Fotocredit:
Land Rover
La patru ani de la lansare Range Rover Sport a primit un facelift discret, marea noutate venind însă prin adăugarea în ofertă a primei versiuni plug-in hybrid dezvoltate vreodată de constructorul britanic. Astfel, noul Range Rover Sport PHEV (P400e) este primul model "verde" din gama Jaguar Land Rover, urmând ca din anul 2020 absolut toate mașinile ce poartă siglele Jaguar sau Land Rover să fie electrificate.
Schimbările de design primite la exterior de noul Range Rover Sport facelift sunt mai degrabă minore, putându-se remarca blocurile optice care punctează printr-un desen LED mai agresiv, grila radiatorului ușor redesată sau modificările aduse grilelor de ventilație din bara față sau difuzorului de aer găzduit de bara spate.
Interiorul însă vine cu o planșă de bord complet reorganizată, Range Rover Sport primind arhitectura consacrată de noul Velar - ce scoate în față sistemul de infotainment Touch Pro Duo și cele două ecrane tactile masive ce preiau cam toate funcțiile îndeplinite până acum de butoanele fizice. Pentru păstra latura practică la cel mai înalt nivel, Land Rover a dotat noul Range Rover Sport facelift cu nu mai puțin de 14 puncte de încărcare pentru device-uri diverse, fiind inclusă pe această listă și o priză pentru laptop. Nu lipsește din oferta versiunii facelift brățara JLR Activity Key, aceasta preluând toate funcțiile unei chei de contact clasice.
Urmând a primi pe hayon indicativul P400e, noul Range Rover Sport PHEV utilizează pentru propulsie un motor pe benzină Ingenium de 2.0 litri (de 300 de CP) și o unitate electrică de 116 CP. Ambele motoare livrează un total de 404 CP și 640 Nm cuplu motor maxim, valori ce permit o aceelerație de la 0 la 100 de km/h în 6.7 secunde. De livrarea cuplui motor la roți se ocupă o cutie automată ZF cu opt rapoarte. Viteza maximă a primului plug-in hybrid Range Rover se oprește la 220 de km/h.
Motorul electric al noului Range Rover Sport P400e este alimentat de o baterie Li-Ion de 13.1 kWh, montattă sub podeaua portbagajului și care este capabilă să asigure o autonomie de rulare în modul 100% electric de până la 51 de km. Pe lângă acest mod șoferul va mai avea la dispoziție modul Parallel Hybrid - ce include funcțiile SAVE (situație în care nivelul de încărcare al bateriei este ținut peste o limită presetată) și PEO (Predictive Energy Optimisation), mod ce preia date din sistemul de navigație pentru a manageria în cel mai eficient mod utilizarea motoarelor termic și electric.
Bateria se poate încărca în 7 ore și jumătate cu ajutorul cablului standard și a unei prize normale domestice de 10 amperi sau în doar două ore și 45 de minute dacă se utilizează o stație de încărcare la 32 de amperi.
Oferta de motorizări tradiționale cuprinde versiunea pe benzină 2.0 Ingenium de 300 CP, propulsoarele V6 de 340 și 380 CP, V8-ul de 5.0 litri și 525 de CP, dar și unitățile diesel 2.0 (240 CP, 500 Nm), 3.0 ( TDV6 de 258 CP sau SDV6 de 306 CP) sau 4.4 SDV8 (339 CP și 740 Nm).
Vârful de gamă din familia Range Rover Sport este reprezentat de versiune sportivă SVR, aceatsa fiind propulsată de un V8 de 5.0 litri capabil să livreze 575 de CP și 700 Nm cuplu motor maxim. Noul Range Rover Sport SVR poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde.
Produs în fabrica JLR din Solihull (Marea Britanie), Range Rover Sport facelift poate fi deja comandat, urmând ca primele livrări să aibă loc spre sfârșitul anului 2017.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: