Fotocredit:
Peugeot
Peugeot nu-și uită niciodată trecutul, iar marile succese din motorsport obținute de constructorul francez sunt marcate întotdeauna într-o manieră aparte. Este și cazul victoriei lui Dario Resta la volanul unui Peugeot L45 în celebra cursă Indianapolis 500, eveniment petrecut acum 100 de ani și celebrat prin prezentarea conceptului L500 R HYbrid.
Peugeot L45 își lua numele de la motorul de 4.5 litri folosit sub capota mașinii de curse, propulsor ce adus în perioada 1913-1919 trei victorii pe circuitul din Indianapolis, avându-i ca și piloți pe câțiva tineri cunoscuți sub apelativul "The Charlatans".
Conceptul Peugeot L500 R HYbrid reinterpretează într-o manieră futuristică simplitatea mașinilor de curse de la începutul secolului XX, având doar un metru înălțime și cântărind până în 1.000 de kg. Motorul de 4.5 litri din 1916 este înlocuit de un ansamblu plug-in hybrid compus dintr-un propulsor pe benzină ce funizează 270 de CP și alte două unități electrice amplasate pe fiecare punte și care duc totalul puterii la 500 de CP. Cuplul motor atinge imensa valoare de 730 de Nm și poate accelera conceptul de la 0 la 100 de km/h în doar 2.5 secunde.
Caroseria exterioară evocă memoria bătrânului Peugeot L45 prin combinația de nuanțe albastră și neagră, în timp ce semnătura luminoasă din partea frontală este inspirată de noul Peugeot 3008.
La interior se remarcă prezența unui singur scaun, doar pentru șofer, dar și reinterpretarea conceptului i-Cockpit într-o manieră extremă - prin montarea unui volan de mici dimensiuni și a două holograme proiectate pe parbriz.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: