Fotocredit:
Peugeot
Peugeot a dezvăluit astăzi noua generație 3008, SUV de segment C de la care francezii așteaptă extraordinar de multe, dată fiind evoluția explozivă a vânzărilor din această gamă în Europa. Față de anul 2009, atunci când era lansată prima generație 3008, vânzările de SUV-uri de segment C au crescut de 2 ori și jumătate, la valori cuantificate în sute de mii de exemplare. Cu un design extrem de agresiv și total schimbat față de vechiul model, noul 3008 este și primul model Peugeot ce beneficiază de sistemul i-Cockpit 2.0, evoluat radical în comparație cu ceea ce vedem la actualele 308, 2008 sau 208.
La nivel estetic, designerii noului Peugeot 3008 au reinterpretat curajos elementele cheie consacrate de compacta 308 sau de crossoverul 2008, blocurile optice fiind întrepătrunse "violent" de nervurile barei față, iar luminile de zi cu LED fiind continuate pe muchia superioară a aripilor față până spre montanții parbrizului. privită din lateral, zona respectivă aduce foarte tare cu ceea ce vedem la actuala generație Suzuki Vitara. Grila radiatorului masivă, cu textură diamantată este echilibrată armonios în partea inferioară de protecțiile argintii ale barei față pentru a crea o parte frontală masivă, specifică unui SUV.
Privit din lateral, noul Peugeot 3008 își etalează liniile fluente ce se reunesc în porțiunea neagră din zona montanților C. Este un artificiu estetic destul de des întâlnit în ultima vreme, dacă stăm să ne gândim la noile Audi Q2, Opel Astra sau Hyundai i20. Nici noul Lexus RX nu face excepție. Opțional se poate comanda plafonul vopsit în negru, lucru ce sporește și mai tare impactul vizual produs de 3008, iar dacă adaugăm la "meniu" și garda la sol de 220 de mm, imaginea de SUV îndrăzneț este completă.
Spatele lui 3008 inspiră deasemenea masivitate, fiind dominat vizual de stopurile cu câte trei elemente optice de culoare roșie, în care tehnologiile LED "unt la ele acasă".
La interior punctul major de interes este noul i-Cockpit, sistem ce combină aranjamentul futuristic al postului de conducere cu cele mai noi tehnologii de infotainment și ajișaj grafic. Ceasurile clasice de bord sunt înlocuite de un display imens, de 12.3 inch, șoferul putând schimba după nevoi modul graficii și tipul de date afișate. În partea superioară a consolei centrale se regăsește un alt display tactil, cu diagonala de 8 inch și prin intermediul căruia se pot regla principalele funcții informaționale sau de multimedia ale mașinii. Noul i-Cockpit a făcut să dispară o serie de butoane fizice, cele rămase fiind fabricate din materiale plăcute la atingere și cu finisaj cromat. Suplimentar, clienții vor putea comanda sistemul i-Cockpit Amplify, prin intermediul căruia se pot seta schemele de culoare pentru luminile ambientale și pentru grafica de pe ecrane, se pot personaliza setările sistemului audio, se adaugă scaune cu masaj și se introduce în "ecuație" un difuzor de arome. Atmosfera de la interior poate fi rafinată prin adăugarea unui plafon transparent sau a unui sistem audio furnizat de FOCAL.
Pasagerii au la dispoziție mult mai mult spațiu, ampatamentul noului Peugeot 3008 fiind cu 62 de mm mai mare față de vechea generație, având acum valoarea de 2.675 de mm. Spațiul pentru genunchi a crescut în concesință cu 24 de mm, în timp ce apțiul pentru cap s-a mărit și el cu 34 de mm, grație înălțimii de 1.64 metri. Volumul portbagajului a ajuns la 520 de litri, putând fi extins până la valoarea de 1.580 de litri prin rabatarea completă a banchetei spate.
În materie de motorizări, noul Peugeot 3008 va putea fi comandat în două versiuni pe benzină Puretech (1.2 litri 130 CP, cutie manuală sau automată sau 1.6 litri 165 CP, cutie automată), respectiv trei versiuni disel BlueHDi (1.6 litri 100 CP - cutie manuală cu cinci trepte, 1.6 litri 120 CP - cutie manuală sau automată, 2.0 litri 150 CP -cutie manualăsau 2.0 litri 180 CP - cutie automată). Construit pe platforma modulară EMP2, noul Peugeot 3008 cântărește 1.325 de kg în varianta d ebază pe benzină și 1.375 de kg în versiunea similară pe motorină.
Cuplul motor va fi livrat doar către roțile față, prin intermediul sistemului Advanced Grip Control, care eficientizează la maximum aderența la suprafața de rulare în funcție de condițiile de drum. Șoferul poate alege cu ajutorul unei rotițe de control montate pe consola centrală între cinci moduri - Normal, Snow, Mud, Sand și ESP OFF.
Noul 3008 va beneficia și de cele mai noi tehnologii de siguranță, fiind dotat în standard sau opțional cu sisteme precum Active Safety Brake and Distance Alert,
Active lane departure warning, Driver attention warning
Automatic adaptive headlamp main-beam, Speed limit sign recognition and recommendation, Adaptive Cruise Control with Stop function sau Active blind-spot monitoring.
Fabricat în uzina Peugeot din Sochaux, noul 3008 va fi prezentat în premieră mondială în septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, urmând a fi lansat pe piață în octombrie 2016.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: