Fotocredit:
Studiul a investigat comportamentul a 6.400 de tineri conducători auto cu vârste sub 25 de ani din 16 pieţe (15 ţări europene şi Africa de Sud) şi a oferit câteva aspecte interesate în ceea ce priveşte comportamentul tinerilor conducători auto în trafic.
De asemenea, cercetarea relevă un număr de stereotipuri naţionale în ceea ce priveşte conducerea auto. Un studiu anterior realizat de Goodyear în 2010 privind siguranţa rutieră a arătat că, printre ceilalţi europeni, italienii erau văzuţi ca fiind cei mai puţin responsabili în trafic, iar germanii – cei mai prudenţi din Europa. Însă, aceste date nu sunt confirmate de rezultatele studiului din 2012, care îi clasează pe tinerii italieni printre cei mai puţin predispuşi să accelereze sau să calculeze greşit distanţa din trafic atunci când depăşesc alte vehicule. De asemenea, percepţia conducătorilor auto germani nu este pe deplin susţinută, de vreme ce aceştia sunt printre cei mai puţin dispuşi să se supună semnelor din trafic.
„Studiul privind siguranţa tinerilor conducători auto demonstrează importanţa educaţiei continue pentru şoferii începători. Goodyear va lucra cu instituţii şi centre de pregătire pentru conducerea auto în scopul de a îmbunătăţi educaţia şoferilor şi pentru susţinerea acestui demers cu materiale privind siguranţa rutieră”, a declarat Directorul de Comunicare Corporativă de la Goodyear EMEA, Jens Völmicke. „Goodyear va continua parteneriatul cu Asociaţia Europeană a Şcolilor Auto, pentru a sprijini tinerii conducători auto şi pentru a le asigura o mai bună pregătire şi consiliere cu privire la viteza şi siguranţa în trafic.”
Tinerii simt nevoia de viteză
Preferinţa pentru viteză este puţin mai răspândită în rândul bărbaţilor tineri, poate pentru că se simt mai siguri la volan sau pentru că sunt mai interesaţi în a se evidenţia faţă de ceilalţi (70% dintre bărbaţi faţă de 62% dintre femei recunosc faptul că depăşesc limita de viteză atunci când conduc). Tinerii conducători auto din Polonia, Africa de Sud şi Rusia par să depăşească mult mai des limitele de viteză decât orice altă ţară (81%, 79% şi respectiv 76%), în timp ce tinerii care conduc cel mai responsabil sunt cei din Marea Britanie şi Spania, unde doar 54% şi respectiv 40% recunosc că depăşesc limita de viteză. De asemenea, ei sunt cel mai puţin dispuşi să încerce atingerea vitezei maxime a maşinii lor – doar 18% şi respectiv 19% - şi acest lucru este explicat probabil prin modurile stricte de aplicare a legii şi prin amplasarea radarelor de viteză în trafic.
Spre deosebire de britanici şi spanioli, tinerii conducători auto germani şi ruşi sunt cei mai dispuşi să încerce atingerea vitezei maxime a maşinii lor, un procent de 53% şi 46% afirmând că şi-au turat motorul la maxim. Acest lucru nu este deloc surprinzător pentru Germania, de vreme ce aceasta este singura ţară din lume unde nu există limită de viteză pe autostrăzi.
„Aceste rezultate sunt deosebit de îngrijorătoare dacă luăm în considerare faptul că 25% din accidentele mortale sunt cauzate de viteza excesivă în rândul tinerilor conducători auto, în comparaţie cu doar 10% în rândul persoanelor mai în vârstă”, a declarat Gerhard von Bressensdorf, Preşedintele Asociaţiei Europene a Şcolilor Auto.
Regulile sunt făcute pentru a fi încălcate
Viteza nu este singura zonă faţă de care tinerii conducători auto au un comportament periculos. Se pare că, în ciuda faptului că au luat permisul de conducere doar de câţiva ani, tinerii şoferi ignoră, de asemenea, multe reguli importante de circulaţie. Studiul a arătat că 43% dintre bărbaţi şi 35% dintre femei recunosc că nu s-au supus semnelor de circulaţie.
Tinerii conducători auto din Africa de Sud şi Polonia sunt în fruntea clasamentului cu 62% şi respectiv 51%, în timp ce suedezii şi cehii sunt cei mai responsabili, cu un procent de 25% şi respectiv 24%, doar uneori ignorând semnele de circulaţie. Aproximativ 41% dintre bărbaţi şi 33% dintre femei recunosc că iau curbele cu viteză şi un enorm procent de 50% din tineri afirmă că au depăşit mai mult de un vehicul la un moment dat pe o şosea cu două benzi.
De asemenea, tinerii conducători auto nu acordă des prioritate (26% bărbaţi şi 19% femei), germanii fiind în fruntea clasamentului pentru accelerarea la culoarea galbenă a semaforului (85%), iar un enorm procent de 28% din tinerii turci recunoscând că trec pe culoarea roşie. Tinerii şoferi care se comportă cel mai responsabil în trafic sunt belgienii, cehii şi francezii cu nişte procente relativ mici, de 8%, 8% şi respectiv 6%, care susţin că au trecut pe roşu o singură dată.
Categorie: