorbit la vremea testului cu Clio GT Line despre schimbările estetice aduse de faceliftul aplicat de Renault în vara anului trecut. Pe scurt, chiar dacă liniile generale ale caroseriei au rămas aceleași, modificările ce vizează farurile și barele față/spate au darul de a împrospăta suficient de tare imaginea unuia dintre cele mai bine vândute modele de clasă mică din Europa.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (01)
 
Astfel, luminile de zi cu LED preiau formele consacrate de "frații" mai mari Megane și Talisman, chiar dacă semnătura optică în "C" desenată de echipa de designeri condusă de Laurens van den Acker nu se extinde atât de agresiv pe bara față.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (02)
 
Interiorul a rămas cel binecunoscut din 2012 și până astăzi, modificările subtile vizând comenzile pentru deschiderea geamurilor electrice și pentru reglajul oglinzilor, îmbunătățirea calității materialelor folosite, precum și adăugarea unor combinații suplimentare pentru personalizare în configurator.
 
Modelul din review-ul de astăzi avea sub capotă o unitate dCi de 110 CP, nou introdusă în familia Clio, dar care nu poate fi configurată decât alături de nivelurile de echipare INTENS și GT Line, prețul de pornire fiind de 16.000 de euro, TVA inclus.
 
Configurată având drept punct de plecare nivelul INTENS la care era adăugată o serie extrem de bogată de dotări de confort și personalizare, mașina testată avea un preț de nu mai puțin de 17.850 de euro, TVA inclus. Pe lista dotărilor se remarcau schema de culoare bi-ton (cu plafonul și capacele oglinzilor vopsite în roșu) și pachetul R-Link combinat cu un sistem audio furnizat de BOSE.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Motor
 
Ne-am mai întâlnit de câteva ori cu versiunea de motorizare dCi 110 cu ocazia testelor cu Megane și Kadjar, iar combinația rezultată puncta evident în direcția economiei de combustibil și mai puțin în cea a performanțelor dinamice.
 
În cazul lui Clio însă, greutatea ce se învârte în jurul pragului de 1.200 de kg permite propulsorului ce furnizează 110 CP și 220 Nm cuplu motor maxim să ofere reprize cu adevărat impresionante. Astfel, cam în orice treapta de viteză te-ai afla, plaja de turație în care cuplul motor se apropie de vârf îți permite să te joci cu zâmbetul pe buze cu mașina. Doar zgomotul dieselului îți aduce aminte că pentru distracție adevărată există Clio RS...
 
Dacă doriți cifre oficiale pentru accelerația 0-100km/h și pentrue viteza maximă, iată-le - 11.2 secunde și 194 km/h. Comparativ cu TCe-ul de 120 CP testat pe versiunea Clio GT Line, dieselul despre care vă vorbim este mai lent cu 2.2 secunde pe accelerația de la 0 la 100 de km/h.
 
Transmisie
 
Am regăsit cu plăcere aceeași cutie de viteze manuală cu șase trepte - exactă, rapidă în schimbarea treptelor și al cărei schimbător își insuflă un ușor aer sportiv prin construcția din aluminiu.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (03)
 
Sistem de frânare
 
"Rețeta" clasică și în cazul lui Clio dCi 110 este respectată fidel de către Renault și implică utilizarea discurilor ventilate pe față (258 mm diametru) și a tamburilor pe spate. Astfel echipată, mașina s-a dovedit extrem de sigură pe ea la frânare. Evident, duse la limită pe un circuit frânele și-ar pierde rapid din eficiență, însă nu prea e cazul de așa ceva atunci când vorbești de un diesel dedicat printre altele și economiei de bani la alimentare.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (04)
 
Jantele din aliaj ușor pe 16 inch, oferite în standard pe nivelul de echipare INTENS, erau încălțate cu anvelope Continetal ContiEcoContact 5, bune la nivel de aderență pe asfalt uscat, dar o idee cam zgomotoase pe suprafețe de rulare nu foarte fine.
 
Consum
 
Renault Clio dCi 110 are un consum oficial anunțat de 3.5 l/100km în regim de rulare mixt, de 3.3 l/100km în regim extraurban și de 3.8 l/100km în regim urban.
 
Cele câteva sute de kilometri rulate pe traseul București-Sinaia și retur ne-au regăsit întorși în Capitală cu un consum mediu afișat de 4.1 l/100km, în timp ce drumurile făcute zilnic prin București nu au ridicat valoarea consumului la mai mult de 6.0 l/100km.
 
Ne declarăm mulțumiți de consumul obținut, doi factori importanți în obținerea valorilor scăzute fiind cutia de viteze etajată ceva mai lung și sistemul Stop & Start - extrem de eficient în oraș.
 
Comportament rutier
 
După experimentare senzațiilor date de suspensia mai dură a lui Clio GT Line, modelul testat de această dată ne-a reîntors în lumea lui "Clio cel cuminte", modelul franțuzesc fiind evident gândit în versiunea sa standard să menajeze la maximum pasagerii de toate neplăcerile denivelărilor din asfalt.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (05)
 
Cu un comportament cât se poate de neutru pe viraje și un feedback corect transmis de direcție, Clio dCi 110 face din experiența condusului un lucru deloc obositor sau deranjant.
 
Comportament în mediul urban
 
Senzori de parcare față/spate și cameră pentru marșarier - acestea sunt dotările esențiale ce ar trebui să se regăsească în standard pe orice fel de mașină, indiferent de dimensiunile sale. Renault-ul Clio testat era dotat cu așa ceva și ne-a dovedit că poate fi companionul perfect pentru orice fel de activitate urbană ce implică utilizarea unei mașini.
 
Poziția la volan și vizibilitatea
 
Scaunele oferite în "ecuația" INTENS vin îmbrăcate într-o combinație de piele și velur (extrem de plăcută atât vizual cât și la atingere), oferind totodată suport lateral suficient. Reglajul pe patru direcții pentru scaunele față și posibilitatea reglării volanului pe adâncime și înălțime îți permit găsirea poziției ideale la volan, indiferent de statură.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (06)
 
Rămâne în continuarea problema vizibilității prin lunetă, rezolvată însă aproape în totalitate de senzorii de parcare, de camera video pentru marșarier, dar și de oglinzile laterale cu o suprafață generoasă. 
 
Farurile full LED PURE VISION contribuie decisiv la vizibilitatea pe timp de noapte, Renault Clio fiind fără doar și poate liderul clasei sale la acest capitol.
 
3. Confort interior și siguranță
 
Renault Clio rămâne aceeași mașină spațioasă la interior, iar modificările (discrete, e drept) aduse de faceliftul din 2016 vin să pluseze la capitolul ambianței din habitaclu.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (07)
 
Materiale și calitatea asamblării
 
Francezii utilizează ca deobicei un mix de materiale moi și tari, privilegiate fiind partea superioară a planșei de bord sau fețele de uși în zona unde se poate odihni mâna. Tapițeria scaunelor aduce un salt notabil la capitolul calitate, așa că una peste alta Clio stă undeva sus în comparație cu rivalele sale.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (08)
 
Spațiu interior
 
Clio oferă spațiu suficient pentru șofer și alți trei pasageri, chiar și în călătoriile lungi, un al treilea pasager pe bancheta spate fiind însă destul de chinuit din punctul de vedere al spațiului.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (09)
 
Dacă în standard portbagajul lui Clio oferă 300 de litri, echiparea sa cu sistemul audio BOSE reduce volumul de depozitare până la valoarea de doar 230 de litri. Acest lucru se simte evident, așa că dacă aveți familie și copil renunțați din start la o calitate mai bună a sunetului din boxe.
 
Antifonare
 
Chiar dacă ronțăitul dCi-ului se face resimțit la pornire, rularea la bordul lui Clio dCi 110 oferă suficient de multă liniște, chiar și la viteze mari. Mai deranjant este zgomotul anvelopelor pe asfaltul nu foarte bun ca și textură, la el adăugându-se și vântul ce plusează poate cu 1-2 dB la viteze de peste 100 de km/h.
 
Infotainment
 
Modelul testat beneficia în standard de sistemul R-Link BOSE Sound System, tehnologie de infotainment ce oferă, pe lângă funcții complete multimedia, de navigație și conectivitate, și o experiență deosebită acustică, grație sistemului audio ce include un subwoofer montat sub podeaua portbagajului.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (10)
 
Sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului
 
Actuala generație a lui Clio a rămas puțin în urmă față de ceea ce oferă noile Megane, Kadjar sau Talisman, așa că pe lista de dotări standard sau opționale nu veți regăsi sisteme precum frânarea automată pentru evitarea accidentelor atunci când șoferul este neatent, monitorizarea unghiului mort al oglinzilor laterale sau alerta la părăsirea benzii de circulație fără o semnalizare prealabilă. Doar monitorizarea indirectă a presiunii în pneuri și vechea tehnologie de asistență la frânare AFU pot fi bifate la acest capitol.
 
Euro NCAP
 
În 2012 Euro NCAP acorda maximul de cinci stele lui Clio, modelul de clasă mică Renault lipsind de atunci și până astăzi din laboratoarele de testare ale organizației independente cu sediul la Bruxelles.
 
4. Buget/Prețuri
 
Cea mai puternică motorizare diesel - dCi 110 - este disponibilă doar alături de nivelurile de echipare INTENS și GT Line, prețul său de start fiind de 16.000 de euro, TVA inclus.
 
Modelul testat costa 17.850 de euro, dat fiind faptul că lista de dotări opționale prezente pe mașină era una destul de lungă.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (11)
 
Puteți descărca de AICI broșura noului Clio facelift, unde veți regăsi toate detaliile legate de motorizări, caracteristici tehnice, dotări standard sau opționale.
 
Renault Clio dCi 110 beneficiază de o garanție de 3 ani, în limita a 100.000 de kilometri.
 
5. Concluzii
 
Ne-au trecut prin mână cam toate versiunile de motorizare disponibile pe actuala generație a lui Clio, iar noua versiune dCi de 110 CP s-a dovedit a fi compromisul perfect între performanțe și economia de combustibil.
 
Test Drive Renault Clio dCi 110 INTENS (12)
 
Modelul testat oferă siguranța resurselor date de cuplul motor al unui diesel, un consum mai mult decât decent, dar și un rafinament cu care Renault ne-a obișnuit în ultima vreme pe modelele sale diesel.
 
Rămâne însă dilema legată de preț, o versiune similară ca dotări, dar motorizată 1.2 TCe 120 costând cu 1.650 de euro mai puțin.
 
Renault Clio dCi 110 INTENS
 
Puncte pozitive:
• Motorul puternic, economic și rafinat
• Cutia manuală exactă
• Suspensia confortabilă
• Spațiul interior dedicat pasagerilor
 
Puncte negative:
• Portbagajul mic în configurația cu sistem audio BOSE
• Puține sisteme de siguranță activă
• Prețul piperat
 


Date tehnice Renault Clio dCi 110 INTENS
 
Motor: diesel, patru cilindri, 1.5 litri dCi EURO 6
Cilindree: 1.461 cmc
Putere: 110 CP, la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1.750 rpm
0-100 km/h: 11.2 s
Viteză maximă: 194 km/h
Volum portbagaj: 230 litri (în echiparea cu sistem audio BOSE)
Greutate (fără șofer): 1.204 kg
Preţ de pornire în România: 16.000 euro, TVA inclus
Preţ model testat: 17.850 euro, TVA inclus
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

7

Motorizare: 

7

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: